Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Taalfoutenirritatie: waar is Ad?


Emmawee, je bedoelt toch niet dat ik ongelijk heb? 
ik heb het niet precies opgeschreven. er staat:  maar het woord opzoek bestaat niet. en ik bedoelde, net als ik het over inzicht had: maar het zelfstandige naamwoord opzoek bestaat niet.
Het woord opzoek bestaat wel als werkwoord: “wacht maar tot ik je opzoek”, maar niet als naamwoordelijk deel van het gezegde: ik ben opzoek. En in die functie gebruiken mensen het tegenwoordig. 

Ja, dat is toch gewoon geen grammaticaal benul hebben? Ergens hebben ze meegekregen dat woorden aan elkaar moeten....

Mensen zijn soms ook paranoia en burnout. Daar mist het inzicht ook.

Of ze zijn een voorbeeldfunctie. Echt, mijn kauwvlakken worden steeds gladder van al dat tandenknarsen.

Groeten, 

Temet

Vandaag gelezen: ik ben optijd naar huis gegaan.

Lexus schreef op 16-06-2021 om 16:36:

Hoewel ik er in een draadje nooit iets van zou zeggen: ben ik nou de enige die zich toch wel kan ergeren aan taalfouten of nonchalance in spelling en interpunctie? Natuurlijk zal ik ook fouten en typo's maken. Maar 'ik wordt', 'me broer' of alle hoofdletters achterwege laten: het irriteert me. Kan je niet even de regels nakijken? Dat is meestal vijf minuten werk en dan weet je het. Maar goed, ik behoor tot de oudere generatie, wellicht is dat het. Waar is Ad Hombre als je hem nodig hebt? Of schrijf je wel mee Ad, maar onder een ander pseudoniem?

ik erger me ook aan taalfouten, maar weet ook dat ik er weinig van kan zeggen, omdat ik zelf ook fouten maak. Ik maak typfouten, vergeet complete woorden, bewerk teksten en zie niet dat ik woorden fout laat staan etc.. Taal is erg mijn ding, ik baal van mijn fouten en probeer coulant te zijn over andermans (on)taligheden en me online in stilte te ergeren, als ik dat niet laten kan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.