Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Teken svp de petitie "recht voor iedereen"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2011 om 13:33

Genista

Okee, weer iets geleerd

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2011 om 13:35

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2011 om 14:32

Tirza

Precies! een kom rijst per dag, dat is zieleig..

Chippie

Chippie

22-08-2011 om 14:50

Gemiddelde/modaal/etc overzicht

Ik zou, gewoon uit nieuwsgierigheid, wel eens zo'n grafiekje willen zien. Waar liggen de grenzen van hoogste 10%, hoogste 25%, laagste 10%, laagste 25%. Maar als ik dan denk zo'n overzichtje te hebben gevonden vraag ik me altijd af: wat is er nu precies gemeten. Bruto/netto-inkomen (incl of excl belastingaftrek), van wie (zitten alle thuisblijfmoeders-van-een-kostwinner hier ook bij in, zijn de bijbaantjes van mijn 16 en 18 jarige buurjongens ook meegeteld, etc).

Dus als iemand zo'n overzichtje heeft (bv gezinsinkomen), graag!

Vic

Vic

22-08-2011 om 14:53

Chippie

Dat soort info vind ik ook interessant. Vooral om mezelf te vergelijken Een tijdje geleden stond er wel ergens een link naar CBS-gegevens. Daar stonden eigenaardige dingen in. Gemiddeld uurloon van 26 euro voor vrouwen tussen de 30 en 40, wat dan weer aangeeft dat je met gemiddelden helemaal niets kunt

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 16:21

Modaal vermogen

Bestaat natuurlijk ook. Dat is het meest voorkomende spaartegoed per hoofd van de bevolking. Denk ik. De buffert van de boffert, zeg maar.

Tirza

Chippie

Chippie

23-08-2011 om 15:14

Vic

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-bestedingen/cijfers/extra/inkomensverdeling.htm

Dit vind ik wel een leuke (omdat je kunt sorteren op bv 'paar met kinderen' oid) met uitleg over wat nu een 'besteedbaar inkomen is'.

Vic

Vic

23-08-2011 om 16:23

Apart

Hoe kan het dat de modus bij gezinnen met kinderen hoger ligt dan bij paren zonder kinderen?

Karin Scholten

Karin Scholten

25-08-2011 om 12:37

Vic

"Hoe kan het dat de modus bij gezinnen met kinderen hoger ligt dan bij paren zonder kinderen?"

Ik denk dat het gemiddelde paar zonder kinderen jonger is dan het gemiddelde paar met kinderen. Zonder kinderen is dus NOG zonder kinderen. Toen wij nog geen kinderen hadden verdienden wij met 2 x fulltime minder dan nu met een flink gegroeid 1,5 salaris.

Rosase

Rosase

26-08-2011 om 19:43

Ja vroeg ik me ook af

Word je rijker door je kinderen? Ja dat wel, maar financieel gezien zeker niet

Zal wel zijn zoals Karin zegt.

Temet

getekend hoor
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.