Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

08-06-2010 om 12:17

Stemmen

Ik ben er bijna uit... heb de hele ochtend stemwijzers zitten invullen...
Is het nu voor iemand een item om op een vrouw te stemmen?
Onder het motto er moeten meer vrouwen in de politiek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

08-06-2010 om 12:20

ik stem altijd een op een vrouw. Ik vind zeker dat er meer vrouwen in de politiek moeten. Ik ga altijd voor een vrouw een beetje onderaan de lijst met het idee: voorkeursstemmen en wie weet komt ze erin en is ze nog fris, fruitig met geldingsdrang

Nee

ik stem al jaren op de 1e van Groenlinks en dat is toevallig een vrouw maar als de 1e een man was geweest had ik dus daarop gestemd.

krin

krin

08-06-2010 om 13:05

dat moet vamme moeder
In principe stem ik altijd op de hoogste vrouw. Het is inmiddels gewoonte geworden, bedenk ik. Wordt misschien tijd voor een principe-heroverweging.

Yta Chalne

Yta Chalne

08-06-2010 om 13:29

Als ik een vertegenwoordiger voor mij moet kiezen in de regering, dan is dat een vrouw. Maar ik heb ook wel eens op een man gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen, dat was dan een man die ik (persoonlijk) goed kende en waar ik veel vertrouwen in had. En inderdaad, ook hier het 'moet vammemoeder' argument Overigens stemt mijn vader ook altijd op een vrouw.

Puck

Puck

08-06-2010 om 13:55

Grappig

Hier ook het moetvammemoeder-argument.

Jujube

Jujube

08-06-2010 om 14:13

Bij voorkeur

Bij voorkeur op een vrouw. Maar het is voor mij geen wet van meden en perzen.
Groet,
Jujube

Bastet

Bastet

08-06-2010 om 14:46

In principe wel,ja.
Bastet

Nee

Ik stem op degene in wie ik het meeste vertrouwen heb. En dat is ook wel eens een man.

ishtar

ishtar

08-06-2010 om 16:17

en het hoeft niet eens van mijn moeder (die doet dat nl niet)

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2010 om 16:35

Meestal

stem ik gewoon op de 1e op de lijst. Dit jaar denk ik ook weer. Ik ben niet zo van perse een vrouw...

Starry Night

Starry Night

08-06-2010 om 17:08

Nee

Het maakt me niks uit of iemand een man of vrouw is. Behalve als ik ermee ga trouwen.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-06-2010 om 17:18

Altijd een vrouw. Omdat ik vind dat de emancipatie nog lang niet voltooid is. Overigens is het bij de partijen waarop ik heb gestemd nooit moeilijk om een vrouw te vinden op wie ik graag wil stemmen.
Krijg trouwens de indruk dat allochtonen relatief vaak op een allochtoon stemmen (niet uit onderzoek, hoor, gewoon gesprekken om me heen). Misschien dat ik dus ondanks alle hooggestemde idealen ook gewoon op een vrouw stem omdat ik zelf een vrouw ben. Zou zomaar kunnen.
Groetjes
Massi (er nog niet helemaal uit, zucht)

Lusitaantje

Lusitaantje

08-06-2010 om 17:41

Ja, op een net niet verkiesbare vrouw

Ik stem altijd op een vrouw en meestal op eentje die eigenlijk op een onverkiesbare plaatst staat, maar dan net door voorkeurstemmen gekozen zou kunnen worden, gezien de laatste peilingen. Het lijkt erop dat meer mensen dat doen, want het is al eens "gelukt", maar dat ligt dan natuurlijk niet per se aan mijn ene stem.

Zolang er nog minder vrouwendan mannen in de kamer zitten, vind ik dat nodig. De eerste vrouw op de lijst is meestal toch al zeker van haar zetel, maar de daaropvolgenden een stuk minder, dus die mogen van mij best een voorkeurstem hebben.

Lusitaantje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-06-2010 om 18:50

Ik stem altijd op een vrouw, dat heb ik vroeger al van mijn moeder meegekregen, ha ha. Vaak op de bovenste vrouw, ik heb ook wel eens gestemd op een vrouw die net iets te laag op de lijst stond en alleen met voorkeursstemmen in de gemeenteraad zou komen.

Margriet*

Margriet*

08-06-2010 om 20:33

Ja ik ook

ook geleerd van mijn moeder.... Ik kies altijd de hoogst verkiesbare vrouw maar misschien ga ik morgen eens gek doen en een op een iets-minder-verkiesbare-vrouw stemmen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-06-2010 om 21:20

Nee

Van mij hoeven er niet perse meer vrouwen in de politiek. Ik vind dat zulke onzin.

Dendy

Vic

Vic

08-06-2010 om 21:38

De enige keer dat ik op de nr 1 heb gestemd is toen Rita Verdonk op 2 stond. Ik voorzag meer voorkeursstemmen voor Verdonk, dus Rutte kon mijn stem goed gebruiken.

Jesse_1

Jesse_1

08-06-2010 om 22:33

Absoluut niet

Het interesseert me echt niet of het een man of een vrouw is. Maar gezien de antwoorden hier verbaast het me dat er zo weinig vrouwen in de 2e kamer zitten
Jesse

Maylise

Maylise

08-06-2010 om 23:22

Het moet niet van mijn moeder maar mijn inmiddels overleden oud tante had dit als mantra. Zij was een zeer feministische rode vrouw. Mijn moeder heeft het op een vrouw stemmen over genomen en ik dus ook. Ik stem niet persé op de eerste vrouw op de lijst maar altijd op een vrouw. Dit keer denk ik trouwens wel dat ik op de eerste vrouw op de lijst ga stemmen.

Maylise

Dropke

Dropke

08-06-2010 om 23:40

Nee

vind dat totaal onbelangrijk.

krin

krin

09-06-2010 om 09:38

Ha!

IK heb op een man gestemd. Maar ja, weer wel op de partij van mijn vader. Zo kom ik nooit los, natuurlijk

Allochtoon

Ik stemde altijd iemand met vermoedelijk allochtone roots, en dan bij voorkeur een vrouw. Kon dus jaren terecht bij Naima Azough, maar die is helaas van de lijst af. Nu wordt het Femke of toch Tofik Dibi. (of toch Cohen, er kriebelt een kleine twijfel. Maar in geval van overstap naar PvdA stem ik ws. Marcouch).
Jemig, ik zweef nog geloof ik! Nog nooit gedaan!

Altijd

Ik stem altijd op een vrouw. Is mij zo geleerd door mijn mama!
Ik hoop de traditie door te zetten bij mijn dochter.
Vondaman vindt het onzin, hij vindt dat je moet stemmen op iemand die je goed vindt. Ach, ik vind alle vrouwen goed...!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.