Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

boodschapje

boodschapje

08-03-2010 om 09:14

Supermarkt kassa etiquette


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kien

kien

09-03-2010 om 14:26

Wat mij opvalt..

Het zijn zo vaak oudere mensen die zich zo druk maken of ze wel snel genoeg aan de beurt zijn. Klagen in de supermarkt dat er toch echt een extra kassa open moet, inderdaad als eerste naar een nieuwe kassa, voordringen op de markt. Vorige week bij Kruidvat verbaasde ik me helemaal: een oudere vrouw met haar man, die zelf in de ene rij ging staan en met luide stem haar man sommeerde in de andere rij te gaan staan, zodat zij daar bij kon aanschuiven met haar boodschappen toen bleek dat die rij sneller ging. En als ze nou echt haast hebben, maar eenmaal buiten stonden ze op hun gemakje te kijken of ze nog even verder wilden winkelen of dat ze wel klaar waren. Waar maak je je dan druk om, vraag ik me af.
Ik doe als rodebeuk: wacht gewoon rustig af en kom wel een keer aan de beurt. Sinds ik kinderen heb (toch alweer tien jaar) haast ik me niet meer bij dit soort dingen en dat is een verademing.

Kien

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 15:01

Kien (ot en niet-pc)

Ik dacht dat ook altijd: waar maken die bejaarden zich toch druk om, ze werken niet en hebben dus alle tijd van de wereld. Pas veel later realiseerde ik me dat bejaarden statistisch bezien juist over MINDER resterende tijd beschikken dan wij wat jongere aardbewoners. Misschien is dat de reden voor al dat voordringen van bejaarden: ze moeten opschieten!
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

09-03-2010 om 15:53

Klopt kien

De keren dat iemand wil voordringen is het zonder uitzondering een senior,terwijl vaak juist pubers vragen of ik voor wil met mijn ene boodschap.....
Bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

09-03-2010 om 16:16

Ja...

en als een senior dat bij mij probeert dan ontglipt mij eigenlijk altijd meteen de zin: en dan durven ouderen wat te zeggen over de jeugd van tegenwoordig!!! ....

reina

reina

09-03-2010 om 18:24

Kien

Ik denk dan altijd maar dat het voor hen misschien moeilijk is lang te staan....

kien

kien

09-03-2010 om 20:30

Tuurlijk massi en reina,

dat ik dat nou nooit bedacht heb
Ik zal de volgende keer dat ze voordringen ook even zeggen dat ik begrijp waarom LOL

Kien

Oeps

vandaag precies dezelfde situatie meegemaakt. Wij staan in rij1 en vervolgens gaat rij 3 open. Wij er vrij snel heen, komen de 2 dames die voor ons staan er heel snel achteraan en zeggen bozig"Nou wij waren eerst hoor. En vervolgens duwden ze snel hun karretje voor die van ons. Waarop mijn man heel flauw zei: O, is dat zo, dat wist ik echt niet???!!! Op zo'n kinderachtige toon. De dames waren er geloof ik niet van gecharmeerd en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wat plaatsvervangende schaamte had. We hebben ze overigens wel voor laten gaan hoor. Maar waar ik me dan zo aan irriteer, is dat ze vervolgens bij de ingang volop staan te kleppen. Als je dan toch zo'n haast hebt, heb je daar volgens mij ook geen tijd voor.

groetjes van Charlotte

Kiki

Kiki

09-03-2010 om 22:43

Bij ons in de ah blokkeerde senioren echt de koffieplek

en daarmee dus het hele broodpad
Ik kan er met geen mogelijkheid bij met mijn wagen.

Ach op een maandagochtend vind ik het niet zo'n punt, maar waarom moeten ze dat ook op zaterdag doen als ik mijn weekboodschappen haal. Maar, dat denk ik alleen maar, ik zeg het niet.

Maar het is wel een surviveltocht bij mij in de appie, overal staan verlaten wagentjes, mandjes midden in het pad terwijl de eigenaren dan in een ander pad uitgebreid hun artikelen staan uit te zoeken.

Ik heb er wel eens over na zitten denken om dan alles uit zo'n verlaten mandje weer terug te zetten 'o was dat mandje van u, ach ik dacht dat hij was achtergelaten en ik wilde het personeel even helpen'
Maar goed, daar ontbreekt mij de lust, de tijd, de durf en de zin voor
Maar ik mijn gedachten had ik het al tien keer gedaan

Vic

Vic

09-03-2010 om 22:55

Verlaten mandje/wagentje

Ik parkeer mijn wagentje/mandje altijd een beetje centraal en ga van daaruit alle paden langs om boodschappen te pakken. Dat is toch niet zo vreemd? Wel wat lastig dat het me regelmatig overkomt dat vervolgens mensen per ongeluk verder gaan winkelen met mijn wagentje

Cultuur?

Ik lees met veel plezier en herkenning dit draadje. Ik woon al ruim 10 jaar niet meer in Nl en vindt boodschapen doen hier in Schotland een verademing. Heel relaxed, maar ja de Britten staan er dan ook om bekend dat ze altijd achteraan in de rij staan :o)
Als er een nieuwe kassa opengaat, laat men elkaar voorgaan of de opperkassiere neemt iemand mee.
Kom ik dan weer bij bv AH met 1 of 2 wagentjes vol boodschappen om te exporteren, probeer ik ook rustig te blijven. Maar met het commentaar wat mensen menen moeten te geven op mijn boodschappen, 20 koffie/10 hagelslag enz, is dat wel eens lastig. Zuchten en kreunen dat het allemaal zolang duurt en dan heb ik al 1 of 2 mandjes voorlaten gaan. Ik glimlach nu maar en zeg soms liefjes : "Ja, verkeerde rij gekozen he ? "
O ja en als me dan gratis bonnen oid worden aangeboden waarbij ik vragend kijk, zijn ze er als de kippen bij om deze in ontvangst te nemen, dat was het wachten dan toch nog waard !

Bastet

Bastet

10-03-2010 om 07:44

Reina

Als ze niet lang kunnen staan,kunnen ze het gewoon vragen.Maar niet met een hoop zoete woordjes over de kinderwagen hangen en ondertussen proberen hun karretje er tussen te zetten.....
Bastet

kien

kien

10-03-2010 om 10:36

Sorry hoor charlotte,

Maar mag je dan alleen iets zeggen tegen voordringers, want dat waren jullie natuurlijk, als je haast hebt? Wat mij betreft heeft niet voordringen te maken met normale omgangsvormen en niets met haast. Iemand die haast heeft mag van mij best voor, maar dan moet hij of zij het wel even normaal vragen.
En al bleven die dames er de rest van de dag staan, dan nog hadden ze wat mij betreft alle reden om commentaar te geven op jullie gedrag.

hKien

reina

reina

10-03-2010 om 17:34

Bastet

Je hebt helemaal gelijk, hoor, aam stiekume voordringers heb ik ook een hekel. Aan de andere kant heb ik zelf vaak zat in een lange rij gestaan terwijl k het bijna niet uithield, ik ga dan niet vragen of ik voor mag..., maar ik zal ook nooit voordringen.

boodschapje

boodschapje

11-03-2010 om 09:31

Wat er vanochtend gebeurde!

Ik ga net even snel nog naar de Appie om nog een paar spulletjes te halen. Ik loop naar een kassa en zie tot mijn schrik en afschuw......YESSS diezelfde vent voor me staan die mij een paar dagen terug nog stond uit te kafferen....

Hij was met laatste handelingen aan de kassa bezig en ik kon aan zijn agressieve kop zien dat hij zich weer flink had laten gaan. Ik stond me al helemaal op te laden voor evt. commentaar van zijn kant....zodra hij me zou zien, maar kennelijk was hij te druk. Hij weg!

Kassiere helemaal bibberend achter de kassa en maakte een paar fouten bij mij en verontschuldigde zich naar mij toe omdat ze "even bij moest komen van de klant voor mij"....."Oh, zeg ik, die klootzak!!"

Wat bleek: hij had kennelijk heel snel zijn boodschappen op de band gezet en duwde ietwat verdacht een grote tas achter zich langs. De kassierre had dat gezien door de spiegel die boven de rij hangt en had de man gevraagd om in zijn tas te mogen kijken....Nou, dat had ze dus beter niet kunnen vragen!! Hij had haar kennelijk de huid volgescholden en voor alles wat lelijk was uitgemaakt. Het is gewoon een ontzettende asociale man die denkt dat hij alleen op deze aardkloot rondloopt. Ik heb de kassiere nog met een paar andere klanten nog een hart onder de riem getoken en er even over gepraat (zo erg ging hij kennelijk tekeer tegen haar).
En die klootzak loopt dan gewoon met een zelfvoldane kop de deur weer uit.....ik hoop echt dat hij een keer echt de verkeerde tegenkomt....als hij die al inmiddels niet tegen is gekomen.

Bellefleur

Bellefleur

11-03-2010 om 10:11

Mantra

Jij hebt maar even last van zijn karakter. Hij de rest van zijn leven.

Kiki

Kiki

11-03-2010 om 10:38

O dat heb ik ook een keer gehad

een vent die zo zat te schelden op de caissière, dat ze in tranen uitbarstte. Echt zo'n jong ding van 15 jaar.

Mijn man kan helemaal niet tegen huilende vrouwen, dus die wees die man nogal ferm (understatement) terecht.
Was nog een heel drama, maar caissière was mijn man wel dankbaar geloof ik.

Echt lomp zulke mensen, die meisjes zijn vaak superjong en verbaal nog niet zo onderlegd. Die kunnen zulke klanten ook gewoon niet aan.

Puck

Puck

11-03-2010 om 11:24

Boodschapje

Maar in dat geval roept de cassière er toch wel acuut de bedrijfsleider bij hoop ik? Arme meid. Al is het alleen maar om toch in die tas te mogen kijken. Wat denkt zo'n aso wel!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 13:08

Boodschapje

Ik reageer even op je eerste verhaal. In principe had de man voor jou voor gemogen. De eerste is de eerste tenslotte. Maar als ik een grote kar vol had gehad en jij een klein beetje had ik je voor laten gaan. Als iemand helemaal uit zijn slof schiet door het wachten bij de kassa heeft hij blijkbaar een verkeerd moment gekozen om boodschappen te gaan doen.
Er gaat vaak iets mis bij de kassa. Als mensen de kans krijgen om voor te dringen doen ze het lijkt wel. Eigenlijk zou het 'eerlijker' zijn als er 1 rij per bijvoorbeeld 2 kassa's is en dat de eerste naar de kassa loopt waar ruimte vrij is gekomen om de boodschappen op de band te leggen.
Als ik bij een kassa in de rij ga staan blijf ik meestal ook in die rij staan, tenzij ik nummer 3 achter de eerste ben. Dan ga ik afwegen of ik er echt voordeel aan heb om mijn plek als eerste 'op te eisen'. Om eerlijk te zijn kan ik er flink leedvermaak om hebben als iemand met haast achteraf nadeel van zijn gedrag heeft. Dat die rij toch minder snel weggewerkt is dan de rij waar ik in ben blijven staan bijvoorbeeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 13:17

Ziet er krom uit

Als ik nummer 3 achter de eerste ben, kan ik niet mijn plaats als eerste opeisen... Ik bedoel: stel dat een kassa opengaat en ze roepen 'wie is er eerst?' dan kijk ik eerst naar degene die voor mij staat, gaat die niet dan overweeg ik of het zin heeft. Meestal besluit ik maar gewoon te blijven staan waar ik sta. Ik heb weinig zin in gedoe om wie de eerste mag zijn.

Katrien

Katrien

12-03-2010 om 09:57

Omgekeerd

Woensdagmorgen, ik sta aan de kassa aan te schuiven, ik ben de volgende aan de beurt. Achter mij staan nog een aantal mensen aan te schuiven. Ik ben wat aan het dromen, nadenken over een aantal zaken. Ik hoor vaag ergens in de verte iemand "Mevrouw" roepen. Ik reageer niet, weet niet tegen wie dit gericht is. Nog een paar keer klinkt het "Mevrouw". En dan tikt iemand mij op de schouder. Ik kijk om. Staan zowel de kassier als de klanten achter mij te wachten tot ik als eerste ga aanschuiven bij de kassa die opengaat. Niemand ongeduldig, iedereen heel vriendelijk. De dame achter mij begint nog een praatje over het weer.

Echt wel het omgekeerde van het voordringen zoals ik het hier lees. Ik vermoed dat niemand gehaast was...

Katrien

Jaymza

Jaymza

12-03-2010 om 11:41

Jessica5

Sommigen onbewust, maar jij bent bewust aso.

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.