Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

21-09-2011 om 22:08

Stations den haag

Ik moet morgen iemand ophalen bij station Den Haag Hollands Spoor. Als ik het adres google geeft hij Stationsplein 41. Omdat ik dat vreemd vond heb ik ook het adres van Den Haag Centraal opgezocht, Kon. Julianaplein. Hoe kan het dat Centraal niet bij het Stationsplein ligt? Was station Hollands Spoor er eerder?
Of is de info die ik heb gevonden helemaal fout?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

21-09-2011 om 22:10

Vic

Dat weet eigenlijk niemand en ik mag er niet over praten

Den Haag CS stelt niks voor. De plaats te zijn, treintechnisch, is Den Haag HS.

Tirza

Vic

Vic

21-09-2011 om 22:22

Ha grappig

Ik vond het al zo vreemd dat het aan het Koningin Julianaplein lag. Je zou denken dat zo'n centraal station er al was toen Juliana koningin werd. Maar niet dus Weer wat geleerd.

Was dat niet iets met verschillende sporen, heel lang geleden?

Zoiets?

Nou ja, je moet in elk geval naar HollandSpoor, da's een veel handiger station.
Ze liggen trouwens niet zo ver van elkaar.

MRI

MRI

21-09-2011 om 23:49

Euh

ben je er wel eens geweest? Dan zie je toch dat HS honderd jaar ouder is dan CS?

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 07:21

Hangt ervan af

Wat een handiger station is hangt af van je bestemming natuurlijk. Als Zoetermeerse kom ik werkelijk nimmer op HS. Voor mij dus zeker niet the place to be.

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2011 om 09:55

1843

Vic:
"Ik vond het al zo vreemd dat het aan het Koningin Julianaplein lag. Je zou denken dat zo'n centraal station er al was toen Juliana koningin werd. Maar niet dus "
Den Haag CS staat op de plaats waar eerst station Den Haag SS stond (een afkorting die pas in 1945 dubeieus werd en daarvoor gewoon StaatsSpoor betekende). Den Haag HS is overigens ouder, want Den Haag SS dateert uit 1870. HS is één van de oudste stations van NL en dateert uit 1843.

Nou zeg tirza

"stelt niets voor"?

Ik kom al jaren niet meer op HS.
Wel leuk dat jij als Zeeuw een keer de wereldburger kunt uithangen .

Sinds ik naar DH rijd via Utrecht heb ik niets meer te zoeken in HS. Alleen als je zo nodig vanuit DH naar 020 moet of inderdaad het Hollands Diep over wilt steken... dán moet je op HS zijn. Oh ja, en voor de plaatsen ertussenin zoals Delft of Leiden....gaap..... terwijl, als je gewoon linea directa vanuit DH naar het Oosten wilt, op zoek naar land boven de zeespiegel, dan zit je perfect op CS.

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 11:25

Klopt rode beuk

Helemaal eens, vaak kun je namelijk ook op Den haag LOI overstappen indien nodig. 020 is ook prima te bereiken vanaf CS, en vaak rechtstreeks.

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2011 om 12:56

Ik ben dan ook

Een enorme wereldburger. Maar ja, wat wil je, vlakbij Belgie en overspoeld door Duitssprekenden. Babbelaartje, anyone?

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 15:34

Tirza

Brrr nee dankje, mag koffie ook?

Vic

Vic

22-09-2011 om 15:45

Mariarosa

Het kan best zijn dat ik er ooit wel eens geweest ben. Dat moet dan zeker 10 jaar geleden zijn want ik kan het me niet meer herinneren. Vreemd want ik ga ongeveer 3x per jaar met de trein dus dat zijn wel momenten die je zouden moeten bijblijven.

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2011 om 16:00

Fiorucci - goed nieuws!

Babbelaars zijn er tegenwoordig in koffiesmaak! NOU? Is dat nou niet eens even fijn??

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 17:22

Tirza

Deal, ik beloof plechtig dat ik die zal proeven.

Fianna

Fianna

22-09-2011 om 21:21

Hs?

Ik heb het grootste gedeelte van mijn leven in Den Haag gewoond en kwam echt noooit op HS, wel heel vaak en nog steeds op CS. Wat mij betreft stelt HS niks voor

Vic

Vic

23-09-2011 om 11:09

Uiteindelijk

Uiteindelijk ben ik niet op het Stationsplein gekomen. Volgens Tomtom moest ik ergens rechtsaf, maar dat mocht niet. Vervolgens heb ik de bordjes K&R gevolgd en kwam toen bij allerlei winkels uit, ik denk aan de achterkant van het station? Dus nu weet ik nog niet hoe HS eruit ziet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.