Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sokken aan of uit

Ik moet straks voor een uitstrijkje en ik heb er buikpijn van. Ik snap zelf natuurlijk ook niet echt waarom ik me zo druk maak, het is zo gepiept, over 2,5 uur ben ik al weer thuis en ik zie er vast niet anders uit dan een ander (hoop ik). Behalve dat ik het eng vind zit ik ook altijd met het dilemma: sokken aan of uit (in mijn geval zelfs lekkere warme grijze kniekousen)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Who cares

Wat maakt het uit??? Gewoon doen waar jij je op dat moment het beste bijvoelt. Dus als je koude voeten hebt gewoon aanhouden. Of juist uit doen als je het warm hebt. De arts/verpleekundige heeft het echt allemaal al eerder gezien hoor.
Sterkte!

Wiske

Merel

Merel

12-10-2011 om 08:25

Aan

Ja hoor, ik heb het nu al een paar keer ondergaan, een keer zei de gyneacoloog het zelf, broek en onderbroek uit, sokken mogen aanblijven. Sindsdien hou ik ze lekker aan, het ziet er toch al niet uit, zo half uitgekleed

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2011 om 08:41

Aan

Ja hoor, gewoon aan!

Vic

Vic

12-10-2011 om 08:45

Aan

Zeker aan. En dan doe ik bij voorkeur ook een lange bloes/trui aan en zorg dat mijn benen geschoren zijn.

Druk maken

over dat uitstrijkje, zeker! Niet leuk om te ondergaan en altijd een beetje spanning voor de uitslag. Druk maken over sokken, beenharen en wat al niet, joh niet aan beginnen. Focus liever op die kop koffie met Bossche bol waar je jezelf op trakteert na afloop.

En? savon?

Viel het mee?

En wat heb jenu met je sokken gedaan!?

Ingrid

Asa Torell

Asa Torell

12-10-2011 om 12:07

De volgende keer

helpt het misschien om er aan te denken dat ze ook mensen zoals ik voor hun neus krijgen, met harige benen, origine du monde schaamhaar-dos, en sokken aan met eventueel nog een gat er in ook . Ik hoop dat je het inmiddels al achter de rug hebt en er weer 5 jaar van af bent!

Kobalt

Kobalt

12-10-2011 om 12:26

Asa! lol

Precies ja, hier nog zo'n harig geval met sokken waar soms best wel een gat in zit.

Nowee

Nowee

12-10-2011 om 12:27 Topicstarter

48 seconde

duurde het en daar heb ik me dus 5 maanden druk om lopen maken. Ik snap het zelf soms niet. Ik heb mijn sokken maar aangehouden en mezelf daarna lekker verwend met een kop koffie en een veel te groot stuk gevuld speculaas. Ik voel die speculaas nu naar mijn heupen zakken maar ik vond dat ik het verdiend had.

Ik heb mijn sokken nog even geinspecteerd Asa, maar die zijn gatloos, benen hoef ik nooit te ontharen dus daar maakte ik me niet druk om. Uitslag over 2 weken, maar daar maak ik me niet zo druk om (gek hè).

Dan ga ik me vanaf nu druk maken om mijn afspraak met de internist (na 11 jaar.....) want mijn darmen zijn zo slecht dat ik weer darmonderzoeken moet ondergaan en waarschijnlijk weer aan de medicijnen moet.

Dank allemaal voor het oplossen van mijn sokkenprobleem!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-10-2011 om 13:51

Voor de volgende keer

Kan je misschien van die plakkousen aan doen, dan ben je bijna geheel gekleed tijdens het uitstrijkje

Ja, en....

een wijde jurk of rok. Die mag je vast ook aanhouden. Eitje zo....

Ingrid (enne succes bij de internist!)

Doet me denken aan

die oude grap over drie priesters die bloot zijn gaan zwemmen en dan rijdt de bisschop langs. Twee doen hun hand voor hun kruis, maar de derde pakt het slimmer aan. Die doet een hand voor zijn ogen.

Ik denk dat ik de volgende keer gemaskerd met een oerwoud tussen de benen, behaarde benen en gegate sokken naar het uitstrijkje ga.

PS Savon, ik ben jaloers op je benen! Maar weer niet op je darmen, sterkte he.

MerelR

MerelR

12-10-2011 om 16:55

Te laat

maar ik hou mijn sokken ook altijd gewoon aan. Maar eerlijk gezegd maak ik me meer druk over het feit of de onderkant er een beetje netjes uitziet en of het wel fris ruikt. Schoonzus kwam eens met het idee om wat parfum aan de binnenkant van je dijen te doen. Hi hi...

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2011 om 17:17

Roosje

Geen jarretels?

Met hoge hakken

nog aan heb ik er ook een keer zo erbij gelegen en die vrouw deed mij pijn ! Ik had bijna 1 van die hakken tegen haar hoofd geschopt. Verder altijd sokken aan.

Belle Époque

Belle Époque

12-10-2011 om 20:19

Tja

Je hoeft niet vlot en sexy te zijn in die stoel. Dus gewoon die lekkere kousen aanhouden! Voor het praktische kan je misschien een slip met open kruis gebruiken maar persoonlijk doe ik toch liever mijn Zeeman Mady-tent aan
Tip: als je kort van tevoren de boel daar beneden opfrist met een washandje, let dan op dat je geen glitterpoes oploopt...! (OOL-veteranen weten wat ik bedoel!)

Ik lees dat het inmiddels achter de rug is. Mooi! Sterkte met de darmen!

Vic

Vic

12-10-2011 om 20:38

Wat ik ineens bedenk...

Tot een paar jaar geleden had ik een 'wijze oude man' als huisarts. Dat vond ik heel prettig. Na mijn verhuizing kwam ik in een praktijk met alleen maar dames. Op zich ook geen probleem, maar bij uitstrijkjes en andere dingen 'in dat gebied' voelde ik me toch minder op mijn gemak. Ik heb het idee dat een vrouwelijke arts eerder een oordeel heeft over hoe het er bij andere vrouwen uit ziet 'in dat gebied'. Zal wel grote onzin zijn, maar goed. Nu is het helemaal erg, want er is een nieuwe huisarts in de praktijk gekomen. Een man van mijn leeftijd, leuke vent waar ik goed mee kan praten over mijn bloeddruk. En toen bedacht ik ineens dat ik volgend jaar weer voor een uitstrijkje moet... dat vind ik dan toch niet zo heel ontspannen ;-( Misschien dat ik voor de gelegenheid dan toch maar bij een van de dames ga, maar dat staat dan weer zo stom.

Kobalt

Kobalt

12-10-2011 om 21:22

Niet te veel over nadenken...

.. want geloof me, dat doen die artsen ook niet.
Vic, ik zou gewoon om een vrouw vragen, als je dat liever wilt. Niet zo piekeren, zonde van je harde schijf. (dat zegt een vriendin van me altijd)

Margriet*

Margriet*

12-10-2011 om 21:24

Mwoah

bij mijn mirena verwisseling had mijn huisarts er net zoveel zin in als ik (not!). Dat straalde hij ook uit en dat vond ik eigenlijk heel grappig. Dus ehhh waar maak je je druk om. Hij doet het altijd wel heel behendig gelukkig.

Uit gewoonte

De laatste keer dat ik bij een arts broek & onderbroek uit moest trekken, begon ik na mijn broek aan mijn sokken. Gewoon, uit gewoonte. Daana wel (nog net) voorkomen dat ik mijn onderbroek met zo'n boogje omhoogschopte om 'm op te vangen.
Maar ik wil wedden dat ze ook dat vaker hebben gezien

Kraanvogel.

Jessica O

Jessica O

13-10-2011 om 07:33

laatste keer had ze een arts in opleiding. Mijn huisarts is een vrouw, dit was een man. Een vroegere klasgenoot van me..... Slik.
Maar goed, hij zal ondertussen wel wat gewend zijn dus hij stond er bij te kijken terwijl de arts hem aanwees (had een schimmelinfectie) waar alles zat....

Maar ik laat altijd lekker mijn sokken aan hoor, niks erger als koude voeten )))

Kraanvogel

Haha, ik heb er helemaal beeld bij. Even de onderbroek op je teen laten bungelen en dan hoepla...met een fraaie boog en een triomfantelijke grijns gevangen

Glitterpoes?

Euh...en wat mag dan wel een glitterpoes wezen?
Heb allerlei beelden maar daarvoor moet je meer handelingen verrichten dan alleen een washandje gebruiken.

Ben erg benieuwd!!

Juulia

Juulia

heb je al gezocht in het archief? Jij draait toch ook al even mee, Juulia? heb je de bewuste blunderdraad indertijd gemist?
Veel leesplezier!

Nowee

Nowee

13-10-2011 om 14:10 Topicstarter

Jessica

Ik zou dus me dus echt nooit uitkleden bij een vroegere klasgenoot, no way. Nou hou ik toch niet zo van stagiaires en zo in de medische wereld hoor, ze moeten het leren maar liever niet op mij (of is dat erg egoïstisch?)

Nowee

Nowee

13-10-2011 om 14:12 Topicstarter

O en merel

jij was het toch die zich afvroeg of het allemaal wel fris zou ruiken? Ik douche 5 minuten voor ik weg moet een keer extra, zo'n muts ben ik ook.

Vic

Vic

13-10-2011 om 18:43

Fris

Heel erg... Na de geboorte van jongste kwam de verloskundige langs om even mijn hechtingen te bekijken. Zoals jullie weten is het best lastig om na een bevalling je onderkantje fris te houden. Zegt die verloskundige 'wil je je misschien eerst even wassen?'. Ik denk dat ik wat geschokt keek en tegensputterde, want ze voegde er gelijk aan toe dat het voor haar echt niet hoefde, maar als ik het zelf prettiger zou vinden etc. etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.