Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Snel gefrustreerd/niet begrepen worden


Stampertjebloempje schreef op 10-06-2022 om 17:27:

Gisteren even een goed gesprek gehad hierover met manlief. Hij geeft aan dat ik het gewoon moet vragen als ik iets opgeruimd wil hebben of hulp nodig heb. Daar kan ik inkomen, alleen het zit niet in mijn natuurlijke aard, dus het zal moeilijk zijn om hier aan te wennen. Ben zoals al eerder aangegeven meer van: je ziet het toch staan dus waarom ruim je het niet op etc.  

Ja maar je man ziet het niet. Waarom moet alleen hij zich aanpassen aan jouw normen. 
ik zou ook proberen wat meer vaste afspraken te maken en daarnaast het gewoon te vragen. Dat is dan jouw aanpassing. Dus iedere dinsdag en vrijdag stofzuigt hij het huis, en vul maar in. En hij vraagt de rest. 
en om hen te leren zelf achter hun kont op te ruimen zou ik met de keuken beginnen met de afspraak (regel die wij hebben): NIEMAND laat iets op de aanrecht achter. Maak je lunch? Meteen na de lunch alles opruimen. Afwas in de machine, potjes in de kast. Wij hebben door ons grote gezin vanaf het begin erg rigide manieren en taken ingesteld en het werkt voor ons. Wij eten alleen in onze grote woonkeuken aan tafel. Dan ben je minder geneigd om niet op te ruimen dan als je op de bank voor de tv hebt geluncht en blijft hangen. 
probeer het niet opruimen niet te zien als onwil maar als onkunde dan erger je je minder. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.