Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

21-01-2013 om 21:32

Stomme actie?

Ik heb stevige onenigheid met mijn dochter omdat ik net twee jongens van een jaar of 15 heb aangesproken die al drie keer een sneeuwbal tegen mijn raam hadden gegooid. Ze waren natuurlijk direct na het gooien vertrokken, maar ik heb een rondje door de buurt gemaakt en trof ze net met een stapel sneeuwballen, terwijl ze weer bij mij de straat in liepen. Ik heb ze vriendelijk verzocht ergens anders te gaan klieren en heb een foto van ze gemaakt (waarbij ze hun capuchon over hun hoofd trokken en zich omdraaiden).
Dochter is nu heel bang dat ze terug komen of hun vriendjes meenemen. Was het een heel stomme actie van me? Maar ja, wat moet je daar dan mee?
Overigens heb ik ook het politienummer (09008844) gebeld maar daar werd niet opgenomen. Heel irritant!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Ik vind het wel stoer van je. En vooralsnog heeft het resultaat. Meestal als je als boze mevrouw tiert tegen sneeuwbalgooiers krijg je er meteen nog 10 achteraan. Maar bij jou zijn ze weggegaan. Politie bellen lijkt me wel een beetje overdreven, tenzij ze je ruit echt ingooien. Maar wel irritant dat dat nummer niet opgenomen wordt.

skik

Volgens mijn

klierige buurjongens die een paar het leuk vonden om sneeuwballen keihard tegen onze erker ruiten aan te gooien (en ik telkens naar hun moeder die er dan wat van zeiden en de volgende dag was het weer raak) deden ze dit vooral bij mij omdat ik boos werd.

Nou heb ik dus toen ik er helemaal genoeg van had, 1 van hen aangesproken een dag later en hem uitgespeeld tegenover die andere jongen. "ja X wordt niet opgevoed thuis, maar jij toch wel ? Zou jouw moeder het nu echt leuk vinden om telkens boos te moeten worden om wat jij samen met die X doet ?"

En dat heeft geholpen. Jammer genoeg is nu net dat prettige joch verhuisd en is de etterbak X er nog.

Oh en ik heb ze ook duidelijk de kosten uitgelegd van een lekraam en dat ik dat bij elke harde klap dus aan hun ouders de offerte van alle ruiten ga overhandigen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2013 om 00:41

Groeiende irritatie

Wij wonen naast een schoolplein en blijkbaar is er niets leukers te bedenken dan onze voordeur en ramen met sneeuwballen te bekogelen. En als er geen sneeuw ligt zijn handenvol zand ook leuk om tegen de voordeur te gooien. Ik heb het er op de school al over gehad, mijn oudste dochter heeft het er op school al over gehad, maar ze blijven de gelegenheid krijgen van de juffen en overblijfdames. Als dit zo doorgaat, ga ik denk ik een hoger hek eisen van de school, zodat gooien niet meer mogelijk is.
Wat 'jouw' klieren betreft, heb je wel risico genomen, door achter ze aan te gaan en een foto te nemen, maar ik denk niet dat dit soort jongens het lef heeft om je nog harder lastig te vallen. Je hebt die foto tenslotte.

Ook eens gedaan

Was ik s avonds alleen thuis met 2 kleintjes en was zo'n groep (verveelde, relatief ongevaarlijke?) hangers in t steegje met vuur bezig. Ben er heen gelopen en heb gezegd dat ik NU de politie ging bellen. Voelt zo flauw dan, maar ze vertrokken wel. Politie nam niet op

Ben ik de enige

Die sneeuwballen niet zo erg vind?
Sneeuwballen tegen de ruiten horen toch een beetje bij de winter. Maak ik me niet druk om. Tenzij ze gevuld zijn me stenen of enorme ijsbrokken, hier gooiden eigen dochter gisteravond sneeuwballen tegen mijn serre. En tegen die van de buren. De buurkinderen deden het net zo hard mee. Was reuze gezellig buiten.
Is een gewone sneeuwbal nou echt zo erg? Of was het een keiharde ijsbal oid??

Vic

Vic

22-01-2013 om 20:54

Mach

Ik vind sowieso niet dat kinderen overlast moeten bezorgen, maar dat is nu eenmaal des kinds (ik heb vroeger heel wat belletjes geleld). Verder vind ik het een heel verschil of kleine kinderen sneeuwballen gooien tegen hun moeders raam of dat van de buren, of dat twee types (toekomstige) HALT-klanten 's avonds harde sneeuwballen tegen ramen van vreemden gooien. Het meest schrok ik nog van de geroutineerde manier waarop ze zich omdraaiden en de capuchon over hun hoofd trokken toen ik ze wilde fotograferen. Het had zo een beeld uit Opsporing Verzocht kunnen zijn.
Tot nu toe heb ik ze niet meer gezien, dus ik hoop dat het hierbij blijft.

Tja

Hoe hard die ballen waren weet ik natuurlijk niet.
Maar hier was toen er net sneeuw was een avond dat er best wat pubers op pad waren om in de buurt wat te klieren met sneeuwballen. Kan ik me echt niet druk om maken. Buurjongen van 15 was ook mee op pad. Vriendelijke jongen, altijd in voor een lolletje en altijd bereid je te helpen met iets. En nu dus met wat kameraden aan het spelen in de sneeuw en met sneeuwballen. Ik vond het eerder aandoenlijk dan een potentiele HALT klant. EN ja, ook hij liep met zijn capuchon over zijn hoofd. Maar goed, ik ken hem. Zijn kameraden niet allemaal. Maar ook die vond ik wel aandoenlijk. Sneeuwbal gooien en achter de bosjes wegduiken, eigenlijk heel kinderachtig maar ze hadden veel lol.
Misschien maakt het uit dat ik in een klein dorp woon. Ken bijna al die jongens. En echt iets vervelends gebeurt hier nooit.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2013 om 00:56

Mach

Een sneeuwbal tegen het raam vind ik helemaal niet zo erg. Ik vind het niet geweldig leuk, maar okee het is natuurlijk wel érg grappig om dat te doen en het is nóg leuker als de bewoner met een geïrriteerde frons voor het raam verschijnt om te zien wie de booswicht is. Ik voldoe graag aan die verwachting.
Toen ik vanavond naar huis liep, vanuit werk en trein, was ik er getuige van dat twee jongens auto's opwachtten om daar vervolgens met een flinke worp een bal naar te gooien. Snappen zulke jongens niet wat het effect voor de bestuurder kan zijn?
Ik vind het geen ramp dat kinderen een sneeuwbal naar onze ramen gooien, maar ik vind het niet de bedoeling dat ons huis het doelwit is van uitgebreid speelkwartiervermaak onder toezicht van juffen en meesters.

Kaaskopje

natuurlijk ben ik het met je eens mbt het speelkwartier en de auto.
Maar als ik in de beginpost Vic hoor zeggen dat ze de politie wil bellen ivm sneeuwballen dan verbaas ik mij toch wel. Maar misschien is mijn mening gekleurd door de toch wel schattige uit de kluiten gewassen 15 jarigen die met veel plezier door de wijk gaan en sneeuwpret hebben.

Bellefleur

Bellefleur

23-01-2013 om 09:18

Hier ook.

Sneeuwballen, ijsballen, zandballen, mandarijnen. Het maakt me laaiend. Ik krijg er moorddromen van. Ik ken ze namelijk, het zijn het zielige stelletjes jochie die het m'n zoon moeilijk maakten op de basisschool. Ik heb één keer jongens aangesproken. Éen keer heb ik ouders gebeld, en één keer ben ik bij ouders aan de deur geweest. Na die acties was het even rustig. Maar een tijdje later begint het weer. In overleg met mijn zoon heb ik besloten er geen aandacht aan te besteden. De reactie van mijn zoon: eigenlijk zielig wel, dat je zo'n leven hebt. En dat is voor mij uiteindelijk wel genoeg wraak.

Maar bellefleur

Jouw verhaal is heel anders dan dat van Vic of mij. Sneeuwballen gooien op de dag dat er lekkere verse sneeuw ligt is heel wat anders als continu belaagd worden met gooibaar materiaal door ettertjes die je kent. Natuurlijk zou ik dat ook niet accepteren!

sinas

sinas

23-01-2013 om 14:29

Kan het me wel voorstllen

je schrikt je namelijk het lep van zo'n bal tegen je ruit als je er niet op bedacht bent.

Jade

Jade

23-01-2013 om 21:42

Hmmm...

Ik heb eens gezegd dat ik sneeuwballen tegen mijn ramen niet erg vind, zolang het maar geen ijsballen zijn en goed opletten dat er geen steentjes mee worden gerold. Voor de rest wenste ik hen een prettige sneeuwballengevecht en ging weer naar binnen. Gek, maar ze bleven niet lang staan (vast omdat ik niet boos werd. Ze wisten wel waar ze niet tegen de ramen moesten gooien (omdat iemand ziek was of zo), dat vond ik wel aandoenlijk.....enorme banjers, maar dan toch opletten waar het wel of niet kan

Ik kan me wel voorstellen dat je na de zoveelste sneeuwbal tegen je ramen het zat wordt.

Relithe

Relithe

24-01-2013 om 09:03

Bellefleur

Dat kan ik me goed voorstellen want zo gaat het hier ook.
Wij zijn met onze autistische kinderen de pispaal van de buurt dus ook wat sneeuwballen gooien betreft en dat maakt je hels!
Dus, het ligt er bij mij aan wie de sneeuwbal gooit..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Grappig

Gisteren (of vandaag?) stond er een heel stuk in een Trouw over sneeuwballengooien, dat een school een ballengooi-zone had ingesteld enz.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.