Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-09-2025 om 07:18
Ik ben 28 en door omstandigheden heb ik weinig tot geen vriendinnen. Ik ga nu om de 14 dagen een halve dag vrijwilligerswerk doen in het dierenasiel bij de katten. Ik had gehoopt hier contacten te leggen maar dit is helaas niet het geval. De mensen wisselen constant (geen ‘vaste’ mensen die iedere zaterdag komen bv.), er is niemand van mijn leeftijd bij en we zitten allemaal in een aparte ren/kamer. Er word heel weinig gezegd tegen mij.
Het werk zelf heb ik wel voldoening in, maar doe dit naast een voltijdse job.
Ik twijfel of ik beter een andere hobby zoek. Ik wil al langer muziekschool volgen maar ken hier niks van. 0 kennis. En weet ook niet of ik hier vriendinnen ga leren kennen.
Zouden jullie hier mee stoppen of doorgaan? Vind het erg voor de katjes.
Andere manieren om op deze leeftijd wel nog vriendinnen te maken? Een sport is owv medische redenen helaas niet mogelijk.
26-09-2025 om 15:34
Lizzyliz schreef op 26-09-2025 om 11:47:
Als je een muziekinstrument kiest waarmee je in een dweilorkest of fanfare kunt spelen, kun je op die manier ook mensen leren kennen. Trompet, saxofoon, iets met een trommel, dat soort dingen.
Ja dat klopt wel, maar besef wel dat je pas in een volwassen orkest komt als je al een paar jaar speelt en daarna ervaring hebt opgedaan in een leerlinge orkest waar toch wel heel veel jongelui zitten.
01-10-2025 om 18:48
Een orkest is wel wat anders dan een dweilorkest met van die hoempapa-muziek. Met een beetje mazzel zit je er binnen twee maanden in, bv. van de carnaval. Ten minste, bij ons wel.