Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rafelkap

Rafelkap

19-03-2009 om 11:01

Slimme energiemeter petitie

http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.nl/

ik heb nog niet alles gelezen, maar echt weer wat leuk van de overheid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
roefel

roefel

19-03-2009 om 17:08

Beslist niet dat ik dit soort onzin teken

Ik weiger mee te gaan in de paranoia van complotdenkers.

Stelle

Stelle

19-03-2009 om 20:28

Hullie in den hoag..

Lijkt me idd weer zo'n typische jeukverwekkende 'hullie in Den Hoag'-reactie; een hoog 'ze'-gehalte (waarbij nooit nader gespecificeerd wie die 'ze' dan zijn) is altijd goed voor een lekkere complottheorie.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik me niet in die meters verdiept heb (want wonend in buitenland), dus makkelijk praten vanaf hier.

Rafelkap

Rafelkap

20-03-2009 om 07:18

In opmars

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Slimme_meter
Dit zit er echt aan te komen, ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar ook hier haken en ogen aan pricacy.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2009 om 20:31

Wat sta ik toch naïef in de wereld

denk ik wel eens. Ik zou nou werkelijk niet bedenken dat mijn doen en laten door de Nuon nagetrokken zal worden met zo'n meter. Als mensen bij het bedrijf waar ik voor werk niet betalen ga ik me ook met ze bemoeien. Ik kan voor ze beslissen dat hun abonnement wordt beëindigd. Kan allemaal op afstand. Ik zie ook van wat voor soort programma's ze houden in sommige gevallen. Hindoes, moslims, homo's... ik pik ze er zo uit. En wat doe ik met die informatie? Niets. Hiet boeit me namelijk niet en ik stel me zo voor dat de Nuon ook niet geïnteresseert is in waarom ik elektriciteit gebruik en wanneer ik kook. Maar ik begrijp dat er allerlei argumenten zijn waarom ik wat alerter moet zijn?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2009 om 20:34

Correctie

Misschien is de Nuon wel geïnteresseerd in wanneer ik kook. Puur voor de statistieken best aardig om dat soort feiten op te slaan.

Als de Nuon weet wanneer jij kookt, dan kan die info weer gebruikt worden voor bijv. callcenters (he, die mensen zijn thuis!)

Nee, gekheid, zulke informatie is niet bestemd voor kwaadwillende mensen. Als dat netwerk slecht beveiligd wordt, en het wordt gehackt, dan ligt al die info op straat, dus bijv. ook voor mensen die graag hun slagje slaan als iemand niet thuis is (inbrekers)

Big brother komt steeds dichterbij! Nog even en we hebben allemaal een chip in de linkerbil of, in ons geval, ergens waar wel wat spek zit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.