Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fleur Mas

Fleur Mas

13-03-2012 om 20:12

Teen nagel riempjes

Dames, ik weet niet goed waar dit te plaatsen,maar ik probeer het toch.
Naar aanleiding van het aankomende *mooie* weer ben ik mij gaan focussen op mijn voeten.Nu las ik dat je je teen nagel riempjes moet terug duwen,nou zogezegd zogedaan (nog nooit eerder gedaan) en het valt mij nu op dat ik hele witte velletjes heb hangen aan het begin van de teennagel.De vraag is dus of dit normaal is, en hoe nu verder, moet ik het iedere dag doen,moet ik die velletjes op de een of andere manier weghalen,insmeren met olie, ik heb echt geen idee, wie helpt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fleur

Het is inderdaad prettig om mooie bloten voeten te hebben als je op sandalen of teenslippers loopt. Verzorgen van de nagelriemen hoort daar zeker bij. Echter, vanuit het niets met een bokkenpootje de boel terugduwen kan de nagels juist beschadigen, omdat je nagels vanuit de nagelriem groeien. Zorg er eerst voor dat je nagelriemen een beetje week zijn voordat je ze terugduwt, bijvoorbeeld met speciale nagelriemcrème. Velletjes kun je voorzichtig wegknippen met een schaartje.

Nou vind ik het zelf nogal lastig om m'n teennagels mooi te houden, omdat ze zeker in de winter de hele dag in sokken en schoenen zitten en ik ze toch niet zie. Ik ben dan ook minder snel geneigd om er wat aan te doen. Tegen de tijd dat je dan de zomerschoenen tevoorschijn haalt, ziet het er allemaal niet even fraai uit.

Je zou misschien een keer naar de pedicure kunnen gaan, zij kan het 'groot onderhoud' voor je uitvoeren en daarna kun je het zelf bijhouden.

Op internet vond ik nog dit voor je:

"Misverstand
Veel vrouwen denken nog altijd dat nagels kunnen stikken of minder goed groeien als de nagelriemen niet teruggeduwd worden. Maar dat is absoluut niet waar. Wie zomaar nagelriemen terugduwt, kan de nagels juist lelijk maken. Sommige mensen duwen meerdere malen per dag - als een soort tic - met de duimnagels de nagelriemen terug. Deze gewoonte kan de matrix beschadigen en er kunnen ribbels op de nagel ontstaan.

Verzorging
Zit de nagelriem vrij vast, dan kun je een verzachtende nagelriemolie inmasseren. Er bestaan ook speciale cuticle removers. Die zijn wat agressiever en alleen geschikt voor hele harde nagelriemen. Meng een cuticle remover eventueel met verzachtende olie.

Terugduwen
Het terugduwen van de nagelriem moet voorzichtig en met het juiste instrument geschieden, bijvoorbeeld een houten bokkenpootje. Duw zachtjes en hou het bokkenpootje horizontaal, anders kan je het tere gebied van het halve maantje beschadigen. Gebruik nooit scherpe voorwerpen, zoals scharen, en knip nooit in de nagelriem.

Losse velletjes
Op de nagelwallen en de nagelriem zitten soms losse velletjes, vooral als je een hele droge huid hebt. Je ziet de losse velletjes ook vaak bij nagelbijters, die op de nagelriemen knabbelen. Die losse velletjes moet je wel heel voorzichtig wegknippen."

Succes!

Chris

Wtf

'Nagelriemcreme' ?! Ok, ik ga zeker niet aan mijn tenen zitten als er niets mee is. Rare wereld leven we toch in.

Sorrie beetje rare reactie, was meer een uitroep, geen oordeel over to of haar nagelri

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.