Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Goudentipzoeker

Goudentipzoeker

19-02-2010 om 22:08

Sponsoractie tips gezocht

Mijn vriend gaat in juni de Alp d'HuZes meefietsen. 6 x de Alp d'Huez op om geld in te zamelen voor KWF kankerbestrijding. Hardstikke goed doel natuurlijk.
Hij moet een behoorlijk bedrag bij elkaar zien te krijgen (€5.000).
Nu zijn we op zoek naar een leuke sponsoractie om hem en de hele actie een behoorlijk eindje op weg te helpen. Natuurlijk zijn vrienden en familie al ingeschakeld om een bedrag te doneren, wat overigens ook goed loopt hoor, maar €5.000 is echt een boel geld.

Nu had ik een idee, maar ik wilde jullie mening horen:

In onze woonplaats is op Koninginnedag een rommelmarkt. Onze kinderen staan daar met hun spulletjes.

-Kunnen wij dat moment gebruiken om aandacht voor dit doel te vragen? Of moeten we dat niet mengen met kinderactiviteiten?

-In welke vorm? Een leuk goedkoop ding (b.v. sleutelhanger van stripfiguur van ong. 2 euro) op de kop tikken en dit voor een paar euro extra verkopen? Moet daar dan iets op of aan waardoor duidelijk is wat het doel is? Of is dat zonde van de tijd en het geld omdat dat geen toegevoegde waarde heeft?

Zijn er misschien andere leuke opties ? Jullie snappen wel dat wij dit nog nooit gedaan hebben. Maar het is zo'n ontzettend goed doel dat we er graag tijd in willen steken om het een succes te maken.

Bedankt voor het meedenken. Ik weet zeker dat ik hier aan het juiste adres ben!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tsja

persoonlijk vind ik het inderdaad niet het moment om tijdens een kindermarkt aandacht te vragen voor een kankerfonds.

Als tip: een collega van mij heeft voor een goed doel de marathon van new york gelopen, en heeft daarvoor ook gesproken met de directeur van ons bedrijf. Dit had als gevolg dat het bedrijf hem gesponsord heeft. Het was namelijk ook 'positieve' reclame voor het bedrijf, en ze hebben voor goede doelen altijd een potje. Voor die medewerker was het een heel flink bedrag!!!

daarnaast kregen collega's ook door dat hij zo'n afstand ging lopen voor een erg goed doel. Hij heeft niet zelf uitgebreid 'reclame' gemaakt binnen het bedrijf, het ging via-via, en als je wilde kon je via een website informatie krijgen en het rekeningnummer om hem te sponsoren. op die manier is hij ook flink gesponsord door collega's, maar zonder dat mensen zich verplicht voelden om iets te doen.

Groetjes
Gruffalo

Bastet

Bastet

20-02-2010 om 09:40

Kan best hoor

Ik heb op koninginnedag verschillende mensen gezien die hun spulletjes verkochten voor een goed doel,ook kinderen!
Groetjes,Bastet

reina

reina

20-02-2010 om 11:35

Als

Als jullie kinderen weten waar het voor is en het ook een goed idee vinden, zou ik niet weten waarom het niet kan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-02-2010 om 12:12

Werk

Paar jaar geleden hebben wij ook een sponsoractie opgezet, en daarmee ruim 8000 euro ingezameld. Wat goed werkte, was een 'vast' sponsorbedrag vast te stellen. Mensen willen vaak wel wat geven, maar hebben geen idee wat 'normaal' is. In ons geval hebben we aangeboden dat iedereen die 15 euro of meer sponsorde, van ons een ansichtkaart zou krijgen (vanuit Afrikaans land). Dat bleek een goede zet. Veel mensen besloten meer te geven, en vroegen of we dan bijvoorbeeld twee kaarten wilden sturen, ook een voor oma oid.
En andere tip: laat je man contact zoeken met de redactie van het personeelsblad (of intranet) van zijn werk. Bij ons beiden op het werk heeft een mooi artikel in het personeelsblad gestaan, en dat heeft ervoor gezorgd dat heel veel collega's hebben gesponsord.
Aandacht in de lokale media hebben wij ook veel gehad, maar dat levert bijna geen sponsors op.

Goudentipzoeker

Goudentipzoeker

20-02-2010 om 16:54

We willen het zelf doen bij de kraam van de kinderen

We laten het niet aan de kinderen over. Die snappen wel wat hun vader gaat doen, maar andere sponsoren werven zijn ze nog te jong voor.

De werkgever van mijn vriend sponsort al een groot deel, in natura. Die zorgt voor kleding en trainingen, dat is ook veel waard. Bovendien hebben zij voor de inschrijving gezorgd.
Aangezien er twee teams meedoen zijn al veel directe collega's deelgenoot gemaakt van de actie.
Wat er verder nog door mond op mond reclame wordt gedoneerd is natuurlijk moeilijk te voorspellen. We hebben natuurlijk nog 3,5 maand te gaan.

Aan de lokale media had ik ook gedacht, maar wie gaat nu een 'onbekende' sponsoren ? Maar goed, aandacht voor de actie op zich is natuurlijk ook heel belangrijk. Er kan niet genoeg aandacht aan besteed worden.

Hoe moet ik me dat voorstellen, dat er kaarten vanuit een ver land gestuurd werden? Of is daar iemand heen gegaan om het geld te doneren misschien?

Bedankt in ieder geval voor het meedenken !!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-02-2010 om 17:31

Goudentipzoeker

Wij deden mee aan een sponsorfietstocht in Afrika. Het was een initiatief vanuit dat land zelf, en per toeval kwamen wij in contact met de initiatiefnemers. Zo is het balletje gaan rollen. Er is vooral veel geld in Afrika zelf ingezameld (onder rijke deel van bevolking) en wij hebben in Nederland geld ingezameld. Tijdens de fietstocht hebben we stapels ansichtkaarten geschreven en verzonden. Vonden de sponsors erg leuk.
En je hebt gelijk: wie gaat nu een onbekende sponsoren? Maar weinig mensen hoor. Bovendien staat in de lokale bladen (hier tenminste) wekelijks minimaal een of twee acties van inwoners die geld voor een goed doel inzamelen. Daar moet je dus niet teveel van verwachten.

Via hyves en zo?

Een van mijn vriendinnen heeft de London marathon gelopen en deed dit vooral via Facebook en gebruikte dan de Engelse website die heel veel mensen daar gebruiken http://www.justgiving.co.uk/ misschien is er ook een Nederlands equivalent? Ik vind het probleem met sponsoren vaak dat je met al dat geld rondloopt of het niet binnenkrijgt omdat het wel beloofd maar niet gegeven wordt.

Maar ik zou in elk geval Hyves, e-mail, Facebook, misschien een eigen website opzetten en zo. Dat geeft mensen tijd om er even over te denken en het dan hopelijk te doen.

Mariel

Goudentipzoeker

Goudentipzoeker

21-02-2010 om 10:58

Met geld rondlopen

is inderdaad ook zoiets. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Goede tip.

We zitten ook beide niet op Hyves of Facebook. Misschien een goede reden om daar nu mee te beginnen. Ook een goede tip dus!

En zelf kleine hebbedingetjes aanschaffen en die verkopen met een euro of 3 winst? Is dat verstandig. We moeten dan wel een investering doen, terwijl we niet eens een idee hebben hoeveel we er aan moeten schaffen.

Er zijn dan ook nog twee verschillende opties :
- verkopen met een paar euro winst voor het goede doel of
- een donatie vragen van bv minimaal 10 euro en dan als kadootje meegeven.

Wat is dan wijsheid ? En in welke aantallen moeten we dan denken? 100-150-200 stuks ? (Wordt een grote investering voor ons).

Collega

dr man doet ook mee en die hebben een uurtje spinnen in de sportschool geregeld, voor 15 euro mocht met een uur spinnen en het was goed bezocht.
Ik zou niet investeren in een hoop spulletjes, dat raak je nooit kwijt.

Goudentipzoeker

Goudentipzoeker

21-02-2010 om 15:30

Spinningmaraton net geweest

In de sportschool waar ik bij zit hebben we vorige maand pas een marathon gedaan van enkele uren voor het KWF. Ik zal eens vragen of ze in april of mei misschien nog een keer willen?

Je moet natuurlijk wel opletten dat de mensen niet goede-doelen-moe worden.

En Pelle; echt een prul zou ik ook niet willen aanschaffen. Het zou dan wel echt gaan om een Super Mario sleutelhanger of zo. Zijn toch best gewild, dacht ik?
Bedoel je dan dat we het bedrag moeten verhogen en als beloning iets geven?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.