Off-topic discussies

Annemerel11
19-09-2025 om 07:18
Stoppen met vrijwilligerswerk?
Ik ben 28 en door omstandigheden heb ik weinig tot geen vriendinnen. Ik ga nu om de 14 dagen een halve dag vrijwilligerswerk doen in het dierenasiel bij de katten. Ik had gehoopt hier contacten te leggen maar dit is helaas niet het geval. De mensen wisselen constant (geen ‘vaste’ mensen die iedere zaterdag komen bv.), er is niemand van mijn leeftijd bij en we zitten allemaal in een aparte ren/kamer. Er word heel weinig gezegd tegen mij.
Het werk zelf heb ik wel voldoening in, maar doe dit naast een voltijdse job.
Ik twijfel of ik beter een andere hobby zoek. Ik wil al langer muziekschool volgen maar ken hier niks van. 0 kennis. En weet ook niet of ik hier vriendinnen ga leren kennen.
Zouden jullie hier mee stoppen of doorgaan? Vind het erg voor de katjes.
Andere manieren om op deze leeftijd wel nog vriendinnen te maken? Een sport is owv medische redenen helaas niet mogelijk.

Schemerlampje
19-09-2025 om 07:33
Waarom doe je dit vrijwilligerswerk? Vanwege de dieren of om mensen te leren kennen? Als het het laatste is, kun je beter iets anders zoeken. Misschien vind je nog tips in dit topic:
https://www.ouders.nl/forum/relaties/eenzaamheid-als-jongere

Annemerel11
19-09-2025 om 07:39
Schemerlampje schreef op 19-09-2025 om 07:33:
Waarom doe je dit vrijwilligerswerk? Vanwege de dieren of om mensen te leren kennen? Als het het laatste is, kun je beter iets anders zoeken. Misschien vind je nog tips in dit topic:
https://www.ouders.nl/forum/relaties/eenzaamheid-als-jongere
Eigenlijk voor beiden. Zowel voor de dieren, maar met de hoop om daar mensen te leren kennen.

Persephone
19-09-2025 om 09:07
Hoi Annemerel, als je nieuwe mensen wilt leren kennen, is dan iets als NMLK of Meet5 niet geschikter voor je? Beide apps zijn echt laagdrempelig en met name bij Meet5 is er altijd wel iets leuks in je regio waar je bij aan kunt sluiten. Het voordeel is dan, denk ik, dat je andere mensen tegenkomt die OOK allemaal nieuwe mensen willen leren kennen en dat moet je bij bijvoorbeeld vrijwilligerswerk altijd maar afwachten. Ik zou het eens proberen

Anoniemvoornu
19-09-2025 om 09:44
Waarom moeten de mensen je leeftijd hebben om vriendschap te sluiten? Ik ben 30 en heb vrienden van alle leeftijden.. is er een reden dat je niet en je vrijwillgerswerk doet bijv. minder vaak en gewoon een hobby probeert. En nogmaals reageer inhoudelijk eens terug op mensen hun reacties in je topics. Dit had makkelijk bij al je andere soortgelijke topics gepast en heel veel advies is daarin ook gegeven dus lees ze eens even terug zou ik zeggen Inna je hebt over het onderwerp moet ik op muziekles nu al minimaal 3 topics geopend in een paar weken tijd

Anoniemvoornu
19-09-2025 om 09:52
Annemerel11 schreef op 19-09-2025 om 07:39:
[..]
Eigenlijk voor beiden. Zowel voor de dieren, maar met de hoop om daar mensen te leren kennen.
Dan laat je die hoop los en doe je het gewoon voor de zielige katjes , of je adopteerd er een paar voor in je nieuwe huis. heb je al een keuze kunnen maken uit de 2 woningen?

Izza
19-09-2025 om 16:47
Mensen niet meer reageren! Deze to heeft als hobby het continu plaatsen van topics over dezelfde problemen. Zonder iets met de adviezen te doen. Of professionele hulp te zoeken voor haar problemen.

TineWinkel
19-09-2025 om 17:01
Izza schreef op 19-09-2025 om 16:47:
Mensen niet meer reageren! Deze to heeft als hobby het continu plaatsen van topics over dezelfde problemen. Zonder iets met de adviezen te doen. Of professionele hulp te zoeken voor haar problemen.
Dit idd. Alleen al op basis van de titel vermoedde ik al wie TO was...

Kersje
19-09-2025 om 17:34
Izza schreef op 19-09-2025 om 16:47:
Precies, al zou het ook zomaar een Scandinavische inwoner kunnen zijn natuurlijk, zogenaamd grappig ofzo 🥱

Labyrinth
19-09-2025 om 17:42
Gewoon van internet gehaald, maar ik zou als ik jou was eens wat apps uitproberen.
Misschien past het wel bij jou, eerst online wat ontdekken:
Apps gericht op het vinden van nieuwe mensen:
- Bumble BFF: Dit is de vriendschapsmodus van de bekende Bumble-app, waar je swipe-matches krijgt met andere gebruikers en 24 uur de tijd hebt om een bericht te sturen na een wederzijdse swipe, aldus HippeShops.nl.
- Yubo: Een sociaal platform met miljoenen gebruikers wereldwijd, waar je kunt swipen om vrienden te vinden, te chatten en groepen te vinden op basis van je interesses, zoals gamen of dansen, zo staat op de Apple App Store.
- Boo: Deze app gebruikt persoonlijkheidspsychologie om compatibele en gelijkgestemde zielen te verbinden, waardoor je vrienden en zelfs een soulmate kunt vinden.
- Meet5: Dit is een app die zich richt op het ontmoeten van mensen in een ontspannen sfeer, vaak via groepsactiviteiten zoals wandelingen of fietstochten, om zo gemakkelijker contact te maken.
- We3: Een app die een vriendengroep van drie mensen probeert te vormen, waarbij het algoritme rekening houdt met meer dan 150 factoren om compatibele mensen met vergelijkbare interesses en waarden te matchen.
Andere opties:
- MeetMe: Een gratis app om mensen in je omgeving te vinden die geïnteresseerd zijn in chatten en nieuwe vrienden maken, beschikbaar op Google Play.
- Atleto: Specifiek voor het vinden van vrienden om samen te fitnessen.
- Hey! Vina: Een app die zich richt op het vinden van nieuwe vriendinnen, zoals te lezen is op Barts Boekje.
- Nextdoor: Handig als je net bent verhuisd en je wilt verbinden met je buren in de buurt.
- Amigos: Hiermee kun je lokale, gelijkgestemde mensen vinden en deelnemen aan of zelf activiteiten organiseren, aldus Google Play.

Moree
20-09-2025 om 04:35
stop gewoon met vrijwilligerswerk. De katjes worden gewoon doorverzorgd door andere mensen die om hun geven.
En begin met muziekles. Niet persee om daar mensen te leren kennen, kan wel, maar ga het proberen omdat het een lange wens van je lijkt te zijn. En dan begin je gewoon vanaf punt nul, helemaal goed.

Annaniem2023
20-09-2025 om 06:35
stop met telkens dezelfde vragen te stellen dan heb je tijd om mensen in het echt te leren kennen