Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stel dat er een lockdown komt

'Franse burgers mogen alleen de straat op voor werk, het bezoek aan een arts of het kopen van eten. Zij moeten daarvoor een ondertekend document kunnen tonen.'

Wat ik me nu afvraag: hoe kom je aan een ondertekend document? Van mijn werk snap ik nog, maar om eten te kopen? Wie stelt vast dat mijn koelkast leeg genoeg is?


Manege

Ik zet nog even niets stop, al is mijn inkomen nu zeer onzeker. Die beestjes moeten toch verzorgd worden. En ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Bij 3 lessen is inhalen nog op te vangen, bij 12 lessen wordt dat heel lastig, zeker omdat er boven bepaalde temperaturen niet gereden wordt. Misschien voor elke 2 of 3 gemiste lessen een privé les? Kinderen vormen een kleiner risico en instructie op anderhalve meter is te doen. Zou ik een prima oplossing vinden. Dat kan misschien ook al eerder van start gaan, want 1 juni geldt voor evenementen en bijeenkomsten. Voor sportclubs, horeca, scholen etc. staat qua sluiting nog steeds op 6 april. Ik verwacht dat dat verlengd wordt, maar misschien niet gelijk tot 1 juni. Het zou kunnen maar hangt af van hoe de ziekte zich manifesteert en ontwikkelt. Een intelligente lockdown betekent ook met beleid alles weer op gang laten komen om de kans op een nieuwe explosieve uitbraak te verkleinen. Maar mede door dat dom volk van het afgelopen weekend zullen ze extra voorzichtig moeten zijn met maatregelen versoepelen.

Sydney

Sydney

24-03-2020 om 12:46 Topicstarter

Dat is waar

'Dat kan misschien ook al eerder van start gaan, want 1 juni geldt voor evenementen en bijeenkomsten. Voor sportclubs, horeca, scholen etc. staat qua sluiting nog steeds op 6 apri'

Toch is al besloten om het centraal examen af te lassen, dus de verwachting is dat de scholen op 8 mei in ieder geval nog niet open zijn.

Triva

Triva

24-03-2020 om 12:46

Precies

Voer alleen is goedkoper dan rijlessen betalen, ja de mensen die wérken op de manege verdienen nu niks maar daar zijn dus weer regelingen voor. Maneges zijn toch niet anders dan alle andere bedrijven? De huur van de kapper gaat toch ook door zonder inkomsten? Waar moet dát van betaald worden? Hetzelfde 'potje' als dat van het paardenvoer.

Geld ophalen dus voor alleen het voer!

Sydney

Sydney

24-03-2020 om 12:50 Topicstarter

Alleen voer?

Serieus Triva, ben je wel eens op een manege geweest? Paarden hebben niet alleen voer nodig, maar ook een schone stal, hoefijzers, inentingen, wormenkuur, longeerlijnen en halsters (je kunt ze niet 24 uur op stal laten staan). De versekering loopt door, en als er iets mis is komt de veearts langs.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-03-2020 om 13:07

Precies

Ik heb toch minder medelijden met de föhn dan met een paard.
Het is echt stervensduur om zo’n beest te onderhouden. Vraag me af of de gemiddelde manege dat echt maanden volhoudt.

Sportclubs blijven dicht

AnnaNiem, bijeenkomsten van meer dan drie personen blijven verboden, hoe wil je dat doen op een sportclub dan? Op onze sportclub kan je de sport prima in je eentje beoefenen, in theorie zou dat onderling af te spreken zijn maar voor je het weet loopt dat uit de hand en bovendien straal je naar de buitenwereld uit dat je gewoon door kan blijven gaan, dus de club blijft gewoon dicht.

skik

Triva

Triva

24-03-2020 om 13:20

Sydney

Mijn punt is vooral dat de mensen die daar wérken nu geen inkomen hebben maar daar zijn andere regelingen voor. Als de 'leden van de manege' niet snappen dat die paarden voer en wormenkuren nodig hebben (ik hoop toch wel dat er longeerlijnen en halsters zijn) dan zijn het dus geen echte lijnen. Voor jou minder duur dan drie lespakketten toch?

Manege

Manege

24-03-2020 om 13:29

Pooh Bear

Manege’s hebben nu echt heel veel werk. Je kan al die paarden echt niet de hele dag op stal laten staan.
Die paarden hebben hun bewegingen elke dag nodig. Normaal worden ze elke dag bereden.
De manege waar ik rij laat nu elke dag filmpjes zien wat er nu elke dag gebeurd. En dan kan je zien dat ze heel druk zijn met paarden los gooien longeren en in de stampmolen zetten en poetsen.
En natuurlijk ook het gebruikelijke voeren en mesten er nog bij.

Sydney

Sydney

24-03-2020 om 13:53 Topicstarter

Klopt

Nu moeten ze met een paar mensen 50 paarden elke dag voldoende beweging geven. Dat kost meer tijd dan 10 mensen in één keer les geven.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2020 om 14:19

Tennis

Ideale sport voor social distancing!

Flavia

Flavia

24-03-2020 om 14:34

Mits je geen dubbels speelt.

Verzorging

De verzorgers moeten ook betaald worden want hun werk loopt gewoon door. De paarden moeten elke dag bereden worden, de stallen uitgemest en alle andere klusjes lopen ook door. Alleen de rij instructeur heeft misschien tijdelijk geen werk. Als manege loopt 90% van je kosten dus gewoon door en geen inkomsten, niet alleen van de rijlessen maar ook de kantine, eventuele evenementen die gepland stonden in deze periode etc. Alleen de inkomsten uit de pensionstalling gaan door maar natuurlijk ook alle kosten die daarbij horen. Die winst kan dan gebruikt worden voor de manege maar dat houdt natuurlijk niet over. Zo hoog liggen de winstmarges nou ook weer niet.

Jo Hanna

Jo Hanna

25-03-2020 om 17:44

Tennis

Ja, dat dacht ik ook Ad! Maar de tennislessen van dochter zijn toch echt gestopt en de baan is op slot. Zonde!

Groet,
Jo Hanna

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 17:56

Jo Hanna

Des te beter.

Keukentrapje mee en je kunt geheel veilig aan de slag (pun intended!).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.