Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songtekst + vertaling terang boelan

Hallo
Misschien een rare vraag maar is er binnen het ouders onlineforum iemand die de songtekst van terang boelan (wieteke van dort) heeft en die mij dat wil toesturen? Met de tekst ben ik al heel blij en als er ook nog een vertaling bij zou zitten zou het natuurlijk helemaal mooi zijn.
Groetjes Monique

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pukkie1975

Pukkie1975

05-09-2009 om 09:19 Topicstarter

Oh ja

Ik wil dit graag omdat dat nummer gisteren gedraaid werd op de crematie van mijn schoonvader.

Google

Ik heb voor je terang bulan plus lyrics gegoogled en heb dit voor je gevonden: http://caffeinbar.com/wp/2007/07/22/i-like-this-terang-bulan-lyrics/
De tekst en een Engelse vertaling en een in Mandarijn.
En nog een : http://en.wikipedia.org/wiki/Terang_Bulan

Pukkie1975

Pukkie1975

05-09-2009 om 11:33 Topicstarter

Bedankt

Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. Was al wel eventjes aan het googlen geweest maar kon de juiste tekst niet vinden. Dit is de goede, hartstikke bedankt!
Groetjes Monique

*Lotus*

*Lotus*

05-09-2009 om 12:24

Leuk!

Dit zong mijn vader altijd voor ons als slaapliedje. Wij nu voor onze kids..

Bintje

Klopt het dat dit lied in Maleisiƫ niet mag worden gezongen omdat het Maleisische volkslied dezelfde melodie heeft (want gepikt) zodat de autoriteiten daar nu vinden dat je spot met het Maleisische volkslied als je Terang Bulan zingt?
Dit beweert mijn vriend namelijk. Hij heeft in zijn jeugd in Maleisiƫ gewoond en is dol op het land maar dat is nog geen reden voor mij om wat hij erover zegt maar voetstoots aan te nemen.

Groeten,

Temet

Temet

Het nationale volkslied van Maleisie heeft inderdaad de melodie van terang bulan. Het zeer van het gebruik van de melodie ligt, geloof ik, meer bij de Indonesiers (het is immers min of meer oorspronkelijk hun lied, een krontjong) dan bij de Maleisiers. Maleisie is sowieso gemakkelijk in het overnemen van ideeen, kunstinspiratie, denk maar aan het bijna eindeloos kopen en verkopen van dvd's, muziek etc. Ik geloof dat op dit moment de discussie over het volkslied van Maleisie, Negaraku, weer eens in Indonesie is opgerakeld. Maar in Maleisie zelf zal het weinig punt van discussie zijn, denk ik. Ik geloof alleen dat de Chinezen wat zitten te mopperen omdat de tekst van het lied in Bahassa is. Bovendien hebben beide landen natuurlijk veel raakvlakken qua taal, cultuur etc. en doen ze daar noemaal daar wat minder moeilijk over. Siti Nurhaliza, Maleis zangeres, is bijvoorbeeld ook populair in Indonesie.
Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.