Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

peertje1

peertje1

31-08-2011 om 19:21

Te oud


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van achteren!

Nu oudste dochter ouder wordt en steeds meer op zelfde plekken als ik komt, worden wij regelmatig 'doorelkaar' gehaald.Wij lijken ook erg op elkaar......zelfde figuur ong.(oke dochter is wel iéts slanker, maar ik heb een gewoon 'normaaal' gewicht voor een 45+er), we hebben hetzelfde 'loopje' en manier van bewegen en precies dezelfde haarkleur. Dochter heeft wel meer krullen dan ik, maar daar kijkt iedereen schijnbaar overheen.
En als we stage lopen/werken etc. een ong. zelfde kledingvoorkeur (dat zit 'm vooral in de kleur, mijn kleding is wel ouwelijker, tenslotte ben ik geen 18 meer).
Het is zelfs al zo erg dat dochter automatisch reageerd met 'ja' als iemand mijn naam roept en ik op dochters naam.
Alleen........we lijken alleen aan de achterkant op elkaar.....
Dat is nu jammer hé?
Dus als ik me omdraai weten ze het meteen.
Mijn voorkant is wél ouder geworden,maar mijn achterkant dus niet, hahaha.
Soms geniet ik er wel heimelijk van, van de verbaasde blikken die mijn omdraaien dan als effect hebben.......en zelfs houd ik wel eens express iemand wat langer in de 'waan' (antwoord op háár naam en draai me bewust niet om) om ze dan te verassen (klasgenoot van dochter tijdens een overleg, was leuke knappe knul trouwens).
Ik troost me dan maar met de gedachte dat ik aan de achterkant nog net zo 'hot' ben als m'n dochter.
groeten albana

O,ja

En voor jullie verkeerde conclusies trekken........En denken dat ik het expres doe. Die haarkleur is nog steeds puur natuur en die kleuren van kleding is alleen maar omdat we zo superblank/wit zijn allebei van huid.
In een lichtroze blouse zien we er uit of we á la minuut op sterven kunnen liggen. En vraagt iedereen ons of we ons wel 'lekker' voelen, 'je ziet zo wit' voegen ze er dan aan toe
Dus we vermijden beiden automatisch dezelfde kleuren of kleurcombinaties.
groeten albana

Ayanna

Ayanna

02-09-2011 om 14:21

Haha, die bloemenslingers

Laat ik voorop stellen dat mijn mening heel subjectief is, ik wil niemand kwetsen of tekort doen, ik geef alleen maar aan wat ik vind. En ik vind ze afgrijselijk die lelijke plastic dingen...yuk. Ik vind ze ook meer passen bij een 11 jarig meisje die in die overgangsfase zit van kind naar tiener. Als ik 'oudere' dames zie rondfietsen met zo'n slinger dan krijg ik altijd weer het gevoel dat dat dames zijn die met man en macht en op krampachtige wijze proberen vast te houden aan het 'jeugdige'. Zo'n : 'kijk mij nou eens jong en hip zijn'-idee. Maar dat is hoe ik het ervaar. Ik zal er wel helemaal naast zitten en misschien zegt het ook wel genoeg over mij...
Misschien wil ik diep van binnen ook wel zo'n bloemenslinger, maar durf ik het gewoon niet...)

Lizelotje

Lizelotje

02-09-2011 om 14:48

Ayanna

Nou,ik vind die bloemenslingers ontzettend leuk en dan met een grote roze bel erbij(Hema)een kratje voorop.Maar ik heb me inderdaad helemaal uitgeleefd op de fiets van mijn dochter....zie mezelf er nog niet mee fietsen....

Merel

Merel

02-09-2011 om 14:52

Nou die bloemen

Ik zie mijn dochter van 16 nog niet fietsen met die bloemen. En inderdaad ik zie hier bij ons voornamelijk 40 + vrouwen met zulke bloemen en krat fietsen. Zelf heb ik ze niet trouwens, ik val liever niet op

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2011 om 15:20

Ja logisch

Natuurlijk zie je dat voornamelijk bij 40 + dames. Die zijn eindelijk op een leeftijd dat het ze zal roesten wat een ander vindt.

Rollator

Mijn moeder heeft een rollator men een bloemenslinger erop, en ze is er heel blij mee! (en ze is allang 40 geweest!)

Lionne

Primavera

Primavera

02-09-2011 om 15:50

Pas maar op, skik

Tskk, Skik. Doodshoofden en 40+ kan natuurlijk helemaal niet en er zijn vast vrouwen (rigoreus van 40/50+) die je erom zullen veroordelen dat je geforceerd jong probeert te doen ipv gewoon leeftijdsadeguaat een bloemenslinger op je fiets te nemen
Primavera

Tirza G.

Tirza G.

02-09-2011 om 15:54

Hoe oud ben je nou eigenlijk

In de categorie: stomme vragen/opmerkingen tegen kinderen valt deze ook Het is namelijk nooit een vraag, het is een aanzet om uiting te geven aan een opmerking over iets waarvan jij, als ouwe zeur, vindt dat het kind het moet kunnen (veters strikken) of moet laten (jammeren over vallen ofzo).
Ik ben sinds kort 50+. En ik mag alles nu; heb ik trouwens altijd al gemogen. Gisteren nog klapte ik dubbel in een hysterische lachbui over de uitstalling van Desigual-kleding bij V&D. Die passeerde ik treiterig langzaam op de roltrap, zodat ik het allemaal goed kon zien. Dat verzín je toch niet, voor zulke prijzen. Daar is iemand heel heel heel heel erg blij van aan het worden, van die hype. Tjongejonge. Neeeeee, dan een boxershort met smurfen. Dát is pas smaakvol.

Tirza

Primavera

Primavera

02-09-2011 om 17:17

Ohh tirza (ot)

Dat is dus een nieuwe mode. En ik maar denken dat die paar mensen, die ik zo gezien heb, gewoon de hippykleding van hun ouders letterlijk uit de lappenmand hebben gevist.
Een hysterische lachbui vanwege modehypes is trouwens wel erg 50+ hoor

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2011 om 17:34

Maar tirza

Desigual is zoooo 2010!

Primavera

Primavera

02-09-2011 om 19:31

Ps tirza (ot)

Ben je er nog uit gekomen met dat Cyrillic schrift op je computer?

Ely

Ely

02-09-2011 om 22:54

Ayanna

Wat jij schrijft doet mij denken aan mijn allergie voor mensen (vrouwen) die zichzelf hardop 'lekker een beetje gek' noemen, brrrr

Waarschijnlijk voer voor psychologen dat ik me eraan erger

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2011 om 00:27

Oei... (ayanna)

Ik heb net een rieten mand met deksel en bakkersrek aangeschaft voor op mijn zo goed als nieuwe Gazelle opoefiets. Mijn oude fietstassen zijn echt toe aan vervanging en ik vond zo'n mandje eigenlijk wel fruitig staan op mijn fiets Man heeft wel beslist dat het een naturel mand moest zijn. Stel je voor dat ik het in mijn hoofd zou halen om een roze te willen! Maar ehm... geen bloemetjes dus?

Fiorucci

Fiorucci

03-09-2011 om 07:48

Ehm kaaskopje

Man heeft wel beslist dat het een naturel mand moest zijn..
Dat meen je toch niet hoop ik?? Het is toch jouw fiets?

Mand

ik vind ze leuk, die manden. Maar ik vind het geen prettig gevoel, bagage voor mijn stuur. Heb het ooit gehad, maar geef mij maar fietstassen. Daar heb je ook hele fruitige van (niet dat ik die heb, maar dat is een ander verhaal)

Trinny and susannah

ik vind dat die het leuk doen hoor, mensen stylen zodat kleding bij hun leeftijd past. je ziet daar dat te jonge kleding tegengesteld werkt.

Het blijft alleen wel raar dat je van binnen 'hetzelfde' blijft en je voor je gevoel gerust nog eens op je oude school zou kunnen rondlopen, terwijl je van buiten een heel ander verhaal vertelt.

Biene M.

Biene M.

03-09-2011 om 10:19

Van binnen hetzelfde

Nou, ik voel me van binnen ook echt 30 jaar ouder dan 30 jaar geleden hoor. En vijf jaar ouder dan vijf jaar geleden. Dat mijn lichaam synchroon meeveroudert vind ik niet altijd leuk, maar ook niet gek.

Vic

Vic

03-09-2011 om 16:59

Shirt

Mijn dochter had online een heel leuk shirt gezien, knalgeel met een ijsje. Helaas stond daar de tekst op 'So hot I'll melt your popsicle'. Daar ben ik te oud voor, en zij te jong ;-(

Sancy

Sancy

03-09-2011 om 20:20

Heu sini

Volgens mij is dat een kwestie van de natuur: vrouwen hebben hun levensplicht vervuld na het baren en zogen van kinderen, dan mogen ze verleppen. Mannen zijn jagers-verzamelaars die zo lang mogelijk fit en aantrekkelijk moeten zijn zodat ze voor vlees kunnen zorgen en hun zaad zo veel mogelijk kunnen verspreiden.

Sancy

Sancy

03-09-2011 om 21:36

Ach cobi

Mijn man zal altijd een jochie blijven, en ik word ieder jaar jonger. 5 jaar geleden was ik 55+, nu ben ik 25 ongeveer.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2011 om 21:46

Fiorucci

Dat soort opmerkingen moet je bij mij altijd met een korrel zout nemen Als ik mijn zinnen écht op die roze had gezet had ik 'm echt wel meegenomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2011 om 21:56

Oudere mannen vs vrouwen

Een spontane ingeving van mij: kan het ook zijn dat 'we' van vrouwen graag zien dat ze lang meisjesachtig blijven en ze minder aantrekkelijk gaan vinden als dat meisjesachtige verdwijnt, terwijl we jonge mannen op den duur wel erg onvolwassen vinden overkomen en ze als ze ouder worden voor vol aanzien?
Voor mezelf geld in ieder geval wel dat ik mannen vaak mooier vind als het gladde koppie volwassener trekken krijgt. Dan zijn ze 'man'. Daartegenover staat dat er ook mannen zijn die jongensachtig blijven en ik juist daardoor woest aantrekkelijk vind

Vic

Vic

03-09-2011 om 21:58

Grote verschillen

Ik weet niet of het nu altijd zo is als Sini zegt. Bij de 40-ers die ik ken zie ik best grote verschillen. Sowieso zijn sommige mannen op hun 34e al vervallen tot zappende zitzakken. Dat bedoel ik niet zo onaardig als het er staat, Frans Bauer is best charmant Ik denk wel dat als het verschil tussen partners te groot wordt, hij steeds strakker, zij steeds zachter, het een reëel risico wordt dat hij voor een jonger model gaat rondkijken. Waarom zou je je best doen voor iemand dat die niet 'terug doet'?

Margriet*

Margriet*

03-09-2011 om 22:58

Mwah

Kan aardig wat leuke mannen bedenken van 40+ (ok wel net + zeg maar). Nou ja uiterlijk dan. Maar ze zijn niet aardig of of je kent ze te goed en weet hun minpuntjes.... en dat speelt bij mij ook mee.
Ik heb in de straat al een paar appetijtelijke buurmannen...
Zou het komen dat niet op elke hoek bij ons een kapper zit. Zouden de mannen in de stad wat beter geconserveerd zijn. Wie het weet mag het zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2011 om 23:11

Vic

Waarom zou je je best doen voor iemand dat die niet 'terug doet'? ===
Omdat je van diegene houdt en dat eigenlijk niet over zou moeten raken als diegene minder slank is geworden in de loop der jaren? Een man die zijn vrouw verlaat omdat ze niet meer aan zijn ideaalbeeld voldoet, doet wat mij betreft niet meer mee. (grapje voor wie die uitspraak kent)

Meike

Meike

04-09-2011 om 08:05

Berber het begint na de menopauze

Nooit gedacht dat ik een oude vrouw zou worden naast mijn oudere maar jonger uitziende man! Het begint een paar jaar na de menopauze en dan is er echt geen houden aan of je wilt of niet. Het is gewoon vette pech om jong de menopauze in te gaan het mooie is dan wel weer dat je interesses zich wat meer op andere zaken gaan richten. Kortom als je zover bent dan vindt je dat minder belangrijk dan dat je daar nu vanuit een hormoongestuurd lichaam en brein over denkt.

Meike2

Meike2

04-09-2011 om 10:20

Berber

Aantrekkelijk zijn als vrouw voor mannen wordt minder belangrijk. Ik weet niet of dat algemeen is maar ik hoor het wel vaak van postmenopauzale vrouwen.

Vic

Vic

04-09-2011 om 10:50

Wat heb je nog meer?

Ik denk dat die hele menopauze veel vergt van je zelfvertrouwen. Als je altijd slank en goed gevormd bent geweest, en dan je taille ziet verdwijnen terwijl je borsten een massief front gaan vormen met je maagstreek, pffff. Natuurlijk is je innerlijk belangrijker dan je uiterlijk, maar mijn zelfvertrouwen ontleen ik toch voor een belangrijk deel aan mijn maatje 34 (stom!). En volgens mij zijn er meer vrouwen die dat hebben, en misschien niet toegeven, want al die 'op zoek naar jezelf' zweefboeken zie ik toch vooral liggen op salontafels van vrouwen in de leeftijdscategorie 40-60.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 10:57

Zelfvertrouwen

Ik denk ook dat de menopauze het nodige vergt van je zelfvertrouwen, niet in de laatste plaats omdat de maatschappij duidelijk het signaal afgeeft dat jong en strak de norm is. Want boven de 55 moet je ineens lid worden van Omroep Max en mag je geen bloemen om je stuur hangen wat dat is zo meisjesachtig, of lang haar dragen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.