Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

02-07-2012 om 14:08

Sportdraadje: wat doen de uitslagen van je gastland met je?

Eigenlijk ben ik geen voetballiefhebber maar als Nederland bijzondere wedstrijden speelt, leef ik toch een beetje mee. Nu Spanje Europees kampioen voetbal is, voel ik me best trots. Twee jaar geleden, bij Nederland-Spanje, mochten de landen van mij allebei winnen. Hoe staan jullie tegenover de sportprestaties van het buitenland waar je woont?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

02-07-2012 om 20:17

Ik leef mee

Ik vond het erg jammer dat Engeland eruit lag. En ik weet nog dat Griekenland in 2004 de Europacup won, dat was echt geweldig om vanuit griekenland mee te maken!

Als het het land van huisvesting tegen nederland is, dan ben ik nog wel altijd voor nederland

Oja.

Ik ben helemaal voor Schotland, alleen...........ze doen nooit mee, haha.
In 2003 speelde Schotland tegen Oranje in de voorrondes en nog wel in Glasgow. We werden uitgenodigd voor een sportprogramma live op TV en daar zaten we met een stuk of 8 in Oranje uitgedoste Oranje fans in het publiek op de eerste rij, werden ook nog geinterviewd, heel veel lol gehad ! En Oranje won met 6-0 of zo.
En verder zijn de (meeste) Schotten zijn zo tegen Engeland dat ze altijd het land supporten waar Engeland tegen moet, dat vind ik zo flauw, dus ik ben dan altijd voor Engeland.

De zwitsers

kwamen totaal niet aan bod. Des te meer genoten de italianen en spanjaarden hier van hun wedstrijden. Ik ben altijd voor de underdog, dat kan tijdens de wedstrijd dus nog veranderen

Het nl team vind ik nogal onsympathiek en al die tatoeages en s
Dat uiterlijke gedoe.. Neh.

De tour de france beetje volgen via radio1 wordt wel een soort traditie - ik snap er weinig van maar de tune en commentatoren blijven heetlijk luistervoer!

Primavera

Primavera

03-07-2012 om 19:06

Ik ben al te lang weg

Ik denk dat ik al te lang weg ben uit Nederland om nog mee te leven met de sportprestaties van Oranje. Natuurlijk speelt ook mee dat man en kinderen de Italiaanse nationaliteit hebben en veel fanatieker zijn wat het volgen van sportmanifestaties betreft dan ik.
Als Italië er uitligt, tja dan is een overwinning van nederland een soort troostprijs, maar ik kan me echt niet vereenzelfigen met al dat oranje gedoe. Bovendien staat azzurro (hemelsblauw) me echt veel beter dan oranje
Ik moet die italiaanse vlag die hier nog wat zielig flauwtjes heen en weer hangt te wapperen, maar eens weghalen en ergens heel diep wegstoppen. 4-0 verliezen, terwijl mijn kinderen net zo blij waren dat ze op konden blijven om de wedstrijd te volgen, tsk!
Groeten Primavera

dc

dc

03-07-2012 om 20:23

Troost je primavera

De italianen speelden goed, maar de Spanjaarden speelden gewoon echt uitzonderlijk goed! Ik vind het echt geen schande voor Italie hoor.

Mijn oudste zoon is trouwens ook helemaal voor Italie. Beetje grappig, woont in Engeland, heeft nederlandse moeder en franse vader en support vervolgens vol enthusiasme en passie het italiaanse team! Cultureel verknipt zullen we maar zeggen

Primavera

Primavera

04-07-2012 om 14:30

Weet ik, dc

Spanje verdiende zeer zeker die overwinning, maar ik had hier wel vier van die beteuterde snuitjes dat ze niet eens één doelpunt hadden gehad om te kunnen juichen. Dat vond ik toch wat sneu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.