Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NaShA

NaShA

12-02-2011 om 23:36

Stempas wel correct?

Ik heb deze week de stempas ontvangen en daarop staat dat ik een legitimatie moet meenemen die geldig is tot 3 maart 2006. Maar dat kan toch helemaal niet? Dan is je legitimatie niet meer geldig, klopt die stempas zo wel??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

13-02-2011 om 00:10

Klopt

Je mag stemmen met een legitimatie die maximaal vijf jaar verlopen is. Staat er niet iets van dat je een legitimatie mee moet nemen die minimaal tot 3 maart 2006 geldig is? Dat klopt dus wel.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-02-2011 om 01:10

Foutje?

Zou het kunnen zijn dat er een oude brief is gekopieerd en dat ze vergeten zijn de datum aan te passen? Vraag hier en daar eens na of ze ook zo'n rare datum zagen, zo ja, dan zou het dat dus kunnen zijn.

Hier ook

Ik vond het ook al vreemd, geldig tot 2006. Als de id inderdaad 5 jaar verlopen mag zijn, dan klopt het wel.

NaShA

NaShA

13-02-2011 om 12:17

Even gegoogled

en inderdaad, hij mag dus 5 jaar verlopen zijn....raar hoor, want volgens mij is het dan geen geldig id meer:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/111902/Stemmen_met_verlopen_ID-bewijs_is_mogelijk.html

Chippie

Chippie

13-02-2011 om 19:36

Vorig jaar

Tot vorig jaar hoefde je geen legitimatiebewijs mee te nemen (toch?). Veel ouderen hebben geen geldig legitimaatiebewis en kondenn daarom niet stemmen. Ook al moet iedereen in NL een geldig ID hebben, dit vond men toch wel heel erg zuur.

NaShA

NaShA

13-02-2011 om 20:51

Jawel

je moest je legitimeren hoor!

Je moest je altijd wel kunnen legitimeren, maar tot vorig jaar was er bij mij nog nooit naar gevraagd.

kaatje43

kaatje43

14-02-2011 om 10:45

Genista

DAt klopt omdat tot vorig jaar je alleen bij je eigen stembureau mocht stemmen. Nu mag je overal, vandaar je legitimatie

Kaatje

Maar dat staat toch los van het feit dat je je altijd al moest kunnen legitimeren. Dat moest je altijd al - dat er niet naar gevraagd werd, doet daar niets aan af.

kaatje43

kaatje43

14-02-2011 om 14:31

Genista

Moest dat dan? Ik had nooit een legitimatie bij mij. Volgens mij moest het alleen als je een aanvraag had gedaan om niet bij je eigen bureau te stemmen. Maar ik kan het mis hebben hoor.

Ja, dat moest

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.