Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sneeuw en kinderwagens

Nadat ik vanochtend voor de tweede dag op rij de kinderwagen met moeite door de sneeuw gesleurd had vroeg ik mij af: hoe doen mensen dat in landen waar het echt serieus sneeuwt? Kindertjes in de slee naar de creche? Sneeuwkettingen onder de bugaboo?

Weet iemand dit?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-12-2009 om 13:32

Slee

idd gewoon met de slee of skies onder de wielen.

Kleine voorwieltjes

In het geval van de Bugaboo zijn het die kleine voorwieltjes waarmee je zo handig 360 graden kunt draaien die je nekken in dikke sneeuw (spreek uit ervaring). Misschien hebben ze in landen waar het echt serieus sneeuwt naast de slee vooral wandelwagens met grote wielen? Of worden de kinderen alleen vervoerd in de auto?

En hoe vervoer je een baby die nog niet goed rechtop kan zitten in een slee? Heb je dan een soort fietskarslee ofzo?

Vragen, vragen. Misschien weet iemand uit een echt sneeuwland dit?

Chris

Guinevere

Guinevere

22-12-2009 om 14:21

Maxicosi

Je kunt een maxi-cosi op een slee vastmaken, dan kun je kleine baby's ook vervoeren. Of van die ski-dingen vastklikken aan de onderkant van je kinderwagen, dat zie je ook veel in wintersportgebieden. Hier zal je ze wel niet kunnen kopen.
Ik zit hier ook zowat aan huis gekluisterd, peuter van 2 vertikt het om verder dan 300 meter op de slee te zitten. Met de buggy gaat niet, en de auto krijg ik niet uit het parkeervak. Als ik met 'm ga lopen kan ik geen boodschappen vervoeren. Gelukkig is oudste zoon van 7 nu voor mij boodschappen aan het doen.

Guinevere, herkenbaar

Hier ligt toch wel zo'n 30 cm sneeuw. Ik was gisteren vol goede moed begonnen aan een boodschappentocht te voet. Zoon van 16 maanden (past niet meer in maxicosi) met hulp van de buurman in de rugdrager gehesen in een op zolder gevonden skibroekje maat 92 over zijn gewone broek aan, slee mee voor de boodschappen en lopen maar. Alleen, ik hoorde vanaf mijn rug toch wat ontevreden geluiden en was er niet gerust op dat hij zo stilzittend niet te koud zou worden (zelf had ik het meer dan warm genoeg!).

Dus omgedraaid naar huis en toch maar met de auto. Dat ging eigenlijk boven verwachting goed, tot ik op de parkeerplaats van het winkelcentrum aankwam. Want... vrijwel alleen dikbesneeuwde parkeerplaatsen waar je jezelf lekker in vastrijdt, wat ik bij verscheidene anderen ook zag gebeuren. Al met al heb ik er de hele ochtend over gedaan om mijn boodschappen binnen te krijgen.

We zijn hier gewoon echt niet (meer?) ingericht op sneeuw.

Chris

Kadonaj

Kadonaj

22-12-2009 om 15:27

Heb me ook wel eens afgevraagd hoe...

We zijn vorig jaar een weekje vaan valkenburg geweest, voor wie daar nog nooit is geweest, berg op berg af, hoe doen ze het daar met en kinderwagen?

Jakiro

Jakiro

22-12-2009 om 16:04

Trekken?

Een kinderwagen/buggy hoeft niet persé geduwd te worden. In deze sneeuw kan je hem gewoon trekken en werkt ie perfect !
(tenminste, die tweelingkinderwagen van mij kreeg ik ook door de sneeuwpistes van Oostenrijk en ondergesneeuwdse dorpjes heen, dus hier moet het ook lukken)
Jakiro

Gerry

Gerry

22-12-2009 om 16:37

Bugaboo prima

Juist bij de Bugaboo is het prima te doen. Gewoon stuur draaien, bak draaien, de grote wielen zitten nu voor en trekken maar. Gaat prima.

liora

liora

22-12-2009 om 16:43

Je kunt bij de Bugaboo ook de zwenkwieltjes vastzetten.

Ik heb een MacLaren buggy en met de zwenkwieltjes vast ging het gisteren en vandaag prima. Alleen als er zo´n berg sneeuw ligt moest ik echt veel kracht zetten.

Liora

Liora, berber: klopt, maar

Als ik mijn Bugaboo omdraai, dus stang aan de andere kant zodat de grote wielen voor zitten, heeft -ie de vervelende neiging dat hij niet goed rechtdoor stuurt, zelfs als ik de zwenkwieltjes vastzet. Dan ben ik dus steeds aan het corrigeren tijdens het rijden en daar word ik een beetje gek van. Ik heb de Frog, misschien komt het daardoor? Of ik heb gewoon pech gehad met mijn exemplaar.

Chris

Tijgeroog

Tijgeroog

22-12-2009 om 18:05

Elk nadeel heeft z'n voordeel

Chris, het is inderdaad, met de grote wielen voor en de kleine achter, lastig om mooi vooruit te sturen, maar... door die grote wielen/kleine wielen combinatie kun je wel op elke dag dat het niet sneeuwt (en dat zijn er veeeeeeel meer) erg comfortabel sturen, desnoods met 1 hand. Probeer dat maar eens een wagen met 4 grote wielen...

Wheely

Wheely

22-12-2009 om 18:29

Met een rolstoel is het helemaal niet doen

Met een kinderwagen is het misschien lastig manoeuvreren door de sneeuw maar met een rolstoel is het helemaal niet te doen weet ik helaas uit ervaring
Ik kan al dagen niet naar buiten. En ik heb het echt geprobeerd maar binnen een paar cm kom ik vast te zitten in de sneeuw en slippen mijn banden .... Niet leuk ! Kan niet eens een boodschapje doen of een brief posten. Van mij mag het snel weer gaan dooien

Rembrand

Rembrand

22-12-2009 om 19:43

Kleine skietjes.

Toen ik mijn eerste kinderwagen kocht ( 18 jaar geleden ) kon je er kleine skietjes bijkopen voor onder de wielen.
M.

Canada

Waar wij wonen in Canada ligt er 2 tot 4 maanden per jaar sneeuw. De wegen zijn echter het merendeel van deze tijd vrij van sneeuw en als er een stoep is (straten in de buitenwijken hebben meestal geen stoep), dan is deze ook meestal goed doorgankelijk. Kinderen worden over het algemeen met de auto naar de opvang gebracht in verband met de temperatuur: bij min 20 wil je niet met je kinderen in kinderwagen of slee over straat.

Wheely

ik rijd buiten met de scoot, dat is over het algemeen te doen, maar bij ons in de straat is het afzien. Ik kan me voorstellen dat het met de rolstoel geen doen is.

Heb je wel iemand die boodschappen voor je haalt??

Kadonaj

Gewoon duwen hoor en goed vasthouden als je bergafgaat.

Alles went hoor, ook flink berg lopen.

Kadonaj

Kadonaj

22-12-2009 om 22:25

Ja een auto is hier geen optie...

Ik heb namelijk geen rijbewijs doordat ik een oogafwijking heb waardoor ik geen dieptes in kan schatten, dus het zal dan echt met lopen moeten, maar zoals dees al zegt, alles went... ook heuvels in valkenburg kennelijk (behalve...)

Guinevere

Guinevere

23-12-2009 om 10:08

Kadonaj o.t.

Maar Kadonaj, ik zie ook geen diepte en ik rijd wél auto hoor. En al die jaren nog schadevrij ook. Het enige probleem is met fileparkeren, dan weet ik niet echt hoever ik van de andere auto's afzit. Tijdens het rijden moet je anyway veel meer afstand houden dan met fileparkeren, dus het levert met autorijden geen problemen op. Die grote afstanden zie ik natuurlijk wel.

Tijgeroog

Don't get me wrong, ik ben nog steeds erg blij met mijn Bugaboo! Voor off the road en sneeuw is het niet de handigste wandelwagen, maar verder vind ik het super dat ik bijna altijd tussen smalle kassa's en deuropeningen kan met de wagen en dat ik hem met 1 hand alle kanten kan opsturen. (Ik snap Berbers frustratie heel goed.)

Een paar van die ski'tjes onder de wagen lijkt me niet verkeerd trouwens, misschien kan Bugaboo die eens ontwikkelen ipv sneeuwwielen?

Chris

liora

liora

23-12-2009 om 15:36

Bugaboo

Hoi,

Het wordt een beete OT maar wat is de Bugaboo mij tegengevallen! Ik had een tweedehands, dus een nieuwe is vast beter en comfortabeler, maar ik vond het helemaal niks. Ook niet lekker sturen en zo.

Heb hem verkocht en nu alweer ruim een maand een buggy die ik vanaf het begin had kunnen hebben, de MacLaren XT waarmee ik ook heel goed door de sneeuw heb kunnen rijden.

Liora

Wheely

Wheely

24-12-2009 om 11:28

Mien*

Hoi Mien*,
Gelukkig heb ik inderdaad wel iemand die boodschappen voor me haalt dus ik hoef niet te verhongeren
En de meeste sneeuw is hier nu wel weg dus ik kan vandaag weer naar buiten!
Fijne feestdagen allemaal!!!!!
Wheely

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.