Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lys Lionne

Lys Lionne

03-12-2008 om 14:11

Solliciteren op bekende afd. zkh

Vraag: ik wil solliciteren op de vacature van medisch secretaresse op een afdeling waar mijn kinderen goed bekend zijn. Is dit een pre of juist niet en is het handig dit te vermelden of zouden jullie dit nou echt niet doen??? Het is overigens niet zo dat mijn kinderen daar wekelijks over de vloer komen, de controles zijn inmiddels nog maar eens per jaar....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-12-2008 om 14:30

Een maar

wil je wel zo dicht op het medische deel van je kinderen werken? Komt het niet te dichtbij om het anders te zeggen.

Dat zou je ook mee moeten nemen, maar dat heb je waarschijnlijk allang al gedaan.

Angela

Lys Lionne

Lys Lionne

03-12-2008 om 14:35

Is zo

Klopt, dat bedacht ik me ook..... Maar misschien is meer info hier op z'n plaats: kinderen hebben verminderde bloedstolling. Behandeling is gelukkig zelden nodig, maar mocht dat zo zijn, dan is dat in dit zkh en op deze afdeling. Dus geen echte uitval, toch?

Lys Lionne

Lys Lionne

03-12-2008 om 14:38

Geen probleem

Hmmm, nee, hier heb ik geen problemen mee en de kinderen evenmin. Het is gelukkig geen beladen onderwerp hier in huis, we zijn er allen erg nuchter onder....

Gewoon

Net als andere sollicitaties. Dus wel solliciteren als je die baan graag wilt, maar niet melden dat je kinderen er bekend zijn. Overigens hebben ze dat natuurlijk snel genoeg uitgevogeld als ze het willen weten.

Als het iets over de afdeling zegt misschien?

Ik ben een nitwit op sollicitatiegebied, maar zou me kunnen voorstellen dat je het zou kunnen vermelden als je door je kinderen iets over de baan/afdeling kunt zeggen.

Iets in de trant van dat je tijdens de bezoeken daar altijd een goed gevoel over die afdeling krijgt (mits dat ook echt waar is natuurlijk), dat je er prettig geholpen wordt en daar graag deel van zou willen uitmaken?

Marlies

Lys Lionne

Lys Lionne

03-12-2008 om 15:12

Zoiets ja

Zoiets heb ik mijn concept-sollicitatiebrief gezet ja:

De combinatie van medisch administratief werk en contact met kinderen spreekt mij zeer aan en mijn goede persoonlijke ervaringen met deze afdeling maakt deze functie erg aantrekkelijk. Het lijkt mij erg prettig om deel te mogen uitmaken van dit team.

Maar vooralsnog denk ik dat ik bovenstaande maar moet skippen, gezien de reacties tot nog toe....

amk

amk

03-12-2008 om 15:31

Zou ik

bewaren voor een gesprek, anders kunnen zij wellicht zichzelf al de vraag gaan stellen die ik al gesteld heb en dan voor jou alvast een negatief antwoord invullen.
Weg uitnodiging gesprek.
In een gesprek kun je veel meer toelichting geven.

calien

calien

03-12-2008 om 15:36

Op school

Ik werk zelf op de school van mijn kinderen. Voor mij geen probleem, voor mijn kinderen geen probleem en voor collega's ook niet. Hou het gewoon zakelijk!!! Ook al weet je veel en zie je veel, juist van 2 kanten. Kan ook een voordeel zijn hoor.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-12-2008 om 15:57

Niet doen

Ik heb ooit in de gezondheidszorg gewerkt (op een heel andere functie overigens), en daar werd het, nou ja, verdacht is een groot woord, maar toch niet helemaal kosher gevonden als iemand solliciteerde op een gebied waar hij persoonlijk ook mee te maken had.

Men denkt al gauw "emotioneel betrokken" en dus allerlei problemen die op kunnen doemen. Van onevenwichtige werknemer tot uitval tot proberen voordeel voor je kinderen te halen door er te gaan werken.

Dat is toch wat anders dan solliciteren bij winkel X waar je zelf altijd zo leuk geholpen bent.

Ik weet niet of men overal zo denkt, maar ik zou het niet in mijn brief zetten.

groet, Ellen

Hmm

Beetje afhankelijk van de soort afdeling. Bij kortdurende bezoekjes aan poli, röntgen, lab etc. zou je het kunnen vermelden in het gesprek zoals Marlies beschreef. Als het om veelvuldig kortbehandelbezoek (bestraling, chemo, dialyse) of langdurig verpleegafdeling gaat, zou ik het niet melden vanwege redenen die Ellen noemt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.