Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Biene M.

Biene M.

11-12-2010 om 13:09

Spoedvraagje (ongesteld in hammam)

Mijn dochter gaat straks met vriendinnen voor het eerst naar de hammam, maar is net flink ongesteld geworden. Ze gebruikt geen tampons (inbrengen lukt niet, net weer geprobeerd). Kan ze daar wel wat met een slipje en maandverband, of heeft het geen zin voor haar om erheen te gaan?

Hopelijk heeft hier iemand goede raad!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

11-12-2010 om 13:29

Nee

een slipje met maandverband gaat echt niet werken. Als ze werkelijk geen tampon kan inbrengen (ook die van tampax met inbrenghuls geprobeerd?) dan heeft het voor haar nu geen zin inderdaad. Ze zal flink balen zeg, wat een ongelukkige timing van moeder natuur!

Biene M.

Biene M.

11-12-2010 om 13:36

Ha terpi

Dank voor je bericht (op de valreep, ze stond net op het punt de deur uit te gaan!) Nee, met inbrenghuls lukt ook niet. Bovendien vloeit ze flink en ik weet nog dat ik met die tampax altijd doorlekte. Nou ja, jammer. Ze gaat er heen en wacht aan de bar tot de rest klaar is, daarna is er nog een slaapfeestje. Inderdaad balen voor haar, vette pech!

Petr@

Petr@

11-12-2010 om 13:43

Waarom

mag dat niet met maandverband en wel met tampons?

Vera*

Vera*

11-12-2010 om 14:57

Tampax ot

Ik gebruik de tampons van ob met inbrenghuls. Die van tampax zitten bij mij niet lekker en ook daar lek ik eerder. Ik heb het idee dat tampax eerder langer wordt en dat het bij ob meer de breedte ingaat.

Fraz

Fraz

11-12-2010 om 15:28

Petra

omdat je onderbroek in een Hammam kledernat wordt. Je gaat namelijk een o.a. een turks stoombad in en je smeert je in met modder, gaat douchen etc. Net als in een Sauna dus alleen hou je wel een onderbroek aan. Dat is dan niet echt handig met een maandverband. Zwemmen doe je ook niet met een maandverband en wel met tampons.

Biene M.

Biene M.

11-12-2010 om 16:09

Vera ot

Nou, dat was inderdaad ook mijn ervaring met die tampax. Niet handig als je flink vloeit. Het is wel jammer voor mijn dochter, we hebben alle soorten tampons al in huis, maar het lukt haar niet om ze in te brengen. En prompt is ze iedere keer net ongesteld als ze met vakantie gaat, als haar vriendinnen naar het zwembad gaan en nu dus met die hammam.

Biene M.

Biene M.

11-12-2010 om 16:10

Fraz

Dank voor de toelichting! Ik ben ook nog nooit naar de hammam geweest en wist ook niet precies hoe het daar aan toe gaat. Mocht dochter nog eens op een gunstiger moment gaan, dan moet ze dus een extra broekje meenemen, handig om te weten!

Fraz

Fraz

11-12-2010 om 16:34

Yep

een extra onderbroekje, plus slippers, plus badjas en een of twee handdoeken. Een scrubhandschoen kun je vaak daar kopen net als modder en olijfzeep. Ik draag daar trouwens meestal een zwarte onderbroek. Een witte ziet er snel raar uit door de modder.

Margriet*

Margriet*

11-12-2010 om 20:57

Bij ons

doe je gewoon het broekje van je bikini aan. Geen onderbroeken. Behalve de scrubdames, die hebben mooie kanten (kan ik me herinneren, tijd geleden dat ik daar geweest ben)

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2010 om 20:07

O met maandverband

Durf ik ook wel te zwemmen hoor. Absorbeert lekker Regelmatig (=vaak) verschonen, dan is het best te doen.

Tirza

Biene M.

Biene M.

13-12-2010 om 22:16

Tirza

Echt waar? Goh, dat opent perspectieven voor mijn dochter.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2010 om 22:17

Natuurlijk

niet oenie. Gewoon lekker strak aansnoeren. Ik zwem geen uuuuuuuuren Ik zou het wel aandurven hoor, naar de hammam. Maar ja. Ik heb tegenwoordig een diva-cup, dan ben je voor je lol ongesteld.

Tirza

Margriet*

Margriet*

13-12-2010 om 22:50

Tirza

Lijkt mij ook niet zo hygienisch, en je ziet het volgens mij goed zitten in je leuke bikinibroek. Of heb je dan een badpak met rokje aan?
En wat is een diva-cup???

Rembrand

Rembrand

14-12-2010 om 09:14

Margriet*

Google is je beste vriend
M.

Tirza G.

Tirza G.

14-12-2010 om 10:54

Hihihih

Jullie stellen je nogal wat voor zeg Wie kijkt er nou naar het tussenbeense van een dame op leeftijd Die maandverbandjes van tegenwoordig - daar zie je niks meer van. Ik ben nog uit de tijd dat die dingen 5 cm dik waren. En ach, niet fris, als je met een tampon zwemt, krijg je ook een 'hevel'effect als dat draadje nat wordt. En zwemmen in een zwembad moet je voorál niet doen voor de frissigheid. Want dat water is vies, dat wil je niet weten.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.