Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lorwyn

Lorwyn

16-06-2010 om 10:04

Steeds gebeld door vreemd buitenlands nummer?!

Ik word steeds gebeld door een vreemd buitenlands numemr en krijg geen antwoord, maar hoor wel iemand. Zojuist zei hij wel iets terug maar in heel gebrekkig Engels.
Ik heb nummerherkenning en heb op google gezocht naar telnummer, en vond vreemde dingen... http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/003057604505/5
Hebben meer mensen hier last van en wat is dat? Ik vind het een beetje griezelig, hij wist namelijk wel mijn volledige naam... (neem altijd met alleen voornaam op)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

16-06-2010 om 11:43

Nee heb ik (nog) niet

Lekker laten rinkelen en niet meer opnemen. Hoe ze het doen geen idee maar straks betaal jij de rekening voor die gesprekjes.

Verrek!

Ik ook gisteren. Hetzelfde nummer! Wazig engels sprekend type vroeg naar mijn man. Nou gebveurt dat op zich wel vaker, maar net vanochtend zag ik hetzelfde nummer bij de gemiste oproepen staan, en het is precies hetzelfde nummer als bij jou! Wat raar!! Ik herkende het vaag omdat ik me afvroeg (gisteren al) welk land landennummer 30 had.

Wat heb jij voor rare dingen gevonden?

Ingrid

Gegevensmisbruik

Ik vrees dat de mogelijkheid erin zit dat iemand jullie gegevens heeft kunnen kopen.
Ik zou als ik jullie was dit probleem, met telefoonnummer, toch even aan de politie voorleggen. En misschien ook wel nieuwe bankpassen, creditcards, etc. aanvragen.
Groet,
Miriam Lavell

Griekenland

Het zijn telefoontjes uit griekenland (landnummer 30) trouwens.
Groet,
Miriam Lavell

telefoontje

telefoontje

16-06-2010 om 12:40

Hier kenia

ruim een week geleden gebeld door een nummer uit Kenia:+ 254 390405248 Tenminste, aan het landennummer te zien. Wij kennen daar niemand.
Ik snap er niets van.

Mirabel

Mirabel

16-06-2010 om 13:18

Vic

Vic

16-06-2010 om 16:30

Ja ook

Ik word al maanden gebeld door een +44 nummer (Engeland). Hij gaat dan meestal maar 1 of 2 keer over, dus ik ben nooit op tijd geweest met opnemen. Ik had al het enge vermoeden dat dat zo'n oplichtingsgebeuren was, dus ik heb gelukkig nooit teruggebeld.

Starry Night

Starry Night

16-06-2010 om 19:42

In ieder geval...

... onder geen beding terugbellen, is wat ik uit de gelinkte site concludeer. En misschien een nieuw nummer aanvragen?

Norah

Norah

16-06-2010 om 21:22

Hier ook

En wel door mensen uit Groot Brittanie; 00442673805. Al lezende op internet kwam ik op diverse sites waarop gewaarschuwd wordt voor praktijken zoals hierboven beschreven.

http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Van_wie_is_nummer_00447053795600?.html

Op deze site staan veel reacties van mensen die meerdere malen zijn gebeld. Gewoon niet opnemen!

Groetjes Norah.

Norah

Niet opnemen is wat lastig als je geen nummermelder hebt Wat ik ook vooral lees in de sites die erover gaan, is dat het probleem niet bepaald nieuw is (het speelt al enkele jaren) en dat opnemen op zich niet schadelijk is. Geen informatie geven en vooral niet terugbellen - en hopen dat het ophoudt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.