Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stinkkat

Een beetje onfrisse vraag over katten / voer / poep:

Onze kat stinkt echt enorm, als ze 'geweest' is, zetten we de bak maar buiten, niet te harden.
Ook lijkt het 'produkt' nogal dun..

Iemand tips over welk voer misschien uitkomst biedt? Herkent iemand dit?

Ze krijgt water te drinken en droge brokjes en soms iets vlezigs.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

05-02-2013 om 21:11

Hier ook

Mijn katten krijgen Royal Canin fit en daarbij per kat een half kuipje blikvoer. Poes heeft stevige ontlasting en kater niet. Waarschijnlijk zou dat wel beter gaan als hij geen blikvoer zou krijgen, maar dat vinden ze zo vreselijk lekker dat ik het ze ook niet wil onthouden.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2013 om 07:27

Wel blikvoer

Maar geef eens sensitive brokken. Bij een van onze katten maakt dat het verschil tussen vaste ontlasting of dunne.

Lou

Lou

06-02-2013 om 08:46

Iams

Onze katten krijgen alleen maar droogvoer van Iams. Dat is trouwens minder duur dan het lijkt, omdat ze er minder van eten. Maar vooral: het stinkt niet! De poep ruik je ook een stuk minder. Ik ruik het altijd meteen als de Iams op is en ze "reservevoer" uit de supermarkt hebben gegeten.

Vic

Vic

06-02-2013 om 09:54

Fio

Welk merk is dat, die sensitive? En geef je er dan ook nog harde brokjes bij?
Ik vraag me af of ik zomaar kan wisselen van harde brokken. Ze zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op de RC, maar ik wil wel een kwaliteitsmerk blijven geven.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2013 om 10:56

Vic

Je kunt eventueel langzaam overschakelen. Ik geef Sensitive van Purina voor One, die glimmende groene zakken in de super. Over de kwaliteit van RC zijn de meningen ook verdeeld overigens..)Ik geef zelf erg graag Prins, ook omdat het niet op dieren wordt getest, maar mijn portemonnee werkt even niet mee. Dat is Prins Vitalcare Resist, ook goed voor gevoelige kattenmagen.

klant

klant

06-02-2013 om 13:13

Hier

Goede resultaten met Fokkers

klant

klant

06-02-2013 om 13:13

Hier

Goede resultaten met Fokkers

Sahara

Sahara

06-02-2013 om 19:42

Combi

Onze katten eten een combinatie van Taste of the Wild en Royal Canin.

Stinkbak valt heel erg mee.

Wij gebruiken als in de bak siliconengrit.

Vertigo

Vertigo

06-02-2013 om 21:56 Topicstarter

Ik ga dan maar es ander voer proberen.
En het melkpannetje niet op t fornuis laten staan..

Ook overweeg ik een kleinere kattenbak te kopen, scheelt grit en dan verschoon ik hem iet vaker.

De schep en schoon van AH werkt ook wel beter dan wat er nu in zit. En zo'n poepschepje maar weer es aanschaffen..

M.a.w: ga maar es wat beter mijn best doen voor mijn kat
Echt duur voer ga ik niet kopen maar ik ga es wat 'tussenvormen' proberen.

Geen royal canin, daar kreeg mijn vorige kat blaasontsteking door :/

Bedankt vr de reacties!

Nikki

Nikki

06-02-2013 om 22:34

Buitenbak

Ik weet niet of jouw kat in de tuin mag/kan komen?
Ik heb afgelopen jaar een kattenbak speciaal voor buiten gekocht. Ideaal vind ik. Jammer dat ik niet veel eerder op dat idee gekomen was.
Ik geef mijn katten trouwens royal canin, maar kan dus nu niet goed aangeven of ze wel/niet stinken omdat ze buiten op de bak gaan.

nathalie

nathalie

07-02-2013 om 08:51

Nikki

Maar als jouw kat buiten mag en daar een bak staat, loopt hij dan niet gewoon langs de bak het bloemperk in?

Julia64

Julia64

07-02-2013 om 13:24

Nikki

en gaat dan niet de halve buurt op die buitenbak? Als ik zie hoeveel katten er bij mijn in de buurt en achtertuin rondlopen, vrees ik dat eigenlijk wel...

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 14:31

Smelly cat

Ik moest ineens denken aan het liedje van Phoebe uit Friends:


http://www.youtube.com/watch?v=W7jlGRq8xZ4

Vertigo

Vertigo

07-02-2013 om 21:17 Topicstarter

Haha smelly

Cat, goeie!

Ja, ik zie ook al de halve buurt op een buitenbak zitten. De katten dan

En dan moet ik eerst een kattenluikje installeren , wel het overwegen waard op zich.

Afgelopen zomer woonden we meer 'buiten' met veel gras en bosjes enz. Toen gebruikte ze de bak gewoon niet.
Nu ook een tuin en best wat ruimte buiten. Benieuwd wat ze gaat doen als t warmer wordt..

Intussen heb ik een duitse zak voer gekocht bij appie, sensitive en vrij duur. Het beest blijft zeuren om vreten dus eh, hopelijk helpt het tegen de diarree.

Ik vind kattendraadjes erg leuk altijd.

Vic

Vic

08-02-2013 om 15:07

Purina

Ik heb eens een zak Purina (niet de sensitive maar gewone) gekocht om te proberen. Poes heeft er inmiddels al flink van gegeten maar kater is minder enthousiast. Ik ben benieuwd of het uitmaakt.

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2013 om 18:03

Vic

Ik ben heel benieuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.