Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

"the land that feminism forgot"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja heel luxe

ik werk 2 of 3 dagen per week waarvan 1 of 2 dag thuis en we hebben toch een werkster. Ik zie haar ook elke keer als ze hier is want ze komt op mijn thuiswerkdag, die dag zijn de kinderen ook op de opvang. De dagen dat ik geen werk heb heb ik dus een schoon huis zonder kinderen en kan ik mijn eigen gang gaan, super luxe, heerlijk. Sinds mijn kinderen een 2e dag naar opvang gaan hebben we bezuinigd op de werkster, ze komt nu om de week.

Beide willen we niet verder bezuinigen op de werkster, het is hier een stuk minder schoon sinds ze om de week komt.

Guinevere

Guinevere

13-03-2011 om 21:19

Wij móeten een werkster

Bij ons is een werkster niet eens luxe, maar bittere noodzaak. Wij zijn namelijk beiden HuishoudKlunzen. Of gewoon lui.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-03-2011 om 07:48

O heerlijk

Personeel, dat lijkt me nu zo heerlijk. Dat je een lijstje overhandigt met rotklussen en dat een ander dat dan opknapt terwijl jij in bad ligt / leest / winkelt. Ik zou trouwens dolgraag een keer naar die KG willen, heb er nu al zoveel over gehoord op OO.
Groetjes
Massi

dc

dc

14-03-2011 om 08:40

En ik

zou dat shoppen graag overlaten aan iemand anders. Dan doe ik met liefde de vieze luiers en de andere huishoudelijke rotklusjes. Ik HAAAAT shoppen!

Jemig

als je iedere dag moet winkelen dan ben je verslaafd en vind ik dat je ook te weinig uit je leven hebt gehaald. Jemig wat zonde, dan lig je op je sterfbed en dan zie je alleen duizenden tasjes voorbij komen.

Overigen ben ik gek op winkelen ik doe het alleen zelden, sinds we niet meer naast het centrum wonen scheelt dit best wat poen aan inpuls aankopen, nu moet ik met de fiets of lopend naar het onogelijke winkelcentrum/koopgoot achtige triestheid dus dat vermijd ik. Oh heerlijk, de kinderbijslag komt volgende maand weer, kunnen we schoenen gaan kopen.

Rembrand

Rembrand

14-03-2011 om 11:07

Werkster.

Ik werk onregelmatig en kan nooit eens iets inplannen. Sta ik net klaar met een emmer sop en dan komt er weer een huisbezoek tussendoor. Daarbij heb ik een hekel aan poetsen ( behalve als ik ongesteld moet worden). Ik vind mijn betaalde baan veel leuker en dus hebben wij sinds vorig jaar een werkster. Ze is goud waard !
Ik hoef minder te poetsen, zij doet wat ze leuk vind en zo zijn we allemaal gelukkig.
M.

Hibiscus

Hibiscus

14-03-2011 om 13:25

Ik ken hier niemand met een werkster, in Nederland had bijna iedereen er een. Zo zie je maar hoe het kan verschillen per gemeente per land.

Overigens, als je zat geld hebt is het toch heerlijk als iemand je helpt. Ik zou er ook wel weer eentje willen, ik ben gewoon niet goed in het huishouden, maar ja, je moet toch iets te doen hebben als je thuis zit

Hibiscus

Rembrand

Rembrand

14-03-2011 om 13:33

Berber

Je Mirena haal je er op eigen risico uit natuurlijk
Als er nog een Berbertje bij komt heb je die werkster zeker nodig
( en als je zwanger bent ben je niet ongesteld en heb je weer geen poetsdrang haha).
M.

Berber en izar (über ot)

Het allerergste is toch echt De Passage in Schiedam. Schiedam is namelijk sowieso erger Rotterdams-erg dan Rotterdam zelf. Ik ga er alleen in 'noodgevallen' heen, bijvoorbeeld als er voor vrijdagochtend nog een surprisekadootje moet komen en het al donderdagavond is. Want je gaat niet voor je lol tussen John de Wolf meets Tokkies lopen.

skik

Yta Chalne

Yta Chalne

14-03-2011 om 16:42

Treffen

Misschien dat ik elke keer gewoon pech had, maar we hebben heel wat huishoudelijke hulpen gehad en ik vond het kommer&kwel. Het idee van een schoon huis terwijl je alleen maar hoeft te betalen is aansprekend maar de praktijk (geld voor drie uur meegenomen en altijd binnen twee uur weg, zes pauzes willen nemen om over je kinderen/man/moeder te praten, spullen jatten/aangifte doen/ gedoe want het mens woont een blok verderop, alles viezer achterlaten dan je het aantreft, tig keer niet komen opdagen, etc. etc.) is weer heel anders. Echt, je vuilgrens naar beneden en zelf wat doen is veel relaxter.

Yta

Een deel van je problemen kan vermoedelijk ondervangen worden door iemand te laten komen via zo'n "witte werksters" bureau. Als je kijkt op www.werkster.nl dan vind je het bureau in jouw buurt.
Helaas liggen de tarieven wel wat hoger, staat tegenover dat er niks extra's bijkomt.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

15-03-2011 om 07:07

Yta

Ik denk echt dat je het slecht getroffen hebt. Want een goede werkster hebben is heel relaxt, ik ben er zelf een, ik zou graag zo thuis komen in mijn eigen huis..

Biene M.

Biene M.

15-03-2011 om 07:18

Yta, via via

Wij hebben onze hulp via de buren, waar ze ook schoonmaakt. Ze werkt bij nog meer mensen in dit gebouw en heeft ook voor de vorige én de eervorige bewoners van ons appartement gewerkt. Dat is echt goud waard, we weten precies wat voor vlees we in de kuip hebben. Ze is niet de goedkoopste, maar ze komt altijd en als ze zelf niet kan, komt haar zus of oudste dochter. Als ze eens eerder weg moet, komt ook iemand haar helpen zodat alles af komt. Pauzeren doet ze niet, ondanks mijn aandringen (ik vind vier uur non stop schoonmaken een beetje te veel van het goede).

Ik moet zeggen: dit is de derde hulp die ik heb en de eerste waar ik heel tevreden over ben. Heb er ook eens één gehad die haar man meenam die dan op de bank lag te roken als zij aan het schoonmaken was, dat was minder.

Kun jij met rondvragen niet iemand vinden?

Yta Chalne

Yta Chalne

15-03-2011 om 14:37

De laatste drie had ik via via (de dievegge, de viesmaker die ook nog veel belde via mijn telefoonlijn en de klaagster over man/ kind/moeder)(oh, wat klink ik onaardig, maar zo was het precies). Ik ken waarschijnlijk de verkeerde mensen. Ik wacht dus nu maar tot Fio hier naartoe verhuist Een witte werkster is ook een prima idee, maar in theorie zijn mijn oudsten inmiddels meer dan groot genoeg om een handje te helpen. In theorie he, in praktijk werkt die lage vuilgrens toch het beste..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.