Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

peertje1

peertje1

31-08-2011 om 19:21

Te oud


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Taille verdwijnen?

Nou dan ben ik in ieder geval nog niet in die menopauze...en die borsten, die doen al zo vervelend sinds ze 2 kinderen gevoed hebben.......dáár ben ik dus ondertussen al wel overheen
En je hebt er leuke b.h's voor met van die ingebouwde stukjes zodat het niemand opvalt...houd je 'm 's nachts ook nog aan dan kan je met je jonger ogende man de concurentie aan!
albana
(die dat laatste niet doet hoor...)

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2011 om 13:02

Vic

Ik moet eerlijk zeggen dat ik momenteel een beetje met mijn gewicht en daarmee omvang zit. Opééns voelde ik me dit jaar dikker dan anders en toen ik op de weegschaal ging staan bleek ik eigenlijk niet eens zwaarder te zijn dan een maandje ervoor. Het lijkt wel of het vet opeens op andere plaatsen is gaan zitten. Ik bén ook echt te zwaar, dus het zou hoe dan ook verstandig zijn er iets aan te doen, maar na járen voel ik mij er niet gemakkelijk mee. Het zal inderdaad vast het overgangs'syndroom' zijn en ik bereid me langzaam voor op een maandje diëten. Dat heb ik eerder gedaan en toen was ik in 1 maand 10 kg kwijt. Ik hoop dat dat weer lukt. Het heeft heel lang geduurd voor die kilo's er weer aanzaten dus voor mij werkt zo'n snelle afvalronde blijkbaar. Maar het lieve van het geheel is dat mijn man nog steeds jubelt dat ik zo mooi ben. Ik pruttel dat hij dat graag zo wil zien, omdat hij van mij houdt, maar dan jubelt hij daar overheen dat het hem écht niet uitmaakt en dat hij lekker veel Kaaskopje heeft. Dit is dus wat ik gewend ben, al 18 jaar. De eerste 8 jaar zat ik redelijk op een normaal gewicht. Stel dat ik een nieuwe man zou willen ontmoeten dan zou ik niet zo vanzelfsprekend van zo'n liefdevolle acceptatie uit kunnen gaan. Zo werkt het nu eenmaal. Maar ik weet ook dat er mannen zijn die van vol houden, meer dan je denkt. Volgens mij is dat ook een taboe. Welke man schept nou bij zijn collega's of vrienden op over dat hij zo'n leuke meid heeft ontmoet met maatje 50? Wat dat betreft vond ik het zo'n leuke verrassing toen een collega/vriend van ons afgelopen zomer zijn vriendin aan ons voorstelde en ze net zo stevig als ikzelf bleek te zijn. Hij praat altijd lyrisch over haar. En dit betreft een jonge vent van 30 met een vriendin van jongere leeftijd. Op mijn werk zijn trouwens meer vrouwen met mannen die hun stevige vrouw geweldig vinden. Stevig wordt dus niet altijd openlijk opgehemeld, maar er zijn heus wel liefhebbers van.
Ik vind je overigens niet oppervlakkig omdat je slank wilt blijven, maar als je uitsluitend uit angst voor acceptatie op worteltjes zit te knagen (bij wijze van) zou ik dat persoonlijk wel jammer voor je vinden. En de zoektocht 'naar jezelf' heeft volgens mij niet met gewicht te maken, maar met het feit dat je biologische functie verleden tijd is en je nu een nieuwe richting mag gaan zoeken als je daar behoefte aan hebt.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 14:02

Kaaskopje

"En de zoektocht \'naar jezelf\' heeft volgens mij niet met gewicht te maken, maar met het feit dat je biologische functie verleden tijd is en je nu een nieuwe richting mag gaan zoeken als je daar behoefte aan hebt."
Oh vandaar dat ik geen last heb van die zoektocht, ik vind het juist zo zalig dat mijn biologische functie verleden tijd is en mijn kinderen opgroeien.

Tirza G.

Tirza G.

04-09-2011 om 14:12

Hormonen

Na/door de overgang zakt je oestrogeengehalte en stijgt je testosterongehalte. Je wordt mannelijker, heel simpel

Tirza

tonny

tonny

04-09-2011 om 14:13

Schrik!

'Als je altijd slank en goed gevormd bent geweest, en dan je taille ziet verdwijnen terwijl je borsten een massief front gaan vormen met je maagstreek, pffff.'

Wat moet dat dan worden met mijn 1.53 die er nooit zo superslank heeft uitgezien?
Dat wordt rollen tegen die tijd.

Brrr.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2011 om 15:35

Tonny

Ben jij nog niet in de overgang (geweest) dan?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2011 om 16:12

Tirza

Oh vandaar dat ik de behoefte voel om staand te plassen!

Tirza G.

Tirza G.

04-09-2011 om 16:26

Precies kaaskopje

En dat niet alleen. Dat zal snel worden gevolgd door neuspeuteren en winden laten in bed om je territorium af te bakenen

Tirza

tonny

tonny

04-09-2011 om 17:03

Kaaskopje - o.t.

welnee, nog steeds niet.
Heb een pilloos leven, ook geen mirena of zo - en de menstruatie is nog steeds niet gestopt. Diepe zucht.
Gelukkig verloopt die altijd zonder veel narigheid. De regelmaat wordt wat minder vast, maar mijn wederhelft voelt nog steeds feilloos aan wanneer het in de lucht hangt.

Maar ik vrees wel voor de toekomst. Van Tirza heb ik weleens begrepen dat hormonen gebruiken heel waardevol kan zijn omdat het gemis aan oestrogeen veel negatieve effecten kan hebben (en die theorie snap ik wel) maar om daar alsnog aan te beginnen - kweenie.

We zien wel wat de tijd brengt.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2011 om 21:07

Tonny o.t.

Als de situatie zo blijft als die nu bij mij is, waarbij ik soms een maand oversla, of onregelmatig en daarnaast opvliegerachtige symptomen die acceptabel zijn, dan is het nog wel vol te houden. Inderdaad afwachten maar

Kaaskopje en tonny ( ook ot)

Ik wacht samen met jullie af :o) Ben inmiddels 55 en iets onregelmatiger, maar wel heftiger ongesteld ( 5-7 weken) maar sla zeker geen maand over. Ook bij vlagen last van de "hitte", zowel 's nachts als overdag, maar kortom geen noemenswaardige klachten.
Wel kruipen de kilootjes er langzamerhand aan (incl boezem die een maat groter is geworden) Ik eet/ snoep echter stukker minder dan jaren geleden en deze kilo's gaan er ook veel moeilijker af, maar ga nu echt een goede poging wagen en heb me in "gezellug" aangemeld bij het afvaldraadje.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2011 om 02:51

Dapper shonagh

Succes

K. Dootje

K. Dootje

05-09-2011 om 09:45

Peertje

Ik heb veel respect voor oud en grijs maar het zelf worden, daar heb ik moeite mee. Het begint inderdaad vaak met een paar kilo te veel en dan die slappere spieren waardoor een doorsnee vijftiger mij soms aan een zwangere doet denken. Ik noem het mijn uitgezakte oudewijvenlijf. Omdat ik pas veertig ben, ben ik de strijd aangegaan door hardlopen, fietsen en probeer ik minder in mijn mond te proppen. Voorlopig helpt het want gisteren op een terrasje, echt wel met man en kinderen bij, werd ik door twee mannen aangegaapt. Of had ik per abuis een slechte kledingkeuze gemaakt hahaha!

Wat ook niet helpt zijn je kinderen. In het laatste tijdschrift van dochter stond bij mijn horoscoop dat ik twee aanbidders tegelijk had en de hare voorspelde een mindere relatietoekomst. Dat kon niet hoor, die horoscopen waren vast verwisseld, jij nog twee aanbidders. Du-uh! Heerlijk eerlijk wel.

Om antwoord te geven op je vraag peertje, ik ging bij de kapper voor een make-over en binnenkort ga ik langs bij een stijlconsulente zodat ik weet waar ik moet op letten qua stijl en kleur. Te jong gekleed gaan kan tegen je werken, het kan veel mooier zijn om je iets tijdlozer te kleden maar daar heb ik (nog) geen verstand van. Een vriendin van mij heeft nu zo’n Trinny en Suzannah broekje om de buik platter te hebben onder kledij, dat overweeg ik nu ook. Ik geloof best dat kleine ‘ingrepen’ een groot verschil kunnen maken. Ik probeer ook op mijn houding te letten want ik zit veel te vaak in een hoopje, hup recht met die rug.

Qua conservering mag ik niet klagen, ik zie er ongeveer mijn leeftijd uit maar ben erg jong van hart en dat compenseert een beetje. Ik ben vaak de enige die nog actief rond dolt met de kinderen en even gek doet als een vijfjarige als ik op een feest ben. Ik heb ook nog bergen energie waar partner onderuitzakt op de bank, nochtans is hij jonger dan mij.

Mocht ik echt iets krijgen als afhangende oogleden (mijn pa had dat erg) of een mega dubbele kin dan zou ik overwegen daar iets aan te laten doen. Een volledige facelift zou ik niet aan beginnen maar zo één iets dat een zware stempel drukt op mijn gezicht, tja, dat vind ik het overwegen waard. Maar dat is een persoonlijke keuze.

En dat wapenen: ik denk dat mensen zich te gauw een idee vormen, jij ziet er wat ouder uit en ze maken al meteen het plaatje compleet door er een familieband in te zien. Toen ik als 14-jarige mee mocht met mijn moeder naar een danscafé kreeg ze de vraag of ik haar zus was! Maar tussen de dertigers dacht niemand dat ze haar dochter zou meebrengen dus was ik vast een zus. Veel van die opmerkingen zijn ook maar om iets te zeggen, net als iets zeggen over het weer. Met dat in mijn achterhoofd kan ik opmerkingen makkelijker opzij schuiven.

Succes! Laat het niet aan je hart komen, je bent zo jong als je je voelt.

Ach,ja

Zoals de ouderen bij mij zeggen:
"Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.."
groeten albana

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 14:50

Wat een hilarisch draadje

Erg gelachen om oa Berber en krin

Zelf werd ik als puber ouder geschat dan mijn drie jaar oudere zus (vond ik toen nog leuk); later, toen ik voor de tweede keer ging studeren, veel jonger (context inderdaad!) Toen ik trouwde en zwanger werd (33 was ik toen), reageerden veel medestudenten geschokt: nu al zwanger?? Haha! Als ik lesgaf, kleedde ik me vrij formeel, omdat ik anders ook wel voor (wat oudere) student werd aangezien. Nu ben ik 38, en ik zou best weer in spijkerbroek aan het werk kunnen - zie er best moe, en daardoor ouder, uit. Mijn kapsel is ook volwassener (korter, geverfd), en dat past goed bij me, vind ik.

Die "joh, ben je weer zwanger? Wat LEUK!" opmerking heb ik ook een keer gekregen. Was genoeg motivatie om weer flink te gaan sporten.. Kwam wel hard aan, omdat we toen al een tijdje bezig waren, zonder zwangerschap als gevolg.

Mensen moeten gewoon wat beter nadenken voor ze hun mond opentrekken..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Bedankt ! Zal ik zeker over enige tijd wel nodig hebben.............

peertje1

peertje1

08-09-2011 om 16:42

Bezonken

Lieve dames,

bedankt voor de leuke reacties, had ik echt even nodig.
Het grappige is dat de bewuste stagiaire inderdaad makkelijk mijn dochter had kunnen zijn. Ze blijkt nl. 21 (had haar zelf eind 20 geschat)
Vandaag is een vriendin van mij 42 geworden, werkt als juf bij groep 3. De gemiddelde leeftijd waarop de meeste kindjes haar schatten was tussen de 18 en 27 maar er waren er ook bij die 80 of 100 dachten....

tonny

tonny

08-09-2011 om 19:09

Ah joh...

kinderen kunnen geen leeftijden schatten!

Denk eens even na hoe oud jouw leraren vroeger volgens jou waren en reken eens na wat hun echte leeftijd was.

Haha peertje

De pot verwijt de ketel he? Je schatte je stagaire dus zelf ook aardig wat ouder in.

skik

Vic

Vic

09-09-2011 om 23:02

Peertje

Grappig, dat je haar ook ouder schatte. Ik doe dat ook Als ik het over de vriendin van mijn ex heb. Zij is bijna 10 jaar jonger dan ik, en dan zeg ik erbij 'maar dat zie je niet aan haar hoor'. En daar moet ik dan vervolgens zelf heel hard om lachen

Vic

Vic

10-09-2011 om 11:45

Dik worden

Ik wil nog even terugkomen op wat Kaaskopje een paar dagen geleden zei over mannen die op volle vrouwen vallen. Had ik toch van de week een schokkende ervaring mee. Ik ben altijd nogal (noem het) geobsedeerd geweest door mijn gewicht. De afgelopen anderhalf jaar ben ik 4 kilo aangekomen en dat vind ik echt vreselijk. Ik snap het ook niet zo goed, want ik doe niets geks, en zelfs als ik een paar weken heel erg oplet gaat er niets vanaf ;-( Van de week had ik het erover met mijn vriend (veertiger, ultraslank, racefiets), zegt hij 'och, ik vind het wel mooi als een vrouw wat voller is'. Nou ja zeg! Dusss hij vond me de afgelopen jaren maar een gratenpakhuis, ofzo... Als ik dat zeg, kan hij alleen maar zijn schouders ophalen en zuchten

Vic andersom (ot)

Vic, ik ben juist een paar kilo kwijtgeraakt de afgelopen tijd. Ik merkte dat ik het me nooit zo had gerealiseerd, maar dat ik helemaal niet veel dunner wil zijn dan ik nu ben. Ik wil mezelf nog wel lekker kunnen vastpakken

Ik denk dat je vriend je eerder ook mooi vond, maar nu nog mooier.

Chris

amk

amk

10-09-2011 om 17:30

Vic

liefde geeft ook kilo's. Ik heb er ook last van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.