Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

*madelief*

*madelief*

08-12-2009 om 10:55

Tekst kerstkaart ongeneeslijk zieke

ik kreeg gisteren een ontroerende kaart van een familielid die ongeneeselijk ziek is. Het was een gewone kerstkaart met een apart briefje erbij waarin hij (en zijn gezin) iedereen bedankt voor de steun het afgelopen jaar. Ik wil zo graag een kaartje terug sturen met een lieve tekst, maar vind dit heel moeilijk. hij heeft pas, na eerst goed nieuws gekregen te hebben dat de chemokuren hadden aangeslagen en dat een operatie mogelijk was, te horen gekregen dat er niets meer voor hem te doen is. waarschijnlijk heeft hij ook niet lang meer te leven.
Wie heeft er wat mooie, bemoedigende woorden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Madelief

hallo Madelief,

ik denk dat het feit dat je een kaartje terug stuurt met daarop lieve woorden al heel waardevol is.
Je zou erop kunnen zetten dat je hoopt dat de komende periode een waardevolle mooie periode voor hen wordt. En met hen bedoel ik dan zijn partner of gezin. Dat je hen gunt dat er nog tijd is voor een mooi afscheid samen, zoiets dergelijks.
Verder zou je wellicht er nog op kunnen zetten wat hij voor je betekent. Waar je een goede herinnering aan hebt, aan een gebeurtenis, gebaar van hem of een karaktertrek.
Dat je weet dat het een beetje cru kan klinken, maar dat je hen mooie kerstdagen wenst, die waardevolle herinneringen opleveren.

Iets in deze trant. Nog een schrijverstip. Zet eerst even voor jezelf de punten op papier die je wilt melden. Schrijf dan per puntje een paar regels en ga ze daarna ordenen. En tot slot netjes op de mooiste kaart die je hebt kunnen vinden opschrijven.

Lief sowieso dat je met zoveel zorg een kaartje wilt sturen.

Succes ermee,

groetjes van Purk

p.s. als je echt tot niets komt, kan je ook altijd nog een gedichtje schrijven...ik zit nu op mijn werk, dus kan niet uitgebreid gaan zoeken, maar daar kan je vast op googlen.

reina

reina

09-12-2009 om 07:15

Eens met purk

Een kaartje met wat lieve woorden, daar gaat het om, denk ik, het gebaar is belangrijker dan de tekst.

Madelief

En misschien kun je in plaats van een standaard kerstkaart ook een mooie foto gebruiken van jou en dit familielid samen om je boodschap op te schrijven.
Sterkte.

*madelief*

*madelief*

11-12-2009 om 11:18

Dank

Ik heb een mooie tekst van internet gehaald met daaronder nog een persoonlijk woordje.

Gr. Madelief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.