Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

01-12-2010 om 21:57

Surprises!

Ik kom uit een grote creatieve familie, mijn moeder is de oudste van 10 kinderen, en ze kreeg heel jong zelf kinderen. Ik ben dus opgegroeid met een boel grote broers en zussen die eigenlijk tantes en ooms waren. Surpriseavond werd altijd groots aangepakt! Men deed altijd vreselijk zijn best om een surprise en rijm te maken die echt met de persoon te maken hadden. Mijn oma woonde groot en surprises van 2m bij 2m waren geen uitzondering.
Toen ik wat ouder werd, kwam ik op de scouting, en heb daar ooit een surprise gemaakt wat bestond uit een bordspel, waarna de persoon doormiddel van het beantwoorden van vragen en het doen van opdrachten bij de toren zou komen waar het kadootjes in zou zitten.
Weken aan gewerkt! en ik was er trots op. Na 3 seconden werd, zonder ook maar naar het spel te kijken de toren opgerukt en het kadootjes gepakt.
Ik zelf kreeg een zwartepietje gemaakt van een toilet rolletjes.... Vooral de reaktie( of juist de NIET reaktie) op de surprise die ik had gemaakt was een enorme teleurstelling. In mijn familie ging het juist vooral om de surprise! om de moeite die iemand voor je had gedaan! niet om het kadootje, die kan ik me niet eens herrineren. Inmiddels weet ik wel dat niet iedereen op dezelfde manier van surprises houd als ik.
En dat het vooral bij kinderen nogal eens niet lekker gaat.
Zoals nu: zoonlief heeft prachtige surprise gemaakt ( een paard, van karton, met kadootjes in de buik) en nu was hij aan de rijm toe, is hij van de spanning vergeten welk meisje hij had getrokken!!! ze hield wel van paardrijden! aaaaaaargh!!
zijn vriendje die hier om de hoek woont, en die elke dag aanbelt om te spelen: nee middelste kan niet die moet aan zijn surprise werken, moet jij niet aan je surprise werken? Nee ik vind dat stom, dus ik koop alleen een kadootje... hmm erg jammer!
Maar ok niet iedereen is zou gek als ik.
Wat is jou meest geweldige gemaakte of gekregen surprise?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joos

joos

01-12-2010 om 22:31

Hier ook een liefhebber!

wij vierden vroeger thuis ook altijd sinterklaas met surprises en gedichten. En hoewel de een het leuker vond dan de ander om iets te maken, hadden we wel allemaal wat. En een lol dat we hadden zo'n avond! Helaas komt het er nu steeds niet meer van om het met de hele familie te doen, maar nu in mijn eigen gezin kan ik ook wel iets met surprises. Mijn man vindt het niets. Wel leuk om te krijgen, maar hij kan gewoon niets bedenken. De kinderen zijn nog net te klein om lootjes te trekken, maar volgend jaar gaan we dat zeker doen.
Mijn mooiste surprise die ik gemaakt heb was voor mijn nichtje die dat jaar echt nog zo tussen klein en groot in zat. Aan de ene kant nog echt zo'n tutmeisje, aan de andere kant een puber met zwarte make-up. Ik heb toen een dubbele kaptafel gemaakt met aan de ene kant alles roze en meisjeachtig (met lichtjes!) en aan de andere kant zwart en stoer. Een groot succes. Ik kan er echt van genieten om zo ding te maken.
Dochter heeft nu voor school een mooie surprise gemaakt. Ik heb haar geholpen, maar ze heeft het zelf bedacht. Die wil volgend jaar ook lootjes trekken thuis!

Nou,

ik ben helemaal niet zo knutselig, en ook niet opgegroeid met surprise-tradities. Zag bij een vriendin van de week een complete hamerhaai van kippegaas van een meter lang die nog ge-papier-mached moest worden. whaah! Van dat soort projecten breekt het zweet me uit.

Misschien dat ik daarom samen met zoon wel heel erg trots ben op de axe deodorant die sinds een paar dagen ligt op te vriezen in een grote emmer water buiten. Elke paar uur een laagje water erbij, gaat als een tierelier! Morgenvroeg weken we het blok ijs los uit de emmer & breng ik hem & zijn 10 kilo ijs-met-ingevroren-axe (het ziet er zo leuk uit!)in de auto naar school. Met een prachtig gedicht over hoe je cool & zweetloos door het leven kunt gaan....(ja, dat kunnen we hier dan weer wel, dichten)

Ingrid

Shop-kar

oudste zoon heeft de stagiaire getrokken. Die heeft aangegeven op haar lootje dat ze houdt van winkelen. We hebben samen een heuse shopkar geknutseld. Ze kan hierin al haar tassen kwijt die ze al winkelend verzameld. We hebben bij de wat ik dacht, meest hippe tienerwinkels tassen verzameld, die rechtop kunnen staan. Het meeste personeel van de winkels reageerde erg enthousiast, dus die deden er allerlei aardigheidjes bij (pennen, nagelvijltjes, monstertjes noem maar op). De kar is van een bananendoos, die nu op wieltjes staat. De kar is roze gepimpt en beplakt met allerlei merken. In de kar staan de tassen.
Nog een leuk gedicht erbij...ik kon het niet laten, daar heb ik me heerlijk mee bemoeid.

Ik ben zelf gewoon trots op het leuke resultaat. En het is ook zo leuk om te doen.

Nu maar morgen al glibberend de surprise naar school krijgen. Hopelijk krijgt hij zelf ook een leuke surprise, want inderdaad juist als iemand er veel aandacht heeft gegeven, dan is het zo leuk.

groetjes van Purk

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2010 om 22:50

Ingridt

een geweldig origineel idee! hahaha, ik ga hem onthouden! Maarre, waar gaat school die 10 liter water laten?

Nasha...

Waar ze die 10 liter water gaan laten? Tjsa, dat hoor ik morgenmiddag wel van zoon denk ik.....Ik heb al vage vizioenen dat ze met wat gereedschappen uit de technasiumvleugel buiten op het plein gaan staan bikken of zoiets....Maar 't is in elk geval cleaner dan die dramaverhalen die ik wel eens hoor over krantensnippers met appelstroop en zo....

Ingrid

Oh ja,

...zoon heeft zijn mentor alvast wel ingefluisterd dat zijn (in grote plastic zak, 5 lagen kranten en dan in sinterklaaspapier ingepakte) homp kado misschien beter maar een beetje in het begin van de les kan worden uitgepakt...hahahaha!

Ingrid

Polly Shearman

Polly Shearman

02-12-2010 om 09:23

Heerlijk

goed idee ingrid!
zo'n haai zou hier ook kunnen hoor, wij zijn hier in brabant toch al bouwerig, want met carnaval maken ze ook altijd wagentjes.
Leukste wat ik gedaan heb, was vorig jaar.
Ik keek altijd samen met een collega horror films ( onze gezamelijke hobby) ook de saw serie waren we samen aan het kijken.
Toen heb ik een pop gemaakt, als in saw.. je weet wel die witte met de rode ogen en het zwarte haar.
zelfde kleren aan, helaas nergens zo'n rood fietsje kunnen vinden. Een memerecorder ( was ook het kado) en dan zelf ingesproken"( met dezefde stem, koste me mijn stembanden) "hello marlous I want to play a game"" En dan een heel verhaal, i het engels en ook nog op rijm, omdat het natuurlijk wel sinterklaas was. Iemand van OO heeft me daar nog mee geholpen.
Echt haar reaktie was zooooo geweldig! ze heeft het er nu nog over!
Daar kan ik echt van genieten.
Mijn moeder heeft eens in een suffe bui haar fiets meegenomen de supermarkt IN ( dus gewoon aan de hand)
haar zus heeft toen een makette van de supermarkt gemaakt, met alle producten in de schappen, en een barbie met de fiets in de hand er midden in!
Hilarisch toch!!
en iemand had in onze familie een complete douche gemaakt! dus douchbak, met een gordijn erom, persoon moest er instaan, rijm voorlezen en daarna kwam er confettie uit de sproeikop!
Heerlijk van die akties!
Mijn jongste is nog te klein, maar over een jaar of 3 gaan ook wij echt surprise doen hoor!
groet, polly

notje

notje

02-12-2010 om 09:53

Oh ja!

Bij ons thuis waren het ook de surprise en het gedicht het belangrijkst.Dat cadeautje was bijzaak.Ik was al jong van mijn geloof gevallen dus vanaf mijn 5e hebben we surprises gedaan.
Mijn vader heeft ooit een levensgroot kanon voor mijn broer gemaakt,hij moest het lontje aansteken en toen schoot er een tijdschrift uit.
Mijn zus ooit een wc inelkaar geknutseld omdat mijn pa zolang in dat kleinste kamertje kon vertoeven.
Ik kreeg ooit en poppenbadje wat mijn vader in een ballon had weten te wurmen.Ik moest die 'zeepbel'kapotprikken.
Héél mooi vind ik het verhaal van mijn moeder vroeger.Zij is erg ongeduldig (hoe herkenbaar)en op pakjesavond kreeg iedereen iedere keer een cadeautje en mijn moeder maar wachten.Ze werd bozer en bozer,het laatste cadeau was dus voor haar.Ze hadden een varken gemaakt met daarin al haar cadeautjes.
De gedichten waren ook altijd hilarisch,mijn moeder heeft er nog wel enkele bewaard.
Hier werd wel weken aan gewerkt,maar soms konden we nog niet beginnen omdat er iemand nog niet klaar was.En ook was de verf vaak nog niet droog.

Hier ook

Sinds de geboorte van oudste zoon vier ik het met schoonfamilie, die zolang ze zich kunnen herinneren al aan surprises doen. Bij mij thuis vroeger hadden we altijd alleen cadeautjes en waren we in feite in 5 minuten klaar. Nu is het een avondvullend programma. In het studentenhuis waar ik zat hielden we trouwens wel ook altijd pakjesavond met surprises en gedichten.

In die jaren zijn er elke keer weer geweldig leuk bedachte, hilarische surprises met dito gedichten voorbij gekomen. Mijn eigen suprises steken daar bij gebrek aan knutseltalent altijd schril bij af.

Man wel, hij zit al weer twee avonden in de schuur te klussen aan een briljante surprise, maar goed hij is dan ook erg technisch en handig.

Ingrid, ik vind jouw Axe-ijsblok echt geweldig, ga ik onthouden.

Chris

Surprises

Daar doen we niet aan thuis. Alleen voor de basisschool wordt hier gesurpriseknutseld. Middelste zoon regelde dat zelf. Maakte ook leuke dingen moet ik zeggen. Oudste en jongste zijn minder handig, en al helemaal niet creatief in het bedenken van iets. Ik heb gistermiddag dus samen met jongste zoon een uurtje aan een kartonbloem geknutseld. Ziet er wel leuk uit. Wij zijn net als IngridT echt van de gedichten. Daar kan ik me echt in uitleven, héérlijk. Echtgenoot beweert dat hij een hekel heeft aan dichten, maar ik geloof d'r niks van gezien zijn briljante invallen. Dit is het tweede jaar dat we thuis lootjes trekken. Ik ben benieuwd wat de kinderen ervan maken. Gezien de mate van humor van oudste twee kan dat nog een gezellig avondje worden

Mooiste surprise ooit kreeg zoon 2 vorig jaar van een klasgenootje. Die had een levensgroot auquarium geknutseld met visjes/planten/filter de hele mikmak. Erg leuk! (Hobby van zoon is tropische aquaria). Zoon heeft de surpirse nog steeds in nieuwstaat op zijn kamer staan.

Nadeel van surprises

Silone, dat bewaren van jouw zoon herken ik. Voor de hoarders onder ons zijn de echt mooie surprises meteen ook een probleem. Want zo'n huzarenknutselstuk moet natuurlijk eeuwig worden bewaard. Nee, zelf gelukkig geen last van, maar enkele familieleden wel.

Chris

Vervolg...

Vanmorgen om 7 uur eruit en met zoon het axe-ijsblok voorzichtig uit de emmer losgeweekt onder de lauwe kraan. In een pedaalenmmerzak, 5 lagen kranten eromheen, Sinterklaaspapier, gedicht erop en hoplakee in een grote boodschappentas alvast buiten in de vrieskou klaargezet voor vertrek. Hijg, puf, andere kinderen uit bed geplukt, en we zitten om 8 uur vredig aan het ontbijt als zoon's mobiel piept.

SMS service van school. Mentor ziek. Dus 2e en 3e uur vrij. En geen Sinterklaas dus. Whaaaaaaah!!! We hopen en duimen vreselijk dat man morgen weer op de been is, want volgens mij gaat het zondag dooien, en no way dat da blok in mijn vriezer past (die ik net aardig leeggegeten heb pmdat er morgen een half lam in mootjes in moet).....

Ingrid (maar ik vind het wel leuk dat ons idee bij jullie zo in goede aarde valt...hahaha...zowel zoon als ik vinden onszelf altijd erg on-creatief in dit soort zaken.)

Polly Shearman

Polly Shearman

02-12-2010 om 11:42

Oh?

fraai is dat ingrid!
hmmm
hopelijk gaat het idd morgen wel door.

Ik ben in middels aan het rijmen, heb alle kadootjes ingepakt en nu schud ik voor iedereen wat rijmen uit mij mouw.
Ik vind het zelf allemaal enorm grappig, en lig al hele tijd in een deuk... nu maar hopen dat mijn mannen dat zaterdag ook vinden..
lol lol

Fiorucci

Fiorucci

02-12-2010 om 11:43

Hier ook

Mijn dochter heeft nu een Ado Den Haag shirt gemaakt voor een jongen, 3D,met uiteraard zijn eigen naam onder het rugnummer. Ik maak zelf voor thuis, voor mijn oudste zoon een echte taart, met daarin het kado, en uiteraard moet hij het kado zonder handen zien te vinden..
Ik kreeg vorig jaar als surprise van mijn man een woestijnlandschap met pyramides, en moest de schatten zoeken, dat waren tien goddelijke roombonbons in de vorm van een diamant. Wij houden het bedrag bewust laag, het gaat om de lol. Mijn gedicht is vaak als eerste klaar, er komt altijd een moment dat ik ga zitten en dan rolt het er zo uit.

notje

notje

02-12-2010 om 14:46

Bewaren?

Nee joh,je moet een surprise zo maken dat je hem moet slopen om bij het cadeau te komen.Zo ben je er meteen vanaf.

Herinner me opeens

Vanavond de laatste hand gelegd aan mijn surprise. Hiervoor had ik een hamer nodig en toen ik hem zag herkende ik hem als Sinterklaascadeau van mij aan mijn man.

Voor de surprise had ik brooddeeg gekneed, de hamer (met kunststof greep) hierin verstopt en het brood heel naïef in de oven op 200 graden gebakken met het idee dat dat wel moest kunnen. Ik had geluk, want de hamer kwam er volledig ongedeerd uit, maar mijn medevierders zouden het nooit gegokt hebben zeiden ze.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.