Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nessie

Nessie

19-10-2012 om 14:26

Soort van -lege-nest-syndroom (wie ben ik ?)

Hallo mede-ouders,

Pakweg 16 jaar geleden kreeg ik mijn 1e kindje en uiteindelijk heb ik in 3 jaar tijd 3 kinderen gekregen. Tropenjaren, hectische tijden met slechte slapers e.d, maar oh, wat heb ik genoten ! Parttime baan in de administratie (ook leuk!), maar ik heb toch vnl. altijd erg genoten van het moederen, het thuis zijn met de kids en leuke dingen doen etc... Heb daar destijds ook alles voor opzij gezet, zonder enige spijt want ik had absoluut geen puf voor clubjes e.d.

De kids worden groter en zelfstandiger, gaan allemaal hun eigen gang en tuurlijk moeder ik nog volop en hebben ze me nog steeds nodig, maar ik kom nu eindelijk eens aan mezelf toe en eigenlijk val ik een beetje in een gat.

Te zot voor woorden, want je zou denken dat je blij bent met meer tijd voor jezelf, maar ik ben mezelf een beetje kwijt geraakt in de hectische baby-peuter-kleuter jaren en ik weet niet zo goed meer wie ik ben en wat ik wil...

De parttime baan is er nog steeds en vind ik ook nog altijd leuk, maar verder ??? Ik verveel me en weet gek genoeg niet eens zo goed wat ik wil, ja, zinvol bezig zijn ofzoiets, maar hoe of wat ??

Herkent iemand dit gevoel en wat heb je gedaan/opgepakt om je dagen weer te vullen ? Het klinkt als een luxe probleem en dat is het natuurlijk ook. Probleem is zelfs een te groot woord, maar goed...

Simpel iets; ik zou best wel willen sporten, maar aangezien ik in geen jaren een sportzaal van binnen heb gezien is voor mij die drempel afschuwelijk hoog. Hoe pak je nou zoiets aan ?

Nessie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miekemieke

Miekemieke

19-10-2012 om 15:55

Neem een hond

Een hond kan heel goed datgene opvullen wat je nu mist. Een hond heeft verzorging en aandacht nodig, je kunt er mee wandelen en tuttelen etc.

Petr@

Petr@

19-10-2012 om 17:29

Sporten

Je hebt tijd om overdag te sporten, dan is het waarschijnlijk een stuk rustiger dan 's avonds dus dan is de drempel misschien lager? Of heb je een vriendin/buurvrouw/kennis die er al naartoe gaat en met wie je mee zou kunnen?
Je kunt natuurlijk ook denken aan vrijwilligerswerk of een studie of cursus volgen.
Met een goed boek op de bank is toch ook niet verkeerd, helemaal nu we de winter ingaan. Kopje thee erbij, stukje speculaas...

Wat nog meer kan

Ga een middag in een verpleeghuis vrijwilligerswerk doen; koffie schenken, met een bewoner wandelen, meehelpen met de sjoelmiddag.
ga een cursus voor jezelf doen, schilderen of glasmozaïk, boetseren.
sporten, begin met een laag drempelige sport; zoek eens op Tacoyo in je buurt/stad. Of begin met hardlopen, ga op een athletiekclubje.
Kijk in je kennissenkring/vriendenkring of ergens een leesclub is, wij zoeken nog nieuwe leden voor ons clubje in Zwolle by the way.
Genoeg ideeën.

JansjeRommy

JansjeRommy

20-10-2012 om 11:10

Nessie

Het is natuurlijk niet zo raar he, je hebt je jaren van je leven op doelen buiten jezelf gestort en moet jezelf hervinden. Er zijn prima ideeen geopperd, maar ik denk dat het van belang is dat je eerst de tijd neemt om heel goed te bedenken wat bij je past, wat je met de komende jaren van je leven wilt. Is het mogelijk dat je eerst een een weekendje zelf weggaat met een schriftje of een tablet mee en dan brainstormen. Wat verwacht je verder van het leven, wat wil je zeker doen? Misschien een goed boek mee dat je erbij kan helpen van Ben Tiggelaar of zo. Mijn voornaamste boodschap is, geef jezelf de tijd om om te schakelen!

Marie

Marie

20-10-2012 om 14:15

Sportschool

Hoi,
Wat weerhoudt je precies om naar een sportschool te gaan? Denk je dat daar alleen maar adonissen met strakke spieren rondlopen? Nou nee dus.
Over het algemeen zie je daar dus heel gewone mensen, lang, kort, dik, dun, etc. Ten minste hier wel.
Ook ik heb er 4 jaar geleden erg tegenop gezien om naar de sportschool te gaan en het bleek juist erg leuk en gezellig te zijn! "Echte bodybuiders" zijn juist niet welkom.
Ik doe fitness en een groepsles Bodyshape en dat is gewoon leuk en een gemêleerd gezelschap (jong, oud, vrouw, man).
Ik zou zeggen, loop eens overdag bij de sportschool binnen en zie dat het echt heel erg mee valt.
succes

Sportschool

Gewoon doen. Als je sporten leuk vindt maakt de rest niet uit. Ik ben vorige week voor het eerst sinds tig jaar weer begonnen met klassiek ballet. Mij een biet dat ik met meisjes in de les sta die 20 jaar jonger en 20 kilo lichter en een stuk leniger zijn dan ik. Ik vond het fantastisch. Misschien kan je een keer een proefles doen?

skik

koffiekwast

koffiekwast

20-10-2012 om 18:22

Vrijwilligerswerk

Sinds mijn eigen dochter heel zelfstandig en uithuizig gedrag ging vertonen. hebben we er een extra bijgenomen. (dit jaar voor het 2e jaar gastmoeder van een uitwisselingsscholiere - die kosten iets meer tijd dan eigen kind, dus kan ik toch nog weer wat moederen) Tegelijk heb ik me op vrijwilligerswerk gestort voor diezelfde uitwisselingsorganisatie - is soms druk maar geeft mij veel voldoening.

Vrijwilligerswerk geeft me net de soort uitdaging die ik op mijn werk niet heb. Sporten is leuk maar heeft voor mij niet hetzelfde effect.

Fitness

na mijn zwangerschappen moest ik sporten om weer af te valeln (gaat bij mij blijkbaar erg moeizaam als het er op zit). En ik ging overdag en dan was ik altijd de jongste. De meeste mensen waren 50+ en werktte zelfstandig of met hulp (fysio vaak erbij) aan hun conditie. Geen strakke lijven wel wat fitte senioren, geen spiegels, wel tv's boven de loopbanden, sporten in kleine groepjes met groepslessen etc. Het is jammer dat mijn programma niet meer aangeboden wordt op de dagen dat ik kan anders was ik er nog steeds wekelijks heen gegaan (elke keer weer met moeite hoor, liever lui dan moe, maar eenmaal daar was het altijd goed).

Oh en

probeern 10 dingen op te schrijven hoe banaal ook, die je als kind tm jongvolwassene leuk vond om te doen, dingen die vanzelf gingen omdat je het leuk vond. Welke dingen kan je opnieuw beleven of opnieuw oppikken en op welke niet standaard manieren ?

Ik geniet niet zo van het getut met mijn kinderen, ik ben niet een 'met thee en koekje lekker kletsen met mijn dochter'. helaas. En samen knutselen probeer ik wel eens maar na een minuut word ik er kriegel van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.