Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

16-12-2009 om 16:48

Sneeuw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

17-12-2009 om 23:05

Purk

haha, wat flauw van Purkman ))
Maar ik hoop voor jou dat hij vanavond weer lekker naast je ligt!
(Ik zit nu te wachten tot ik jongste op kan halen van de bushalte. Hij had een schoolfeest en Petr@man had een etentje van het werk dus jongste moest met de bus. Maar die staat nu al een half uur te wachten op de bus, grrr....)

gr.
Petr@

Hij rijdt!

zit in een stoptrein en verwacht tegen kwart voor één thuis te zijn.

Hmm...nu wachten op een bus lijkt me geen pretje. Ik hoop dat je zoon snel thuis is. Kan Petr@man niet langs de bushalte rijden?

groetjes van Purk

Petr@

Petr@

17-12-2009 om 23:42

Purk

Hij is nét thuis. Petr@man heeft hem opgehaald want om 23.15 was er dus nog steeds geen bus! We gaan dus nu lekker allemaal naar bed.
En Purkman ligt straks lekker naast je. Fijn! Moet hij nu morgenochtend vroeg er weer uit?
gr.
Petr@

Zusenzo

Zusenzo

17-12-2009 om 23:47

Geen vlok

Geen vlok gezien hier. Wel prachtige beelden op TV (en dan denk je ja dat wil ik ook) en een telefoontje van dochter die in Utrecht op het station zat (en dan denk je help wat een gedoe) dus geniet er van en indien nodig succes.

Enorme sneeuwbui

vanavond een enorme sneeuwbui gehad,ik stond er voor het raam van te genieten.
tot man belde:hij en zwager stonden met autopech,of ik ze even op wilde halen?
ik ben er bijna stapvoets heengereden( zo,n tien kilometer verderop),auto is weggesleept met de anwb,en de mannen zijn veilig thuis.
Daarna de hond uitgelaten,die werd helemaal gek van blijdschap ,ging bijna kopje onder in de sneeuw en kreeg er geen genoeg van.
ach,heb ik morgen weer wat leuks te vertellen op het werk.
er ligt een flink pak sneeuw nu hier ,en ik ik vind het nog steeds prachtig.Zo,n mooie witte stille wereld.

Veilig thuis

meneer purk is vannacht om 01.00 thuis gekomen. Als een geheel toegewijde echtgenote lag ik al op één oor en ben er niet eens wakker van geworden. Rond vijf uur werd ik wakker, oog open, hij ligt veilig in bed en weer verder geslapen. Vanochtend mocht hij fijn weer op om 7.00 uur. De afspraak die hij vandaag in Utrecht had, heeft hij maar afgezegd....vandaag even geen trein voor hem. Hij had wel lekker zijn mail bij kunnen werken in de trein, de ziel.

groetjes van Purk

p.s. het is hier trouwens prachtig, witte wereld en een zonnetje.

Lou

Lou

18-12-2009 om 11:35

Purk

Ach, die arme Purkman. Voor de volgende keer (die natuurlijk hopelijk niet komt): hij mag ook hier overnachten.

groetjes,

Lou

Lou

ik zal het doorgeven, maar ik vind wel dat als hij ooit een keer in Utrecht strandt, dat hij gewoon in de jaarbeurs op een stretcher van defensie moet

groetjes van Purk

Rieke

Rieke

18-12-2009 om 14:36

Oooh!

Zijn er echt plekken in Nederland waar het niet sneeuwt?? Hier bergen sneeuw, ik durf niet meer te fietsen, doe alles per slee. Wel vermoeiend hoor, 4 keer per dag naar school op en neer met slee en 2 kinderen. Maar leuk!

Fatima

Fatima

18-12-2009 om 14:44

Sneeuw

Hier in de randstad is er gedurende twee nachten 2 en 3 cm sneeuw gevallen. De sneeuw van vannacht ligt er nog maar er is niet meer mee te spelen. Helemaal hard en ijzig op de paden en wegen.

Nou, hiero....

...zijn ze nueen echte iglo aanhet bouwen, met een boodschappenkrat als 'blokken-maker'. wat een lol. En het is nu zelfs weer begonnen met sneeuwen....geen reuze vlokken, maar toch...

Ingrid (net boodschappen gedaan met de slee, kratje erop gebonden met een bagagespin. fietsen is echt geen optie, en de auto van hier naar de grote weg krijgen is nog steeds iets wat meer moed vereist dan waar ik nu zin in heb. even los van het feit dat er een plak sneeuw van een cm of 40 op het dak ligt die ik er dan eerst vanaf moet bikken)

Roos Vicee

Roos Vicee

18-12-2009 om 15:49

Oh kijk ik was er al bang voor

Bij IngridT sneeuwde het al rond drie uur. Hier wordt het steeds donkerder en donkerder... en het mág niet gaan sneeuwen meer want ik moet nog op pad. Een flink eind weg... En dan straks in het donker én door de sneeuw weer terug. En dat alles zonder winterbanden (ja we zouden ze er ook eens een keertje op tijd op laten zetten :s)
Hier trouwens ook al een halve iglo achter het huis. Wel slim om boodschappenkratten te gebruiken. Dat gaat wat sneller dan emmers. Ik geef die tip door. Jongste wil morgen zijn iglo afbouwen (vandaag is hij vanwege mijn niet thuis-zijn bij een vriendje).
En oooow kijk! het sneeuwt hier nu ook alweer

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2009 om 16:30

Nauwelijks sneeuw

Er ligt hier (Zeeland) een heeeeel dun frutlaagje, je ziet de stoeptegels er nog gewoon doorheen. Op de meeste plaatsen is het sowieso al weg, het is boven nul.

Tirza

Nog steeds een pak!

Ik ben zelfs met mijn scootmobiel op pad geweest (idioot dat ze die fietspaden niet wat beter schoonmaken, maar vooruit, ik kwam vooruit )

De lagen sneeuw op de tafel en stoel, achter huis, zijn zelfs vervormd zie de stoel lijkt een hoofdkussen en gekromde armleuningen te hebben http://i49.tinypic.com/2wolxfk.jpg

en het blijft genieten van zo´n witte wereld! http://i46.tinypic.com/2uikl7r.jpg

Ps nog de foto van gisteren ter vergelijk

http://i45.tinypic.com/33om7wk.jpg

Mien

Wat grappig, het lijkt net alsof er een hele luie sneeuwman in jouw stoel zit

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2009 om 03:05

Prachtig

Hier in het noordwesten van Nederland, vooral in het noorden van Noord Holland, lag vandaag een dik pak sneeuw. Prachtig uitzicht vanuit de trein. Ik was vandaag wel erg blij met de trein hoor. Hij reed keurig op tijd bij ons en als ik de verhalen van mijn autorijdende collega´s hoorde was het met de auto geen pretje en deden ze er veel langer over om naar en van het werk te gaan.

Mickey

ja, wat een maf gezicht he??

De zon schijnt nu, dus nu wordt het helemaal Anton Pieck-achtig!!

Ben niet zo fit, maar misschien vanmiddag toch nog even een rondje buitenuit om wat foto´s te maken.. Mooie blauwe lucht mét een sneeuwlandschap *zwijmel*

Jade

Jade

19-12-2009 om 15:20

Nog steeds...

...heel veel sneeuw, prachtig

De doorgaande weg door het dorp is berijdbaar, de kleine straten niet of nauwelijks.

Vanochtend wilden mijn dochter en ik een iglo maken, maar het is niet bepaald plaksneeuw, dus na heeeeeeel lang stampen hebben we het opgegeven en heeft mijn dochter een sneeuwengel gemaakt

Lynna

Lynna

20-12-2009 om 09:04

Sneeuwbui hier

Hier aan de kust een flinke sneeuwbui. Was vanmiddag van plan in de dichtstbijzijnde stad te gaan winkelen, maar dat doe ik toch maar niet. Ik ga wel straks naar het zaalvoetbaltoernooi van zoonlief kijken, ga wel lopend naar de sporthal. Ik ben benieuwd hoe ik morgen op het werk moet komen.....

Ayanna

Ayanna

20-12-2009 om 10:32

En ja hoor

Ook hier een dikke laag sneeuw gecombineerd met heuse sneeuwstormen!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-12-2009 om 13:55

Wikken en wegen

Ik heb eigenlijk nog zoveel nodig voor kerst, maar ik heb geen zin om de deur uit te gaan. Ik ben een bangerd met dit soort weer. Achter het raam vandaan vind ik het wel érg mooi.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-12-2009 om 14:13

Ziet er prachtig uit buiten

maar als je de weg op moet... Nashaman moest gaan werken, maar de rit er naar toe heeft 2 keer zo lang geduurd als normaal op een zondag. En nog werd hij ingehaald door een stel idioten!!

Hier ook echte sneeuwstorm

Man moest eigenlijk naar Gent rijden vanavond (bijna 500 km vanaf ongeveer Groningen) en was nog van plan dat gewoon te gaan doen ook. Gelukkig heb ik hem aan zijn verstand kunnen peuteren dat dat volgens mij ECHT een slecht plan was. Hij heeft zijn afspraak god zij dank gecanceled....

Die ruim 30 cm van donderdag ligt er nog steeds, en nu hebben we er echte duinen bij, op sommige plekken in de tuin ligt de sneeuw tot boven vensterbankhoogte........

Ingrid (we gaaan maar aan de gluhwein zo)

tonny

tonny

20-12-2009 om 14:38

Mooi, heel mooi, maarre...

we hadden vandaag zoon en schoondochter willen bezoeken; dat wordt niks met deze wegen. Jammer. Maar ja, dit is zo'n geval waarin een mens z'n verstand moet laten zegevieren boven z'n gevoel.

amk

amk

20-12-2009 om 16:25

Tonny

je hebt helemaal gelijk. Daarom blijft mijn dochter ook nog fijn een extra nachtje bij haar vader. Hoe graag ik haar ook bij me wil. Maar als ook de treinen niet rijden en de bussen ook niet, ga ik geen risico's nemen.

Daarom maar een sneeuwpop gebouwd met mijn schoonzusje. Morgen zal er meer verkeer op de weg zijn en dan wordt ze thuis gebracht. Want ik ga van mijn ex niet verwachten dat hij wel gaat rijden als ik dat zelf niet zou doen.

Bastet

Bastet

20-12-2009 om 19:01

Prachtig

het is hier prachtig,zeker 20 cm. sneeuw is er gevallen,en dat in Zoetermeer,dat is al jaaaaren niet gebeurd!
Bastet

Hier

ook een flink pak sneeuw. Vanmiddag in het park met de kids een heuvel op gezocht en lekker met de slee de heuvel af. Dikke schik allemaal. Was druk in het park.

Morgen moet hubbie echter een uur rijden naar zijn werk....heb al gezegd als het net zo'n weer is als vandaag moet ie maar met z'n bas overleggen. Niet verantwoord om zo te rijden.
Ik kan morgen naar mijn werk lopen, is niet zo ver ondanks dat ik eerst de kids naar de BSO moet brengen.

Vind de sneeuw wel mooi om te zien en zoals vanmiddag zorgt het voor veel plezier. Voor mijn kids (7 en 5) is het nu ook de eerste keer dat er zoveel sneeuw valt. Hebben wel vaker sneeuw gehad, maar zoals nu niet.

Weet nog wel van vroeger dat wij zoveel sneeuw wel vaker hadden. Uren waren we dan bezig met sneeuwpoppen te maken en glijbanen maken. Ging je thuis bekers water voor halen...en het mocht vrijwel altijd!

Gr Pham

Kerstconcert

Vanacht is hier weer een cm of 5 gevallen. We hadden vandaag een kerstconcert. Vooraf nog even gerepeteerd, en we zagen al dat het weer hard aan het sneeuwen was. Mijn vriendin en ik blij, we zijn allebei dol op sneeuw. In de pauze hebben we even een sneeuwballengevecht gehouden! Dus daarna stonden allemaal muzikanten de sneeuw uit hun uniform te schuden voor in de kerk... Morgen zouden de kinderen een nachtje gaan logeren, ruim een uur rijden hier vandaan. We denken dat we dat maar gaan uitstellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.