Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

16-12-2009 om 16:48

Sneeuw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cm of 5 denk ik

Ben nog niet buitengeweest om te meten maar er ligt hier (deventer) zo te zien een cm of 5. Het begon vanochtend tegen half 8 te sneeuwen en het sneeuwt nog dus ik heb goede hoop op een flinke berg sneeuw! Niet voor mezelf trouwens, ik hou er echt niet van, maar voor de kinderen is het leuk...

krin

krin

17-12-2009 om 10:29

Poedersuiker

Meer ligt er niet. Durf het nauwelijks sneeuw te noemen, dan smelt het al. Te dicht bij de kust, denk ik. Nou is dit ook nog geen goed moment om ingesneeuwd te raken, dus des te beter als het hier pas na morgen komt.
Niet goed voor het ijs, trouwens, die sneeuw.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-12-2009 om 10:41

Hier westbrabant

en het blijft maar sneeuwen, en sneeuwen, inmiddels zo'n 7 cm.
Manlief staat op de grens tussen brabant en zeeland ergens op een dak te werken, ik krijg geen contact met hem maar op een dak werken in de sneeuw lijkt me toch niet handig, Waar had ik nou die hamer gelegt...?? en maar zoeken onder die sneeuw.

Ik moest eigenlijk dringend de stad in, zoonlief zijn goede winterschoenen hebben het gisteren begeven, maar op alle ongestrooide wegen gaat dat gewoon niet lukken.

groet, pol

Mijn zus is ingesneeuwd!

Hier 35 cm en het blijft sneeuwen. Bij mijn zus, gehucht De Haar bij Marum meer dan een halve meter. Zij is ingesneeuw in haar eigen bos. Prachtige foto's heeft ze gestuurd!!! Ik word straks nog verwacht in het UMCG om te werken......

Jw.

Inderdaad janitha

Het sneeuwt hier nog steeds als een dolle, volgens mij gaan we de halve meter ook wel halen. Man heeft vanochtend de oprit 'geruimd' maar kan zometeen voor de 2e ronde schat ik zo in. Dat front wat boven ons ligt veschuift volgens buienradar de komende uren niet of nauwelijks....

Ik heb net warme chocomel met slagroom geserveerd aan de thuisblijvers (man heeft ook maar besloten zijn meeting bij utrecht te cancellen), dus het kerstvakantiegevoel is er helemaal!

Ingrid

Graag ingrid!

Die halve meter bedoel ik. Ik vind het geweldig! Het uitzicht hier op het bosje NR is super. Bij mijn zus wordt momenteel het dak gestut, plat dak.
Ik ga niet naar het werk, de afspraken die ik had gaat de arts, die met de trein is, overnemen. En echtgenoot hier neemt momenteel uren op uit verlofstuwmeer dus wij hebben het erg gezellig.

Janitha

Hilde

Hilde

17-12-2009 om 11:21

Grrr

Dit is allemaal wel mooi, maar ik moet morgen van Gent naar Friesland rijden. Hopelijk wil dat een beetje lukken, die 350 km ..... Ik word hier niet blij van

Polly Shearman

Polly Shearman

17-12-2009 om 11:27

Volgens de radar

blijft boven drenthe, friesland en groningen die sneeuwbui ook nog heeeeeeeel lang hangen!! dat worden echt meters sneeuw!
Lekker ouderwets,
hopelijk blijft iedereen gewoon veilig thuis en komen er geen ongelukken!

manlief is steeds gereedschap kwijt, maar ze vinden het ook wel steeds terug LOL

Pollewop

Pollewop

17-12-2009 om 11:29

Het begint hier net pas te sneeuwen

en dat terwijl er een aantal kilometer verder volop sneeuw ligt. Raar landje is dit toch wat het weer betreft.
Oja hier is in het oosten, midden tussen Almelo en Ommen.

Groningen blijft sneeuwen!

http://i45.tinypic.com/2zzhkk2.jpg

t is hier fantastisch (en dat zonder Ursel haha)

Mayte*

Mayte*

17-12-2009 om 12:33

Mien*

Dat lijkt mijn tuinmeubilair wel. Ook zo'n fantastische laag sneeuw erop en je ziet het per uur groeien.

Het enige probleem is dat ik straks mijn dochter nog van school moet halen. Dat was vanochtend een spannend ritje en ik vrees dat het straks nog spannender zal zijn.
Wel prachtig hoor! Lang geleden dat ik in Nl zo'n dik pak sneeuw heb gezien.

emma43

emma43

17-12-2009 om 12:48

Westbrabant

Hier een leuk pak sneeuw.De tuin ziet er supermooi uit.
Ik heb vanochtend een flinke slippartij gehad.Ik ging een uitvoegstrook op,de afrit is een hele bocht en toen i kin de bocht kwam ,ging de auto draaien,,ik ben denk ik 2 keer rond gedraaid.Naast de vluchtstrook gaat het in die bocht naar beneden en dan is er water met riet.Ik dacht serieus dat ik helemaal naar beneden zou glijden.De auto ging achteruit richting gras en toen ben ik voorzichtig gaan remmen en kreeg de auto stil.De handrem erop,wachten of ik echt stilstond of door zou glijden en toen stond ik daar........gelukkig was er zo hulp.Ik rijd in een 4x4 ,een man heeft hem toch weer terug op de weg gekregen,alleen ruikt de auto een beetje verbrand nu.
Moet vanmiddag toch weer mijn zoontje van school halen.
Wij hebben in de tuin een brede boom en daar hang ik eten voor de vogeltjes in,nu is de boom mooi wit en het is er superdruk,mooi om naar te kijken.

Mien

Daar heb je Ursul zo te zien ook helemaal niet bij nodig . Mooi zeg!
Hier middenin het Brabantse wel wát sneeuw, maar echt niet van die lagen. Erg jammer volgens de kinderen, die hebben nl. al vrij en wilden een sneeuwpop maken, maar daarvoor ligt er lang niet genoeg.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-12-2009 om 13:43

Emma43?

waar woon je dan??
wil je mee rijden naar de meeting??

Anna

Anna

17-12-2009 om 13:57

Groningen

Hier een dik pak sneeuw en het BLIJFT maar sneeuwen...

Gebeld naar m'n werk dat ik niet kwam, getwijfeld of ik de kids wel naar school moest brengen.
Toch eerst maar thuis gehouden, hier en daar gebeld en toen bleek dat ze de school maar op slot gooiden gezien het handjevol leerlingen dat aanwezig was.
Na de middag belde de juf dat de kerstvakantie al is begonnen, ze hoeven morgen ook niet meer naar school.
De enige domper is dat de geplande kerstmaaltijd ook komt te vervallen, maar okee, ze hebben volop pret in de sneeuw en toch wel een apart idee dat de vakantie nu al is begonnen....

Hoef er zelf ook niet op uit, dus blijf maar lekker binnen, het is wel een mooi plaatje zo hoor !!!

groet Anna

emma43

emma43

17-12-2009 om 13:58

Hoi,

Ha,ik was eigenlijk ook al benieuwd waar jij woonde.Moet haast bij mij in de buurt zijn.Ik heb nog niet over de meeting nagedacht,ik kom hier nog niet zolang en ken bijna nog niemand.Ik woon in Ossendrecht....nu maar meteen mijn nick veranderen!!!!! en jij???

Alkmaar

hier lag vanmorgen een aardig laagje,alles was zo mooi wit,prachtig!
nu is het sinds een uur weer aan het sneeuwen,ik vind het echt genieten.

Prachtig

maar soms onhandig. Hier (prov Groningen) ca 30 cm sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Middelbare school is dicht,is ook niet te fietsen nu (12 km) Bussen rijden ook niet.
Basisschool gewoon open, nu net thuis, en vanavond Kerstfeest.
't Is wel een plaatje zo buiten

Polly Shearman

Polly Shearman

17-12-2009 om 14:37

Emma34

Ik woon in Etten-leur!
meeting is leuk hoor!
laat maar weten of je nog wil gaan!

groet, pol

Heel veel sneeuw

Hier in Friesland heel veel sneeuw en het sneeuwt maar door en door.
De halve meter hebben we zeker al gehaald. Wilde net boodschappen doen met de slee maar ging binnen 100 meter al twee keer onderuit...
We eten wel een broodje.

Noord drenthe

School van middelste (so) is dicht. Ik moest er al 3x uit met het hele spul, o.m. voor de prik. Nog één keer en dan blijf ik morgen lekker de hele dag binnen, ik ben het echt even zat.

Ayanna

Ayanna

17-12-2009 om 15:54

Nou ja....

En daar waar ik gisternamiddag zo hoopvol het eerste berichtje over sneeuw postte.....hier in Noord-limburg helemaal NIKS meer! Vanmiddag misschien 10 vlokjes gevallen en toen was het over. Ben wel een beetje jaloers hoor, op die dikke pakken sneeuw. Vanochtend heel hoopvol een houten slee gekocht voor kind, die inmiddels zwaar teleurgesteld is omdat hij niet met zijn slee naar buiten mag van mij. 'Dat kan alleen als er sneeuw ligt kind.' 'Nee hoor mama, kijk maar, ik kan er nu ook op zitten.' 'Ja je kunt wel zitten, maar je kunt nu niet glijden.' 'Jawel hoor mama, kijk maar...' en kind schuift met zijn billen heen en weer over de slee!!!

Wel post gehad!

ik ben helemaal verbaasd, inderdaad, de postbode is vast komen langlaufen (ik heb em niet gezien, vond alleen wel post, dus hij is geweest)

Het ligt nu echt nog weer veel hoger dan vanmorgen

http://i49.tinypic.com/ifuyrn.jpg

en nu: http://i48.tinypic.com/voljcl.jpg

en het sneeuwt nog steeds! Vannacht komt er vorst, morgen nog meer sneeuw..

o, winter, dit is toch echt oneindig maal leuker als die piezelregen!!

Biene M.

Biene M.

17-12-2009 om 20:29

Mien

Bedankt voor de foto's! Heb ze net met mijn wederhelft zitten bewonderen, mooi hoor.

Hier (Amsterdam) is alles wit, maar meer dan 2 cm zal het niet zijn. Ziet er toch ook leuk uit, het licht is meteen heel anders. Lijkt me leuk om morgen ook zo'n dik pak te hebben!

krin

krin

17-12-2009 om 21:21

Jawel

Hier ligt het nu ook al een heel vingerkootje diep

Gestrand

en ja, het is raak, mijn echtgenoot gaat het niet redden om thuis te komen met de trein. Hij zit nu in een trein die stapvoets rijdt tussen Amsterdam en Utrecht.
Dan maar hopen dat hij nog in de stoptrein richting Arnhem of Rhenen kan, dan kan hij overnachten bij mijn moeder.

groetjes van Purk

p.s. verder vind ik die sneeuw hartstikke leuk, hoor!

Purk

he getver..
en in utrecht is het al niet veel beter, heb op het journaalk gezien dat dat ook een hele boel mensen vast zitten die niet weg kunnen....
balen zeg
ik had bijna de neiging via utrecht naar huis te rijden om wat mensen mee te nemen met de auto want de snelweg was prima te doen...

Krijg net telefoontje

het schijnt weer te gaan rijden in Utrecht en ze willen het schoon opleveren, dus iedereen naar huis met de trein.....we zullen zien.

Nou wil het geval dat hij zelf bij de NS werkt, dus ik vond een nachtje Jaarbeurs eigenlijk wel een goede ervaring...weet die ook eens hoe dat is

Hij kon de grap aan de telefoon niet waarderen....

groetjes van Purk

Purk

hopen dat tie snel thuis is...

hihi gek he dat hij dat niet kon waarderen

Flauw

inderdaad...een grapje op de tijd, moet toch kunnen...maar als ik de site van de ns zie, zou die over een minuutje weg moeten kunnen uit Utrecht.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.