Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maxx

Maxx

15-07-2009 om 19:37

Stop de bijensterfte

Sommige bestrijdingsmiddelen blijken zeer slecht te zijn voor bijen. De laatste jaren sterven er veel meer bijenvolken dan normaal. In Nederland maar ook in andere landen.
Er is een actie gestart om het probleem van de bijensterfte op de politieke agenda te zetten. Teken de petitie!
http://www.petities.nl/petitie/stop_de_bijensterfte/
Groeten van Maxx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

15-07-2009 om 20:03

Getekend

Zorgwekkend die bijensterfte! Een tijdje geleden een docu gezien op Discovery Channel hierover. In China is er een perenboomgaard waar mensen de bomen bestuiven omdat er geen bijen meer zijn...
Ik heb een bijenkastje voor solitaire bijen opgehangen, maar nog geen bij gezien ((

gr.
Petr@

Maxx

Maxx

16-07-2009 om 10:37

Stand = 10930 op naar de 40000. teken ook!

Bijen zijn niet alleen belangrijk voor de fruitteelt en voor honing.
Er zijn ook veel bloemen die bijen nodig hebben voor de bestuiving. Als er te weinig bijen zijn, dan kunnen die bloemen en planten zich niet voortplanten. Dan verdwijnen ze uit Nederland. Minder wilde bloemen in het open veld.
Teken daarom de petitie!
http://www.petities.nl/petitie/stop_de_bijensterfte/
Groeten van Maxx

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2009 om 11:02

Gedaan hoor

Laatst gezien dat bij gebrek aan bijen hommels succesvol worden ingezet. Maar dat is en blijft een noodoplossing.

Jacoline29

Jacoline29

16-07-2009 om 12:54

Bijensterfte

Was dinsdag toevallig bij hoezo op tv.Bijen sterfte komt ook nu meer voor omdat er een parasiet in de bij nesteld,waardoor het larfje dood gaat.Dus niet alleen bestrijdingsmiddelen zij de oorzaak hoor.maar ik teken

Jacoline29

Jacoline29

18-07-2009 om 09:39

Lidwien

Ze hebben het onderzocht.De parasieten zijn in opkomst,maar zover ik gehoord heb kwam dat niet door bestrijdingsmiddelen.
wel zei die hoogleraar dat als bestrijdingsmiddelen in het lijstje hadden gestaan,dat dat de nr 1 oorzaak is en parasieten nr 2.Ik ben geen bioloog,maar neem aan dat zo'n hoogleraar wel weet wat hij zegt op tv.

bibi63

bibi63

18-07-2009 om 15:09

Anna (lichtelijk o.t.)

Hoi Anna,
Helemaal met je eens wat de tuinen tegenwoordig betreft. Los van het nut voor allerlei dieren, begrijp ik werkelijk niet waarom iedereen tegenwoordig zo'n plant/bloemloos tuintje wil. Strak en grijs. Tuurlijk wil je een stukje terras hebben met een comfortabel zitje/eettafel, maar de rest??? Die moet toch lekker groen, bloemig en natuurlijk zijn. Als het even kan een stukje gras met evt. speeltoestel voor kids en verder lekker veel geur en kleur.
Groetjes,
Bibi

tonny

tonny

18-07-2009 om 16:53

Plant/bloemloos tuintje

dat zal wel zijn vanwege de onderhoudsvriendelijkheid.

Vergeet ook niet de vele schuttingen die ouderwetse heggen hebben verdrongen. Heggen moet je knippen, aan schuttingen heb je verder weinig werk.

Pas als mensen weer meer tijd in hun tuin willen gaan steken, komen er meer planten, lijkt me zo. Veel mensen willen er voornamelijk in zitten en verder geen 'overlast'.

Tonny

Maxx

Maxx

19-07-2009 om 11:06

Stand nu 14056

Er is een flink aantal handtekeningen bijgekomen. Geweldig!
Zijn er hier hyvers met een groot netwerk die hun vrienden willen vragen te tekenen? Dan komen we steeds dichter naar de benodigde 40000 handtekeningen!
Groeten van Maxx.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.