Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tegenhanger van de cliché's

Vooral mijn laatste voorbeeld over alleen thuis zijn en dan de rommel om je heen ervaren is best wel klagerig. Het ís heel fijn om af en toe alleen thuis te zijn. Dus ik wilde even een positief draadje starten.

Naar aanleiding van het vriendenteetendraadje hierboven misschien leuk om maar eens de dingen op te sommen die wél leuk en ook waar zijn maar die je nooit uitspreekt? Een soort anti-clichés:

Ik neem maar even het voortouw:
- net een mailtje gehad dat de muziekles van oudste ipv midden op de vrije woensdagmiddag naar een ideale tijd gaat: dag dat we niet werken, 40 min na school dus we kunnen meteen doorrijden, maar we hoeven niet te haasten en hem ook niet uit zijn spel te halen.
- jongste die tevreden tegen een boom staat te plassen.
- een gerecht dat lukt bij het koken.
- espresso uit de nieuwe machine waar ik nu met een ventielloze filterdrager perfecte crema op krijg (hmmm twijfelgevalletje, kan als anti-Senseo worden uitgelegd).
- iets af hebben op het werk.
- een broek die past.
- meer algemeen: iets te dragen hebben voor een feestelijke gelegenheid (itt tot "ik heb niets om aan te doen").
- man die dag thuisblijft met griep en ondanks die griep toch heel blij zijn om eindelijk weer eens met zijn 2-en te zijn (komt momenteel zelden voor).
- op tijd bij school zijn met alles wat ze mee moesten nemen.
- dat alles in de keukenkastjes past.

Kijk, daar word ik pas echt blij van!
En jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

12-09-2010 om 17:04

In het hier en nu...

Goeie actie rodebeuk, ik doe mee en dan in het hier en nu, wat me op dit moment blij maakt
Dat mijn oudste, sinds deze week brugsmurf, al zijn spanning en energie van de afgelopen week lekker aan het afreageren is door te BMX'en met zijn vriend in de regen. Hij is al de hele middag weg en laat af en toe zijn snuit zien om wat te eten of drinken.
En dat mijn andere twee portretten de hele middag samen spelen, knutselen, spelletjes doen, elkaar vanalles zitten te vertellen.
Dat mijn migraine van afgelopen donderdag eindelijk weg is sinds gisteravond en ik me nu wat beter voel...
Dat ik me ondanks het beter voelen niet gedwongen voel alleen maar nuttige dingen te doen, ik zit lekker te forummen en te lezen tussen de klussen door.
Dat we straks met zijn viertjes eigen pizza's in elkaar gaan knutselen, dat wordt vast heerlijk

rodebeuk

rodebeuk

12-09-2010 om 17:08 Topicstarter

Cobi (o.t.)

Ja, hoho, voor niets gaat de zon op!
Geen bijdrage en dan wel informatie willen? Nou, vooruit, omdat de aalbessentaart vorige week weer zo perfect gelukt was met de Kitchenaid zonder de eieren te scheiden.
Komt ie:


http://www.youtube.com/watch?v=YNlH20NEKng

Het is gewoon de oude filterhouder die je dan bij moet kopen, van voor 2000, toen ze begonnen met dat cremading.

Bevalt hier prima. We tampen nu zelf. Leuk hoor! En heel fijne crema. Dat andere ding viel toch niet helemaal in de lijn hier. Wat wil je, bakken ons eigen brood, rollen de eigen pasta. We houden gewoon van gepiel.

rodebeuk

rodebeuk

12-09-2010 om 17:10 Topicstarter

Sini (o.t.)

Oh wat fijn dat je dit jaar dezelfde klassen hebt. Zo'n eerste jaar is toch echt het zwaarst, fijn dat het nu wat meer meezit! Het zou zonde zijn geweest als je had moeten stoppen.

Dit klinkt goed!

Anticliches van deze week

ik ben alleen behept met de vreselijke neiging om alles wat onverhoopt toch positief is dan negatief af te zwakken, dus dat moet je dan maar niet lezen.

- mijn vrij nieuwe broek zakt af, ik ben dus slanker geworden. (Lullig moet ik weer een nieuwe broek kopen.)
- mandarijntje die eerst haar schattige nijntje-schep pakt en dan de poes er een hengst mee geeft omdat ze jaloers is. (Jammer dat de poes zo oud is geworden en niet meer de pit van vroeger heeft en het kind niet meteen een lel terug geeft).
- oudste die heel blij is met haar zelf bij elkaar gezochte outfit, ze heeft zelfs haar haar in een elastiekje gedaan. Geen negatief commentaar, zo tevreden met zichzelf, heel fijn om dat te zien.
- ik vind mijn nieuwe werk en werkgever/omgeving leuk, terwijl ik had gedacht dat ik het natuurlijk vreselijk zou gaan vinden daar in 'boerenland'. De 1e les ging heel goed.
- de laurierhaag is afgelopen 2,5 jaar zo mooi breed gegroeid, mijn maandelijks snoeisessies hebben dus goed geholpen.
- oudste die gisteren bij zwemles als een speer de 'rugkrabbel' doet en iedereen in haalt, ik dacht nog wie is dat kind die daar zo snel gaat, bleek het die van mij te zijn (na dik 2 jaar zwemles !!).
- 3 vlooien gevangen door de poes te kammen en er is geen eentje ontsnapt aan mijn killermethode, ga zo weer een kamronde doen, heel bevredigend en leuk werkje vind ik dat.
- oud vriendinnetje van dochter is hier opeens weer, ik had de vriendschap eigenlijk net afgeschreven. En na een minuut of 5 verkennend gesnuffel zijn ze nu al uren weer leuk aan het spelen.
- de rose die ik zelf gekocht heb (ik drink sinds kort weer wijn, ik heb een jaar of 15 geen wijn gedronken vanwege allergie die bljkbaar nu over is) was heel lekker
- er is opeens meer ruimte in de woonkamer door de kast te verschuiven en de tafel te draaien.
- jurkje net op marktplaats gezet en direct verkocht en betaald gekregen.
- gisteren er achter gekomen waarom de buurvrouw laatste tijd zo afstandelijk doet. Ligt het toch ook een beetje aan mezelf en daar kan ik dan wel weer wat aan doen.

Kiki

Kiki

12-09-2010 om 17:20

Prima weer is het hier

de zon schijnt en het is droog. Gezien de voorspellingen was ik daar erg blij mee

Ik ben erg blij dat ik momenteel een pan goulash heb opstaan. Het hele huis ruikt lekker en ik zit me er al de hele dag op te verheugen.

Ik ben heel blij wanneer ik vrij ben en mijn kinderen slapen allebei. Even een uurtje voor mezelf, gebeurd niet vaak

Petr@

Petr@

12-09-2010 om 18:02

Wereld jamboree 2011

Oudste heb ik wel opgegeven voor WJ volgend jaar en jongste niet. Meestal zit er twee jaar tussen dezelfde kampen, maar in dit geval dus niet. En ik weet dat kinderen om moeten leren gaan met tegenslagen, maar ik baalde wel als een stekker. Vooral omdat er een aantal voorbereidingskampen zijn waar oudste zeer enthousiast van terug komt en jongste dus elke keer er weer aan herinnert werd dat hij niet gaat.
Jongste stond wel op de wachtlijst, maar er valt nooit iemand af dus we hadden de hoop al opgegeven.
Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag een mail dat jongste mee kan als hij wil. Ik viel bijna van mijn stoel en ben al de hele dag in een goede bui ))
(Zoon dus iets minder, maar die vindt het te eng en spannend om met een vreemde groep mee te gaan.)

reina

reina

12-09-2010 om 19:05

Ik ben blij met het feit dat ...

Waar ik in het hier en nu blij mee ben: dat mijn ouders vandaag hun zoveelste trouwdag vieren (dat spreek ik wel uit, jaar daar benj ik echt heel blij om!), dat ik morgen mijn vrije dag heb (is elke maandag zo en elke maandag voelt het weer als luxe ), dat ik net een roos gepland heb die al anderhalf jaar in een pot op zijn nieuwe plek wachtte, dat zoon komende week met zijn nieuwe vriendinnetje hier komt eten, dat de zon nu schijnt na een sombere dag, dat ik zo met manlief een kop koffie ga drinken, dat er een vaas met mooie bloemen op tafel staat, dat ...., ik heb zoveel om blij mee te zijn!

rodebeuk

rodebeuk

12-09-2010 om 19:54 Topicstarter

Iedereen bedankt

..en een speciale vermelding voor Manda. Wat een heerlijke lijst. Daar knapt een mens van op. Mijn man wilde iets van me weten, hij moest het drie keer vragen want ik wilde eerst je lijst afgelezen hebben. Schitterend!

Als ik buiten het draadje zou mogen treden zou ik ook nog zeggen dat ik me in ieder geval om je persoonlijke groei geen zorgen maak omdat het een heel ontspannen en inspirerende lijst is. Als je niet heel goed in het moment zou zitten had je negen van de tien dingen op je lijst niet eens opgemerkt. Maar dat zeg ik niet want daar gaat het hier niet over

oregano

oregano

12-09-2010 om 20:14

Het zijn de kleine dingen..

Wat een leuk onderwerp. Dat kan ik wel gebruiken na mijn klaagzang hieronder over de vakantie
- puberdochter die mij helpt de tassen uit de auto te halen nadat ik thuiskwam
- leuk onderonsje met dochter
- heerlijk avondje uit gehad met ons team, sloep varen met hapjes en drankjes en daarna eten
- blij dat ik weer thuiskwam in ons gezellige huis
- dat ik vrijdag de heg zo mooi heb gesnoeid en de ramen heb gezeemd en allerlei mensen een praatje kwamen maken, zelfs de postbode
- dat ik mijn vriend heb geholpen het huis verkoopklaar te maken, heb de hal wit gesausd
-dat we gisteravond een adembenemend professioneel openluchttoneelstuk hebben gezien (festen), en er een gezamelijke emotie ontstond in het publiek
-het erg egzellig was samen te eten met mijn dochter en zij uit zichzelf van alles vertelde
-dat ik het gevoel heb dat mijn vader toch bij mij is ook al mis ik hem nog dagelijks
dat ik zulke leuke laarzen heb gevonden, terwijl ik jaren geen leuke kon vinden
- dat ik een leuke bikini heb gevonden voor kreta
- dat ik straks lekker op de bank ga zitten lezen met een glaasje rose
-dat ik zelf zulke mooie gordijnen heb genaaid voor mijn dochter, dat is echt een wonder.

He sini

wauw, goed man.

groetjes Ingrid (van Henk, je weet wel).

Oh en sini

sinizoon kwam nog vrijdag even langs op de nso, ik had hem niet direct door dus hij zei wat harder "Hallo hallo !" Ach zo'n lief en leuk kind is het, heerlijk. Dus ik vroeg nog "he sinizoon, alles goed ?" JA ! kreeg ik als antwoord.

rodebeuk

rodebeuk

12-09-2010 om 21:42 Topicstarter

Coby!

Wel nog laten weten van die filterdrager hoor, of het je wat lijkt. Je kan het ook nalezen als je op non-pressurized portafilter googlet.

Ik heb iets te veel betaald omdat ik weinig tijd had, rond de 30/40 moet echt genoeg zijn. Dan nog een nieuw koffiehoudertje voor 1 persoon, je hebt nu alleen de 2 persoon. En nog een stamper.

Ik ga nu naar bed, misschien zit jij al de hele avond Kat and Gail filmpjes te kijken...

PS De dames van Seattle Coffee Gear hebben ook nog de stoompijp omgebouwd, daar ben ik nog niet aan toegekomen. Voorlopig kom ik nog uit met de panarello, maar ik sluit natuurlijk niets uit.

Rodebeuk ot

lieve rb, zie ik net dat mijn posting niet is verstuurd dus nogmaals, dank ! Goh ja, ik was zelf nog vergeten te zien dat het beter gaat !!

rodebeuk

rodebeuk

12-09-2010 om 22:26 Topicstarter

Hihi manda

Da's misschien een deel van je probleempje idd, dat je het zelf niet ziet als het beter gaat... maar daar ben je ook al op aan het jagen getuige je ontboezeming voorafgaand aan je lijst dat je nou eenmaal vaak nog iets negatiefs bij het positieve ziet.

Man toonde net belangstelling (doet ie anders niet) waarom ik nog wilde inloggen om op jou te reageren. Even laten meelezen... ja, schitterend! Favo blijft voor mij mandarijntje met het nijntjeschepje.

Slaap lekker!

Ja rb

ik vond jouw jongste met die boom ook zo leuk. Goh staat hij daar nou tegen die boom te plassen, ach ja hij staat te plassen.

En dat je zomaar iets goeds treft om aan te doen ipv te stressen bij die kledingkast, ook heel vrolijk. Iets vinden vind ik heel bevredigend, dat je opeens toch de juiste batterijen vindt die het ook nog eens doen voor takkenherriedingetje en kind weer tevreden mee aan het spelen is. Ja dat is vrolijk.

judiths mama

judiths mama

13-09-2010 om 12:32

Waar ik van geniet

oudste dochter die moe maar blij thuiskomt van het scoutingweekend
Jongste die heel hard moet lachen bij de meest simpele grappen van het poppentheater
oudste die het lezen helemaal ontdekt heeft en regelmatig 's ochtends met een donald duckje in bed ligt
poes die bij elk zonnestraaltje midden op de tuintafel zit (ik wil in mijn volgende leven ook poes worden, en alleen maar de hele dag in de zon liggen of op de vensterbank boven de verwarming)
mijn schoongewassen ramen
de heerlijke sfeer tussen manlief en mij; grapjes maken, beetje plagen over en weer, knuffels en kussen tussendoor
jongste, waarvan wij op haar gewicht moeten letten, en die smoothies (smoelties) helemaal heerlijk vind; ze kan echt genieten van het fruit in de supermarkt, en dan samen kokkerelen

Wat een goed idee, dit draadje, word er helemaal blij van!

Waar ik blij van word...

..en me regelmatig bewust rijk om voel:
- de huisdieren die zo precies in ons gezin passen en ieder hun eigen karaktertje hebben...
- vrienden die op bezoek komen om hier heerlijk te koken...
- een grote rose en paarse nieuw uitgekomen bloem in de tuin aan...
- gezellig met de dames op de fiets naar school en zien hoe groot ze worden, hoe goed ze het doen in het verkeer...
- elke ochtend rustig met zijn allen aan het ontbijt (ipv gauwgauw een boterham erin)..
- een lief waar ik na jaren nog steeds voor smelt en wat ook nog eens wederzijds is...
- knuffelen met de fijnste kinderen van de wereld...
- onvoorwaardelijke vriendschap..
en zo kan ik nog lang doorgaan. Heerlijk om zo bewust stil te staan bij alles wat goed en fijn is... Fijn draadje RB!!

Blij van massi nassi

want die is hartstikke zwanger ! Gisteravond ging ik eens kijken bij de rubriek zwanger of er nieuws was, en ja er is nieuws.

amk

amk

13-09-2010 om 14:19

Blij (maar brak)

van mijn nieuwe schoonfamilie, die zonder dochterlief ooit gezien te hebben, gister regelmatig vroegen waar ze nou was omdat ze er toch echt bij hoort.

Ohhhh aaaah berber

grutjes schrijf ik nassi, jemig wat oenig, haha sorry !

joos

joos

13-09-2010 om 14:23

Onze fouten

gisteren hadden we het tijdens het eten over het feit dat wij als ouders niet perfect waren. De meiden zeiden nog net geen ´duh´, maar hun gezicht sprak boekdelen. Toen wij vroegen wat onze fouten dan waren, kwamen ze op de volgende fouten (na lang nadenken):
- wij zijn (nog) verliefd
- wij geven niet iedere dag chips
- papa kan niet mooi zingen
Ik werd erg blij van dit rijtje en heb dit ook met veel knuffels kenbaar gemaakt!

rodebeuk

rodebeuk

13-09-2010 om 17:15 Topicstarter

Een beetje een stevige koffiewinkel

Hebben jullie geen hardwarezaak? Zo'n zaak waar je normaal voorbij loopt. Met allemaal van die commerciele apparaten in de etalage. Je zou vanpommeren.nl kunnen proberen als je niets bij jou in de buurt vindt, verder ilcaffe.nl of amazon: hier zie je precies wat je nodig hebt:

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=saeco+non-pressurized&x=0&y=0

Heel benieuwd wat je ervan vindt!
Je moet trouwens een tamper maat 53 hebben erbij. Dat past precies.

Wij kijken niet meer achterom... hoewel, een vriendin zei dat ze zo erg van Senseo-schuim houdt, dat leek me een goede gelegenheid om ze naastelkaar te gebruiken.

Hmmm... rozenhout, dat belooft wat. neem je hem mee op de volgende meeting?

Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2010 om 17:44

Rood, en amk

Hoewel ik vandaag geen geweldige dag vond had ik een prachtig moment toen ik me net tegen vijf uur naar AH begaf; ik stond in de rij achter een hele keurige oude dame (75+) met heel hooggehakte felrode leren laarzen. Fantastisch vind ik dat.
En AMK, van jouw geluksdag werd ik ook blij. Sowieso lees ik hele leuke dingen over jouw nieuwe geliefde, zo tussen de regels door. Echt leuk! En een aardige schoonfamilie is een regelrechte aanwinst.

rodebeuk

rodebeuk

13-09-2010 om 20:01 Topicstarter

Super inderdaad yta

Van die dames die het zo aanpakken. Is genieten.

Ik heb vandaag, na een lekke band die mijn hele dagplanning in de war schopte, toch nog een fijne dag gehad. Gewoon alles aangepast, veel speelruimte gehad.

Nog een erg leuk gesprek gehad over muziek met een verkoopster die een beetje ontdaan was dat ik beweerde dat ik haar moeder kende. Dát zijn dan ook weer leuke dingen.

Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2010 om 20:11

Haha (rb)

Ze zit het hier net te vertellen Dat je personeel voor me gaat werven zodat zij niet na een hele studiedag nog tot zes uur de winkel in moet...make my day rote Buche!

rodebeuk

rodebeuk

13-09-2010 om 20:43 Topicstarter

Wat vind jij yta (helemaal niet off topic ofzo)

Het is echt een goede vriendin en waar ze nu zit heeft ze wel een vast contract maar veel gerommel en gedoe van hogerhand (staat los van haar, meer te maken met Lion Investment Capital e.d.).

Eigenlijk kan ik beter alleen maar een vage kennis aanraden want het voelt een beetje als een verkeerd soort koppelen. We hebben het toch over werk!

..maar ja, ik heb het iig geprobeerd en ik zal nu nog die flyer onder heur neus duwen.

tis meer, misschien kan ze er beter nog even blijven en dan helemaal wat anders gaan doen. Oh brrr.. het lijkt wel Emma van Jane Austen, die steekt ook overal haar vette neus in.

amk

amk

14-09-2010 om 14:18

Yta

en van zo'n berichtje van jou word ik dan ook weer blij.

Morgana Fata

Morgana Fata

14-09-2010 om 20:52

Huid en beer

Een beetje voorbarig, want het is nog niet allemaal rond. Maar ik voel me er zoooo lekker bij.

Eerst zag het er allemaal niet zo rooskleurig uit. Ik solliciteerde me een ongeluk maar werd nergens uitgenodigd op gesprek. Ex liet weten de hypotheek om ons nog steeds gezamenlijke huis niet rond te krijgen waardoor er verkoop dreigde, met dus extra kosten en een restschuld . En de studie leek steeds zwaarder en langer. Donderwolken dus. Zoals dat gaat.
Ondertussen ben ik aangenomen en heb ik een echte baan, met echt loon en echte collega's. Ja, zelfs met echte verantwoordelijkheden. Ik voel me net een echte volwassene . (De proeftijd nog even afwachten natuurlijk)
Ex mailde dat hij een andere manier had gevonden om de hypotheek rond te krijgen en dat ik binnenkort een uitnodiging kan verwachten van de notaris (ik blijf nog enigszins afwachten natuurlijk, eerst zien dan geloven.)
En er kwamen wat cijfers terug van school waar ik zeer blij van werd. (lees: zevens) Heerlijk als het er allemaal even rooskleurig uit ziet, grote boze wereld, kom maar op (nee, niet echt, laat het maar zo, haha)

Morgana Fata (zachtjes zingend: here comes the sun)

rodebeuk

rodebeuk

14-09-2010 om 23:11 Topicstarter

Morgana

dat klinkt al bijna even cliché als rond de tafel met veel vrienden. Zoveel geluk! Een huis en een baan en een opleiding.

Vooral hoe je die baan beschrijft.. heerlijk..

Zonnetje

Het gaat hier thuis helemaal niet lekker met oudste dochter dus ik ga mezelf even blij maken door mijn blije momenten te vertellen:
Een poes die op de vensterbank in de zon zit: doorschijnende roze oortjes en zo'n krans van lichtende haartjes om haar heen..
Het vriendinnetje van dochter dat gisteren van haar eigen spaarcentjes een beterschapscadeautje voor dochter had gehaald en kwam spelen: een uur later hadden ze vreselijke ruzie en weer een half uur later was het gewoon weer dikke mik
Zoon die samenzweerderig in mijn oor fluisterde welk woord hij vandaag op school geleerd had: VIS
Het verse bosje bloemen dat ik vanmiddag ga halen voor mijzelf
Het nieuwe seizoen van Desperate Housewives, ik smul zo van die serie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.