Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

miss sporty

miss sporty

31-08-2010 om 15:47

Sponsor, extra potje?

Ik heb 2 zoons die sporten. Daar ben ik heel blij mee, de oudste is nu 16 en speelt eredivisie basketball, moet 4x id week naar Almere (heen en terug 60km of meer) + wedstrijden, en toernooien en...
jongste zoon is 13 en speelt in C1 voetbal moet ook overal naartoe. traint 3x per week maar gaat met de fiets.
We hebben maar 1 auto, openbaar vervoer naar de sporthallen is duur en meestal 1u reizen...we proberen met een andere ouder die in dezelfde stad woont zoveel mogelijk om beurt te rijden, maar beiden hebben we het niet breed en hier heb je geen topsportscholen die gesubusidieerd zijn door de regering (zoals in Belgie of Frankrijk)... het water staat ons ad lippen maar waar kunnen we aankloppen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

31-08-2010 om 15:57

Bij de club aankaarten

Ik weet van een jongen bij onze voetbalclub die door een eredivisieclub is gescout dat hij 4x per week door een taxi naar de trainingen gebracht en weer naar huis gebracht wordt. Dit wordt betaald door de voetbalclub. Dus het kan wel degelijk, misschien iets om bij de vereniging van je zoon aan te kaarten. En verder zijn er in Nederland diverse scholen waar een topsportklimaat heerst en war er extra tijd is om te sporten. In Almere zit zo'n school. En voor de rest vind ik het vrij normaal dat je voor een sportend kind ook zelf moet rijden e.d. Dat hoort er nu eenmaal bij. Je kunt moeilijk voor alle teams een bus gaan regelen om naar trainingen of wedstrijden te rijden, dan wordt het onbetaalbaar.

miss sporty

miss sporty

01-09-2010 om 14:34

Eredivisie

Voor voetballers wordt inderdaad alles geregeld, Zwolle en Ajax komen de jongens op halen met een busje maar basketball is echt een stiefkindje, we hebben de rayontrainingen vorig jaar ook zelf gereden iedere zondag naar Warnsveld 120km bijna door naar het Nederlands team, gelukkig is hij nu geselecteerd voor eredivisie in Almere en neen ze brengen en halen de jongens niet , een zoon van mijn vriendin bij de EIfeltowers heeft hetzelfde probleem hij studeert en woont in Utrecht is geslecteerd door Eifeltowers, vorig jaar werden ze opgehaald, huiswerkbegeleiding etc dit jaar wordt alles teruggedraaid, jammer zo gaan talentjes verloren, deze jongens zijn nu 16 en in topvorm maar moeten mss afhaken wergens geldgebrek,
Kijk als je op topniveau speelt vind ik ook dat er naar de jongens mag omgekeken worden en niet alle ouders hebben een topsalaris, wij hebben door omstandigheden sinds vorig jaar een half salaris minder en in deze dingen merk je het eerst, 300euro contributie etc... het hakt er overal in, iedere maand weer zoeken waar wat extras zit.
We proberen het zo lang mogelijk vol te houden voor de jongens, we zijn al 15jr niet meer op vakantie geweest en doen geen gekke dingen...

miss sporty

miss sporty

02-09-2010 om 11:28

Beemer

dank je voor het meedenken, ik zit ff onder een andere nick dan normaal (ben al redelijk herkenbaar).
Het id een keuze die we zelf maken, maar jammer als zo'n goed talent verloren gaat... men spoort iedereen aan om te sporten maar als ze dan doorschieten dan zijn er nergens potjes om te helpen...
ik dacht eerst dat de johan cruyffondation alleen voor voetbal was maar het is idd ook voor basketball.
ik zal zeker dat idee van een taxibedrijf in acht nemen.
Gisteren hoorde ik trouwens dat ze binnenkort naar LEeuwarden en Bergen op zoom moeten midden id week ook maar 2uurtjes heen en terug rijden
Ik hoop dat we eruit komen met de club en eventueel ook sponsors...

Puck

Puck

02-09-2010 om 11:47

Bij de club

Als de club geen algemeen beleid heeft dan zou je toch nog kunnen proberen om toch daar ook nog wat vandaan te krijgen. Kun je daar niet gewoon je problemen op tafel leggen en vragen of zij mee willen denken voor een oplossing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.