Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

08-09-2011 om 00:09

Tel je schoenen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

30 paar voor 5 personen

Ik voel me ook heel sober na de aantallen die hier voorbijkomen.
Man: 2 paar nette schoenen, werkschoenen, birkenstocks, rubberlaarzen, sportschoenen.
Ik: 2 paar pumps, 2 paar laarzen, 2 paar slippers, wandelschoenen, rubberlaarzen
Puberella: enkellaarzen, laarzen, 2 paar sportschoenen, sandalen, dichte schoentjes, ballerina's.
Zoon 1: gympen, dichte schoenen, crocs, rubberlaarzen
Zoon 2: gympen, 2 paar dichte schoenen, crocs, rubberlaarzen

Blijft de vraag voor mij: Waar laat je ze allemaal (voor de 80 paarschoenen mensen) en draag je al die schoenen ook echt? Ik heb pas de schoenen uitgezocht en van zoontjes doorgeschoven. Ik heb mijn dichte schoenen weggegooid wegens versleten en ga nog 1 paar nieuwe kopen. Verder hebben de kinderen pas nieuw schoeisel gekregen.
Ik koop pas nieuwe als het niet meer past of versleten is. Schoenen zijn al duur genoeg.

Wiske

amk

amk

09-09-2011 om 10:26

Dragen: ja zeker!

want bij mijn groene jurk draag ik groene schoenen en bij mijn paarse jurk paarse schoenen etc. Dat gaat best ver, want hetzelfde heb ik met brillen.

Maar ik doe dan ook heel lang met schoenen sommige paren gaan wel een jaar of 10 mee.

Janna

Janna

09-09-2011 om 16:01

34 voor 4 personen

Hmm, eens kijken:

kind 1: waterlaarzen, laarzen, 2 paar gympen, gymschoenen (voor gymles dus), slippers
kind 2: waterlaarzen, tuinkklompen, gympen, gymschoenen, voetbalschoenen, slippers
partner: 5 paar sportschoenen, 2 paar nette schoenen, waterlaarzen, tuinklompen, birkies, slippers, sandalen
ik zelf: 2 paar gympen, 3 paar nette schoenen (pumps), 2 paar laarzen, waterlaarzen, tuinklompen, slippers

Van mijn eigen schoenen heb ik maar 1 paar laarzen nieuw gekocht. Ik krijg nl regelmatig nauwelijks gedragen schoeisel van mijn schoenen-koopzieke zus die dezelfde schoenmaat heeft als ik

Rieke

Rieke

09-09-2011 om 16:10

Nee, wij dragen niet alles

vooral mijn man is van het bewaren, hij heeft de meeste schoenen, sommien liggen al jaren in de garage te wachten op toestemming om weg te mogen, ik draag alles wat ik heb, ook al is het 1 keer per jaar bij een gelegenheid. Mijn kinderen hebben veel schoenen waarvan ze de helft al niet meer passen zijn, dus dat moet ik gewoon opruimen, wegdoen. En dan komen we ws op een heel net aantal uit. Denk ik....

Rieke

Rieke

09-09-2011 om 16:12

Pff

wat een rare typefouten met de ipad.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-09-2011 om 19:28

64 voor 4 personen

Ik kom op 64 paar, maar sluit niet uit dat het er meer zijn. Pantoffels trouwens niet meegeteld; dat zijn er nog 4 meer. Best veel...

Vic

Vic

09-09-2011 om 22:21

Weg gooien

Eens in de zoveel tijd vind ik dat ik teveel troep in huis heb dus dan gooi ik alle te kleine schoenen weg. Wat resteert is eigenlijk niet zoveel. Zelf heb ik 2 paar pumps, 2 paar laarzen, 1 paar veterschoenen, 1 paar lage schoenen, gympjes en sportschoenen, in totaal 8 paar. Oudste heeft 3 paar schoenen + 2 paar sportschoenen (binnen en buiten). Jongste heeft totaal afgeragde sandalen, gympjes, kaplaarzen en gymschoenen voor school. Totaal voor 3 personen dus 17 paar, en nog slippers voor de kinderen.

Rosase

Rosase

09-09-2011 om 22:42

Ook familie van imelda

Ik denk dat ik in mijn eentje (als ik echt alles meetel, dus ook die tig paar teenslippers van 1,5 euro) wel op 50 paar kom, en nog ruim ook nog. En dan heb ik een half jaar geleden al eens flink wat opgeruimd. En mijn dochter komt ook best een aardig eind. Ik denk dat ze een paar of 15 heeft. Niet alles van de beste kwaliteit, het wordt dus tijd daar weer eens iets van uitgemest wordt.

Onze jongste zit ook wel redelijk in de schoenen. Sandalen, schoenen, laarzen, stapels crocs. Kom dan toch ook wel op een paar of 8 uit.

En dan de zieligerds van de familie: Oudste en manlief, die hebben ieder 3 of 4 paar ofzo. Boeit ze beide ook echt totaal niet.

Leuk imeldraadje!

Vonda

jessica 5

jessica 5

10-09-2011 om 01:28

Hanne

Bedankt voor die link.
Ik heb altijd gedacht dat dit dus slecht is voor kindervoeten.
Enne die gymschoenen zijn hier zo weinig gedragen dat ik dat dus wel aandurfde. Maar oké nu weet ik dat het met andere schoenen ook wel had gekund.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-09-2011 om 14:21

Inmiddels

Hebben we 2 zakken vol schoenen naar het goede doel gebracht. en hebben we ieder een bak in het klompenhok staan met onze eigen schoenen. Nu heb ik ineens de meeste schoenen, omdat de mijne niet echt slijten en ik graag varieer. We hebben nog een boodschappen tas vol schoenen waar de twee jongste NOG niet inpassen maar binnenkort waarschijnlijk wel. Lekker opgeruimd dus.

Valkyre

Valkyre

11-09-2011 om 09:32

Mijn moeder is imelda marcos

...dus ik ben erfelijk belast. Ben laatst na een bezoekje naar huis gegaan met vijf paar van haar (bijna ongedragen) flatjes, ongelooflijk. Sinds haar pensionering draagt ze alleen maar praktische in-het-bos-wandelschoenen (en -laarzen), en daar heeft ze ook wel 15 paar van volgens mij.

Ik durf niet zo goed te tellen, maar een beetje een beeld: dansschoenen (3 paar verschillende), sportschoenen, gympen, iets van 4 paar laarzen, ik denk wel 10 paar pumps, 10 paar (ofzo) flatjes en mary janes, canvas gympjes, rubber laarzen, tuinklompen, two-tones, enkellaarsjes, drie paar sandaaltjes, slippers, birki's, sloffen... Hmm. Het overgrote merendeel is vrij oud - sommige paren wel 15 jaar - maar ziet er nog goed uit. De laatste 4 jaar (sinds Spruitje) heb ik alleen mijn meest gebruikte schoenen vervangen. Duur, zo'n kind!

Mijn man is ook een Marcos - hij heeft alleen al vier paar two-tones, hij heeft ponyskin laarzen, meerdere paren oxfords (gaatjesschoenen), birkenstocks, slippers, regenlaarzen, degelijke winterschoenen, en elk jaar een nieuw paar All Stars, andere gympen. Hij koopt denk ik 1 paar leren schoenen per jaar - dure, in de uitverkoop. Altijd italiaanse, want smalle voeten.

Voor Spruitje houden we ons in, want die heeft nog elke 4-6 maanden een nieuwe maat, en verslijt zijn dagelijkse schoenen ook. Hij heeft nu teva's, "goede" (maar geen nette) schoenen, regenlaarzen, sloffen, en gymschoenen voor op school. In de winter een paar goede winterschoenen en een paar gympen, in de zomer goede schoenen en sandalen. Best duur, en lastig te vinden - hij heeft zijn vader's smalle voetjes geerfd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.