Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2011 om 20:25

Storm

Ik heb stormschade... Ik was er al een poosje bang voor en nu is het gebeurd. De schutting is omgevallen. Het zotte is dat juist het stuk schutting is omgevallen waar ik niet op gerekend had. We hebben, of hadden, twee losse schuttingstukken. Pergola's met tot borsthoogte verticale planken getimmerd. Eentje stond niet meer al te stevig en hadden we met stevige riemen aan een metalen hek vastgemaakt. Het andere deel stond aan de schuur vastgeschroefd. En die is nu dus omgewaaid. Balen dus, geen gezicht.
Hebben jullie weleens schade gehad door storm, of ander weer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

09-12-2011 om 20:46

Ook schutting

5 jaar geleden toen we nog aan het klussen waren in dit huis, vlak voor de verhuizing. Toen is ook een heel stuk schutting omver gewaaid (zeker 4 of 5 van die delen) en de poort was opengewaaid en tegen het huis geklapt en finaal doormidden.
De schutting hebben we weer overeind gezet en opnieuw vastgezet (hij staat nog steeds maar vraag niet hoe) en de poort hebben we provisorisch met wat stukken hout weer aan elkaar getimmerd. En die bevindt zich sindsdien ook nog altijd in die staat... (zoals dat gaat als je ergens eenmaal woont, de plinten zijn ook nog steeds niet af)
Oh ja, in mijn voor-vorige woning, als het een beetje stevig regende, dan regende het in de badkamer ongeveer net zo hard. Dat was ook niet altijd even handig....

ishtar

ishtar

09-12-2011 om 21:10

Ook schutting

en ook zo'n 5 jaar geleden. Tijdens een enorme storm. Wind stond er recht op: hardhouten net nieuwe 15 meter lange schutting afgeknapt op de palen. Plat op de (ook net nieuw ingerichte) planten in de tuin. Flinke schade dus. Netjes vergoed gekregen van de verzekering.
Net maar even bij de moestuin gekeken: het tuinhuisje staat nog! Was ik wel even bang voor....

Breek me de b** niet open!

De geschiedenis: Ons huis staat hoog op een heuvel en vangt veel wind en er waaien regelmatig dakpannen af. Dakdekkers zijn moeilijk te krijgen, ze zeggen dat ze komen en vervolgens ben je weken verder voordat je je realiseert dat deze "roofer" toch ook echt niet komt. Na de vorige storm in mei zagen we bij de overburen een dakdekker die goed werk leek te leveren. Hij repareerde ook ons dak en adviseerde eens de hele hoek goed vast te laten spijkeren. Dat hebben we 14 dagen geleden laten doen. De oprit was leeg, meestal een teken dat er niemand thuis is, maar dochter die dus wel thuis was, wist te vertellen dat ipv een "hele" dag werk, ze maar 3 uur aan het werk geweest waren. We hebben betaald en dachten klaar te zijn. Tot de Schotse storm van gisteren. De plannen rammelden erger dan ooit en vanmorgen bleek dat die hoek nu echt een ravage is. Ik heb vandaag wel 10 x een berichtje op zijn mobiel ingesproken en om 5.30 eindelijk contact. Hij zegt morgen om 9 uur te komen, maar het zal me benieuwen, ook wat de smoes is en reken erop dat het "garantie" is :o)

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2011 om 06:46

Schutting

Ik herinner me een storm waarbij de schutting omwaaide. We besloten te wachten tot de volgende dag met repareren, we wonen in een tussenwoning dus het had geen gillende haast. Tot ik onze lieve oudere buurvrouw bezig zag, die probeerde eigenhandig alles te herstellen...met stukjes dun touw....dus toen zijn we toch maar, 11 s'avonds, gaan helpen..

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-12-2011 om 09:31

Boom

Twee of drie jaar geleden een grote boom. En de grap was dat we het zelf niet eens direct in de gaten hadden. De boom stond aan de zijkant van de tuin, naast de schutting. De boom was 's nachts afgebroken, en over de schutting gevallen, de tuin van de buren in. Die tuin lag dus helemaal 'vol' met boom. De buren hadden het dus wel direct door, en kwamen ons vragen of we onze boom toevallig zochten
Wel jammer, want er zaten altijd veel vogels in die boom (zoals boomklevers). Die hebben we sindsdien toch een stuk minder. Maar het leverde ons wel voor een hele winter brandhout op, dat dan weer wel.

Boom op huis

5 jaar geleden, sneeuwstorm. Een heleboel sneeuw, alles liep hier vast (in de omgeving) treinen, auto's fietsen.
Eerst had ik er niet veel acht op geslagen. Maar toen ik naar boven liep om daar de bedden te verschonen was het zo donker boven. Toen ik verder de trap opliep werd het weer licht. Bij het bed afhalen bleek waarom. Bij elke windvlaag zwaaide een grote boom van links naar rechts vlak langs ons slaapkamerraam langs, een erg kromme boom door de sneeuw die op de takken was blijven hangen. Boom zwiepte heen en weer, zoals je met zweep kan zwiepen. Die boom kon me niet zoveel schelen, bomen zat hier omheen, maar onder de slaapkamer zit onze aanbouw (3 meter) en daarboven dus het slaapkamerbalkon en daarboven zwiepte dus die boom heen en weer.
Als ie zou breken (het sneeuwde nog steeds dus boom werd ook zwaarder en zwaarder) was de kans zeer groot dat het boven onze aanbouw was.
Boom was van de gemeente. Dus ik bel de gemeente, het nummer voor zulke dingen dat ik uiteindelijk vond. Eerst werd ik tot mijn grote frustratie in de 'wacht' gezet (snappen die lui dan niet dat dit onmiddelijk moet gebeuren? Mijn huís!!!!) en dan komt er een mevrouw die tergend langzaam en 3 keer herhalend mijn gegevens opschrijft. Oke ze zullen komen....als eerst de andere 87 bellers van 'gevaarlijke bomen' zijn afgewerkt.
Pardon???
Het is júllie boom bepleit ik nog en jullie zijn dus ook aanprakelijk voor schade en ........... Maar ook dat baat niet, want kwestie van overmacht hé?
Niemand verder thuis, ook niet echt makkelijk om even iemand te laten komen i.v.m. die sneeuwstorm.
Ik denk aan zoon van buren 2 huizen verderop. Die in het verleden in de bosbouw een opleiding heeft gedaan en gewerkt. Die heeft voor ons wel eens wat takken bijgesnoeid en bomen in gesnoeid. Misschien is die thuis?
Dus ik naar buren. En zoon is thuis, buurman zelf ook (is al gepensioneerd) en komen kijken. Boom is ondertussen nog wat zwaarder geworden en neemt bij z'n zwiepen nu ook een gedeelte van ons balkonhekje mee.
Wat me trouwens ook weinig kan schelen....ik denk alleen maar aan die nog veel ergere schade, die aanbouw!!!
Er moet sneeuw af, zeggen de heren. Die boom is 'topzwaar' en als we er wat sneeuw af kunnen krijgen is de kans kleiner dat ie breekt. Ze lopen nog wat buren af om te kijken wie er thuis is om te helpen en er komen nog 2 buren. Gewapend met bezems en lange stokken proberen we boom te raken, vanaf boven (balkon, tegen raam aangedrukt zodat we niet zelf geraakt worden) en beneden (onderste takken) meppen we tegen boom aan.
En bij elke klap komt er veel sneeuw af. Boom richt zich bij elke klap inderdaad wat op.
Of lijkt dat zo?
Tot er een gigantische windvlaag komt.
Wij zien even niets, horen een enorm gekraak en boom is half doormidden geknapt en doordat die bovenste helft nu als een gebroken arm vanaf de top naar beneden bungelt heft boom zich ook op!
Weg bij onze aanbouw dus!!
Of het nu onze actie was of die windvlaag is nooit duidelijk geworden.
Zoon van buurman pakt z'n uitschuifbare zaag en zaagt die top (die dus nu naar beneden bungelt) eraf.
Onze hele tuin ligt vol met boomtop.
Maar ook dat kan me niet schelen...aanbouw is gered!
Pfff....
Later bleek dat er zóveel bomen om waren gegaan. Mijn kinderen moesten op de terugweg van school 'over' 2 bomen klimmen die midden op de weg lagen. Dus zo spectaculair was het niet eens...En menig huis had een boom op 't dak.
Dus wij hebben écht geluk gehad.
Het heeft trouwens nog 2 weken geduurd voor de gemeente eraan toe was om onze boom weg te halen en in stukjes te hakken.
Het balkonhekje is vervangen. Kostte zo'n 80 euro
groeten albana

Hoera

De pannen liggen er weer op, na alweer een call vanmorgen. Deze storm was de ergste sinds 25 jaar, dus de volgende maak ik niet meer mee :o)

Lizelot

Lizelot

10-12-2011 om 12:11

Hagelschade

Vorig jaar 2 auto's met een hoop kleine deukjes,dak van het kippehok en fietsenhok kapot,paar maanden terug weer.2 keer auto en weer dak van kippehok en fietsenhok.2 keer alles netjes kunnen regelen met de verzekering.

Ja, inderdaad, de schutting

Twee jaar geleden hebben wij de tuin opgeknapt en wilden we direkt de schutting aan één kant vervangen omdat dat er nogal vervallen uitzag. De buurvrouw vond het echter nog niet nodig dus hebben we het nog maar even zo gelaten.
Vorig jaar liet deze schutting dus het lootje tijdens een flinke storm. Flink balen want hij waaide onze kant op en de BBQ en nieuwe trampoline waren ook beschadigd. We hebben de verzekering gebeld en kregen doodleuk de schutting vergoed. Dus een offerte laten maken en de hovenier een mooie nieuwe schutting van verzekeringsgeld neer laten zetten. Een geluk bij een ongeluk dus want anders had het ons dat jaar ervoor zelf honderden euro's gekost...

Zonnescherm

Zomerse storm. Was voorspeld, alleen had ons zonnescherm (5 meter breed) al mankementen en konden we hem niet meer lekker opdraaien. Het tandwielmechanisme deed het niet meer en dus moesten we hem met 3 mand handmatig en met veel geweld opduwen zeg maar. Storm, was voorspeld. Alleen waren wij vergeten om het scherm bijtijds omhoog te duwen en op het moment dat de storm er was was ik alleen thuis. Met knikkende knieen en klotsende oksels zag ik de wind spelen met ons zonnescherm. En toen een hele harde knal en zag ik niks meer van mijn tuin. Mijn zonnescherm was dus compleet afgebroken en hing voor mijn ramen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.