Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

14-08-2012 om 16:16

Stemwijzer.nl

Hebben jullie de stemwijzer al gedaan? Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de uitkomst De partij waar ik altijd op stem kwam op de vierde plek, en op 1 t/m 3 allemaal christelijke partijen. Heel eigenaardig...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol vic!

Ben je toch christelijker dan je zelf dacht! Misschien doe ik hem wel, maar in het algemeen laat ik mijn stem er niet van af hangen. Ofwel de kwesties die ik belangrijk vind, komen niet aan bod, ofwel zaken zijn dusdanig geformuleerd dat ik zo slecht kan kiezen tussen de opties. Ik vind de uitkomst daarom niet zo hevig betrouwbaar.

Evanlyn

Evanlyn

14-08-2012 om 18:13

Pvdd

Ik kom meestal bij de Partij voor de Dieren uit. Nou, ik dacht het niet!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-08-2012 om 18:46

Inderdaad

Je kunt per vraag - dus nog voordat je antwoord geeft - per partij lezen welk standpunt zij hebben. Dat vind ik wel een waardevolle aanvulling. Overige sommige thema's heb/had ik niet echt een mening, en dan helpt de toelichting van de partijen daar goed bij. Bovendien kun je aangeven welke thema's je wel/niet relevant vindt, en je kunt bepaalde vragen zwaarder laten meetellen. Ik vind de stemwijzer dit jaar in dat opzicht wel goed in elkaar zitten.

jess

jess

14-08-2012 om 19:49

Huh

PVV kwam uit als eerste.
SP als tweede.

PVV zou ik toch echt nooit van mijn leven stemmen.
SP wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2012 om 22:02

Stemmentracker

Ik heb de buur van de Stemwijzer ingevuld, de Stemmentracker en warempel... 'mijn' partij komt uit de bus. Helemaal goed
Ik maak me altijd een beetje zorgen voor ik met zo'n vragenlijst begin. Stel je toch voor...

sp

sp

14-08-2012 om 23:30

Niet verrassend

Op 1 kwam de PVV, maar daar zou ik nooit op stemmen en op 2 de SP. Zie ook mijn nick, en daar stem ik dan ook op.

Niet verassend?

Ik vind het wel verassend om hier twee keer te lezen dat na het invullen van de stemwijzer de PVV op 1 staat en de SP op 2. Wat zegt dat over de SP?

tonny

tonny

15-08-2012 om 08:40

Kijk eens aan

ik krijg de Partij voor de Dieren bovenaan (dat zal wel zijn omdat belasting op vlees me geen gek idee lijkt) maar verder wel wat ik gedacht had. Niet dat ik ooit zou overwegen op deze partij te stemmen, maar affijn.

VVD en PVV helemaal onderaan. Klopt ook.

Wat ik nou echt ga stemmen, naar moet ik nog een nachtje over slapen.

Fiorucci

Fiorucci

15-08-2012 om 09:08

Fay

Het is toch nagenoeg bekend dat PVV kwa sociaal beleid standpunten hanteert die behoorlijk 'links' en sociaal zijn.
Die beloftes worden weliswaar niet nagekomen, maar velen stemmen toch PVV om die reden.

Maylise

Maylise

15-08-2012 om 10:18

Niet raar

PVV en SP hebben vrijwel gelijke standpunten alleen de PVV doet daar nog wat xenofobie bij.

Bij mij kwam de liberaal democratische partij op de eerste plaats. Mij verder volkomen onbekend overigens. De piratenpartij was twee. Van de bekende partijen kwam Groen Links als eerste. Aangezien ik het milieu belangrijk vind zal het dus wel Groen Links worden.

Maylise

Maylise

15-08-2012 om 10:21

Overigens

Ik vond sommig stellingen echt slecht. Bijvoorbeeld de stelling over de publieke omroepen. Uit de stelling leek het alsof je voor of tegen het hele bestand van publieke omroepen moest kiezen. Terwijl uit de toelichting bleek de partijen helemaal niet tegen ophef van het hele publieke omroep bestel zijn maar dat er partijen zijn die dit willen inperken. Zo zaten er nog wel meer stellingen bij die wel wat duidelijker hadden gemogen of met wat meer toelichting.

In elk geval niet verstandig om je stem alleen hier op te baseren heb ik het idee.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

15-08-2012 om 14:01

Weinig nuance

Ik ben eigenlijk nogal ontevreden over de vraagstelling. Ik zou willen dat je schuifjes kon bewegen tussen 0 en 10 voor eens/oneens-stellingen, en dat er meer opties zouden zijn, bijvoorbeeld bij die hypotheekrenteaftrek. Maar goed, toch zo goed en zo kwaad als mogelijk ingevuld en dan kom ik uit bij een gelijkspel tussen Partij voor de Dieren (nee dus) en PvdA (nooit op gestemd). GroenLinks is derde. VVD staat onderaan, nog onder de PVV. D66 staat ook behoorlijk ver onderaan, terwijl ik hier en daar best liberaal ben. Alles bij elkaar geen erg goede stemwijzer. Geen enkele vraag over onderwijs - want het afschaffen van de studiebeurs is een kwestie aangaande het al dan niet definitief invoeren van een klassenstelsel, niet over de inhoud van het onderwijs.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-08-2012 om 15:35

Kieskompas

En sinds vandaag is het Kieskompas ook live. Weer andere vragen, meer antwoordmogelijkheden, en aan het einde een mooi schema hoe je staat ten opzichte van alle partijen. En daar kwam bij mij een toch iets andere uitkomst uit.

Rafelkap

Rafelkap

15-08-2012 om 18:47

Pvv/sp

Bij mij kwam de sp op 3 en de pvv als 1 na laatste, helemaal onderaan stond de vvd. Op nrs 1 en 2 pvda en partij voor de dieren. De sp hoeft dus niet vlakbij de pvv te liggen. De uitslag kwam voor mij niet als verrassing. Ik wil sp stemmen, onafhankelijk van deze uitslag.
Maar ik vraag me af of er mee geknoeid kan worden zodat de pvda bijvoorbeeld bovenaan komt te staan?? Dat zou wel heel erg zijn, als mensen dit advies dan blind volgen.

sp

sp

15-08-2012 om 20:00

Kieswijzer 2010

op 1 staat de SP.
Bij Kieskompas kom ik bij 50plus uit hahahaha!

Vic

Vic

15-08-2012 om 21:06

Kieskompas

Dat is gek, bij kieskompas kom ik ook bij het CDA uit. Sowieso kan ik niet zoveel met dat plaatje. Mijn 'bolletje' stond vlakbij het midden in het vakje rechtsboven. Wat moet ik daarmee?

dynastie

dynastie

15-08-2012 om 21:46

Het ligt ongetwijfeld aan mij...

maar alles lag dicht bij elkaar. Met de partijen waar ik het het meest mee eens ben, deel ik maar 8 standpunten. Nou ben ik op dit moment ook een enorm zwevende kiezer, dus dat klopt op zich wel aardig. Ik weet alleen welke partijen het zeker niet worden Eens even spieken bij kieskompas.

Sjansje

Sjansje

15-08-2012 om 21:56

Dezelfde uitkomst

Zowel bij Stemwijzer als Kieskompas. Bij allebei de SP als eerste. Alleen gaf Stemwijzer als tweede en derde PvdA en PvdD, en bij Kieskompas waren deze net andersom.
Geen verassende uitkomst; ik stem SP

Petra.v.S.

Petra.v.S.

16-08-2012 om 21:59

Verkiezingsmarkt

Vroeger had je bij ons altijd een verkiezingsmarkt. Dan stonden er allemaal kraampjes voor alle partijen en dan kon je daar het partijprogramma halen en een poster en een ballon dat soort dingen. Ik haalde die dan van de partijen die ik overwoog en ging die helemaal lezen. Zo bepaalde ik vroeger mijn stem.

Ik kwam bij de stemwijzer voorgaande jaren eigenlijk altijd uit op SP en PVV, maar dit jaar heel verrassend ineens op de PvdA. Ben wel een zwevende kiezer. Ik overweeg dit jaar de SOPN, een van de nieuwe partijen.

Lowie

Lowie

17-08-2012 om 07:35

Wizzy

Vroeger keek je gewoon in de krant. De papieren versie dan hè DIe heb je nu nog....l

Nou ja!

SGP op 1 en ChristenUnie op 3. Laat ik me nou helemáál niet verwant voelen met deze partijen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-08-2012 om 18:24

Wiz-zy

"Later ben ik wel op kranten en nieuws afgegaan, maar ik vind nu het nieuws in de kranten en op de TV nogal gekleurd..."
Vroeger was het nieuws ook gekleurd. Alleen had je dat toen niet in de gaten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.