Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

The royal wedding

En wat vonden jullie ervan? Ik vond het zo schattig dat die prins William bij de balkon-kus-scene gewoon stond te blozen!

Dorry


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

01-05-2011 om 09:33

Mijn dochter

Ik moest zo lachen om mijn dochter van tien. Zij werd heel verontwaardigd, toen ze die sluier zag. 'Wat stom zeg, waar slaat dat op. Net alsof ze een cadeautje is! Het ziet er niet uit.' En toen vervolgens de hand van die Kate, door haar vader, via de priester aan haar man werd gegeven, werd dochter helemaal geërgerd. 'Alsof ze een ding is, wat weggegeven wordt! Net alsof ze zelf niet kan nadenken!'
Ik vond het scherp opgemerkt door een kind van tien. Toen bedacht ik, dat ik er echt tegen zou zijn, als mijn dochters er voor zouden kiezen om 'weggeven' te worden, door hun vader. Maar ik geloof dat ik er bij deze dochter niet bang voor hoef te zijn.

Ik had wel

verwacht dat ze op huwelijksreis zouden gaan maar ik begrijp dat W op maandag naar zijn werk gaat. Ik heb er ook het gevoel bij dat ze hier niet heel erg blij mee waren, ja wel aardig maar niet eigen. Ach hmm, ik snap het wel.

trouwen in een witte jurk, nee ik vind het heel leuk bij anderen (ook vaak niet trouwens, holle lach hahaha) maar grutjes nee zeg.

Kobalt

Kobalt

01-05-2011 om 09:53

Wit

Ik ben ook niet in het wit getrouwd, als er een kleur is die mij afschuwelijk staat...

tonny

tonny

01-05-2011 om 10:08

Dochter 'weggeven'

is niet zo'n Nederlandse gewoonte, maar je ziet het tegenwoordig vaker - waarschijnlijk naar aanleiding van films?

Ik snap wel dat je dochter dat zo zwart-wit zag. Dat de bruid net een ding leek dat cadeau gegeven werd. Maar ik denk niet dat Kate die gedachte had - het is allemaal net wat je gewend bent.

Toch geef je je dochter/ je zoon wel 'weg' aan iets: aan een zelfstandig en onafhankelijk leven, los van jou als ouders. Hbe ook wel eens gezien dat beide ouders wederzijds de helft van het bruidspaar 'kwamen brengen'.

Vic

Vic

01-05-2011 om 10:25

Liora

Die had ik op tv niet gezien, maar ik heb net even gegoogeld op de dochters van Charles Spencer. Inderdaad zeg! Grappig hoor, van die nichtjes die gewoon hun eigen stijl volgen.

fladder

fladder

01-05-2011 om 11:06

Dochters broer diana

Liora: "Ordi vond ik vooral de veel te blonde drie dochters van de broer van Diana!"

Ik heb me nu al 2 dagen lopen afvragen wie die veel te blonde meiden waren...! Ik moest er wel een beetje om lachen, eerlijk gezegd. De landerigheid straalde er vanaf, zo herkenbaar voor iedereen met pubers om zich heen Ik heb deze foto gevonden:
http://media.thestar.topscms.com/images/f8/78/37eede4b4ecda50c22539de8e9a5.jpeg

Ik moest even googlen voor Beatrice en Eugenie (dochters van Fergie), maar hier heb ik het:
http://justjared.buzznet.com/2011/04/29/princess-beatrice-princess-eugenie-royal-wedding/
Die hoed herinner ik me. Mijn eerste reactie: wat voor prijs krijg ik als ik er iets doorheen kan gooien...?

Ach, ik hou wel van een beetje origineel

Shonagh

Helemaal los van hoe wuft of stijf een volk iets gewend is, bij onze kroonprins en Máxima deed de media ook zo hier-heeft-iedereen-op-gewacht-achtig. Ik wacht helemaal niet op zo'n kus! Het moment op zich mag van mij ook overgeslagen worden. Gewoon even blij zwaaien op zo'n balkon naar al je meelevers en dan weer naar binnen, ik vind het prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2011 om 13:04

Liora

Ik zit net naar de foto´s van die dochters van Diana´s broer te kijken. Wat vind je er precies ordi aan? Alleen het feit dat ze blond uit een doosje hebben? Wéét je dat ze ordi zijn? Tja... als moeder van een dochter die zomers van nature bijna net zulke blonde lokken heeft moet ik even weten waarom een (kunstmatige) blondine als ordi wordt gezien, zonder die blondine echt te kennen

Rieke

Rieke

01-05-2011 om 13:41

Haha manda

'vond het lijfje/de bovenkant van de jurk van Kate niet zo mooi, ik geloof dat ik de enige ben. Ik hou niet van kant als kledingstuk, doet zo goedkope onderbroekiger aan',

helemaal met je eens, had het gister al willen schrijven maar alle reakties waren zo lovend dat ik niet durfde
; 0.En de punttietjes vond ik ook niet mooi. Bij Grace kelly ook niet overigens.

'Ik vond haar zus er echt prachtig bij lopen, moderne jurk, lekker aansluitend, weinig bloot, mooie simpele hals, ja die wil ik wel in het rood als trouwjurk, leuke roze bloem in mijn haar met roze schoentjes eronder, geel accentje ergens'

haha, ja ook mee eens. En ik ben echt in het rood getrouwd, lange strakke zijden jurk, iedereen sloeg achterover. Doen dus!!

Rieke

Rieke

01-05-2011 om 13:43

En die zusjes

Van de spencer kant; leuk om te zien. En de Andrew sisters erg lelijk, beide jurken en hoeden en make up.
Zo, dat is eruit.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2011 om 13:45

Sluier

Het type sluier wat Kate droeg vind ik altijd zo mooi.
Ik ben ook nooit zo weg van kant, maar bij nadere bestudering van deze jurk vond ik het toch wel mooi. Daar zitten héél wat uurtjes werk in.

Monet

Monet

01-05-2011 om 14:02

Jurk te lang?

Ik heb nog niemand gehoord over de te lange jurk van de bruid? Ik denk dat ze op het laatst besloot om een paar ballerina's aan te trekken in plaats van de prachtige hooggehakte schoentjes.
Ik heb me er echt aan geërgerd, wat jammer dat bij elke stap de jurk aan de voorkant op de grond kwam te staan en de stof echt knakte, zo'n 15 cm. boven de grond.

mirreke

mirreke

01-05-2011 om 14:24

Monet, dat vond ik nou ook

Ik was helemaal gefascineerd door het loopje van haar, met die knikkende jurk elke keer.
Ik heb trouwens alleen achteraf gekeken, op verschillende websites.
De dochters van Fergie, fantastisch afgrijselijke hoeden, mooi van lelijkheid, maar de dames zelf vond ik niet zo, lelijke kleding, lelijke makeup. Ik vond de zogenaamde ordi-zusjes, dochters van broer van diana, helemaal niet ordi trouwens, maar juist leuk, lekker blond, en gewoon mooi, bescheiden make-up ook voor 'ordi's'. (mooie foto heb je gevonden fladder)
En ik hou ook wel van hoe de middleton's eruit zien én van hun make-up (maw who cares, dat maken die meiden toch gewoon lekker zelf uit), en ik hou enorm veel van mensen die breken met tradities, dus hup, doe maar zo'n witte jurk van de zus van kate, (ik wist niet dat dat niet 'mocht' trouwens).

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 15:40

Hmmm

De Victor en Rolf jurk van Mabel vond ik zoveel mooier!

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 17:27

Fio, méén je dat nou?

Dat gewaad met al die strikken was toch van Mabel? *kuch* ... *kuch* ... *realiseert zich maar weer eens hoezeer smaken kunnen verschillen*

tonny

tonny

01-05-2011 om 22:14

Jurk te lang

dat zij mijn oudste dochter ook al. ´Daar hebben ze bij mijn trouwjurk erg op gelet,´ merkte ze op.

Inderdaad. Maar bij haar lieten de zooltjes van de trouwschoenen al na een uur los, wellicht door de enorme hitte, geen idee. Waarna ze dus toch op andere schoenen verder moest.

Zo is het altijd wat met zo´n trouwoutfit.

fladder

fladder

01-05-2011 om 22:29

Monet (te lange jurk)

Bij het "de kerk uitlopen" moest de bruidegom echt oppassen niet op de zoom te trappen!

fladder

fladder

01-05-2011 om 22:34

Fiorucci

LOL!!!

Commentaar karl lagerfeld voor de franse televisie

Hij heeft de bruiloft voor de Franse tv verslagen. Dat had ik graag willen zien. Hij heeft iets heel lelijks gezegd over de hoeden en outfit van Eugenie en Beatrice, las ik ergens.

Tink

Tink

02-05-2011 om 00:19

En wat vonden jullie dan van

... de opperkanarie, ofwel Elizabeth in haar knalgele outfit . Wilde ze opvallen? Ze stak helaas helemaal niet meer af bij die bisschop (of wat was het) die haar, ook in het geel, verwelkomde op de rode loper. Effect weg! In de auto had ze trouwens een knalblauwe fleece deken over de knieën

De jurk van de bruid vond ik wel stijlvol, behalve dan inderdaad de borstpartij. Gelukkig niet zo'n overdadige schuimtaart als de japon van Diana, al vond ik dat destijds als puber praaaaaachtig . De japon van Kate deed me een beetje denken aan de bruidsjurk van mijn eigen moeder, alleen die had een strakke rok (à la Pippa, zeg maar).

Zus Pippa vond ik een beeldje om te zien! Wat een prachtig figuurtje en dan die jurk, geweldig.

Om de hoedjes heb ik ook dubbel gelegen. Beatrice zag eruit als een paasei, die wint echt met stip. Ik lig trouwens in een deuk om wat Fladder schrijft (wat krijg ik als het me lukt er iets doorheen te gooien, hahaha). Sommige dames hadden zo'n enorme hoed dat je door het camerastandpunt niet kon zien wie daar eigenlijk onder zat, ook wel komisch.
En dat dat gedoe over die ene mevrouw (Mrs. Cameron?) zónder hoed, sjonge jonge. Dat arme mens liep al zo verschrikkelijk te wankelen op haar hoge hakken over die rode loper, ik denk dat ze blij was dat ze zat...

Kate had trouwens wel hoge hakken aan, zag ik ergens, toen ze uit de koets stapte was het te zien geloof ik. Geen flatjes dus.

Al met al poppenkast, maar wel een mooi spektakel. Ik kan van zoiets wel erg genieten moet ik zeggen. Mijn jongste van 3 trouwens ook: Mama! Allemaal prinsesjes op tv...! Ze zat gewoonweg te zwijmelen, heerlijk.

fladder

fladder

02-05-2011 om 01:01

Kanarie

Op twitter verschenen meteen fotosjopjes met de vergelijking tussen The Queen en The Mask (http://billstones.files.wordpress.com/2008/05/the-mask.jpg). Zelf dacht ik dat ze haar Paasoutfit nog graag een keertje wilde dragen (ons bin zunnig).

Ik heb iets met hoeden. Heb altijd het idee dat zoiets door een zenuwachtig hyperende ontwerper op het hoofd wordt vastgeniet, takje hier, veertje daar, sluiertje... En wáág het eens om al te fanatiek je hoofd te bewegen! (desnoods spuit ik botox in je nek!)

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 07:59

Genista

Jaja, van Mabel, zoals ik al schrijf..
Ja, die vind ik prachtig met uitroepteken, ik hou niet zo van dat romantische gedoe met kant.

Fiorucci

Ja, als koningshuis-niet-weter wilde ik maar even controleren dat ik de goede jurk voor ogen had Toch die met al die strikken, dus. Brrrrr, over paaseieren gesproken. Net of de gom al die strikjes moest gaan lostrekken in de huwelijksnacht om zijn bruid uit te pakken

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 11:49

Genista

Een dergelijke jurk neemt de verwachting over een bruidsjurk-van-een-prinses leuk op de hak, ik hou daar wel van. Niet teveel tierlantijnen. En oh, wat was die jurk goed gemaakt, echt vakwerk.

Anna

Anna

02-05-2011 om 15:49

Huwelijk...

Buiten het feit om dat ik ook met aandacht keek naar DE JURK, de vele hoedjes, de hakken enz.... vond ik het toch vooral een heel strak, goed ingestudeerd "toneelstukje"...

Echt Brits blijkbaar, weinig spontaniteit, weinig huwelijksgeluk (zichtbaar althans voor de kijker), vooral alles op en top strak (w.s. tot in den treure gerepeteerd), precies wetend wat wel en wat niet kan/mag. Ik vond Diana destijds veel ontwapender (w.s. ook omdat ze veel jonger en onwetender was, het riep toen meer reakties als "ach, gossie.."...

Na de huwelijksvoltrekking in de koets richting Buckingham Palace viel me op dat onderweg (bij bepaalde punten) gesalueerd werd door William en dat Kate dan precies op de seconde af heel devoot haar hoofd boog en naar beneden keek. Strak geoefend dus...

Ik vond het geheel mooi om te zien, maar het echte gevoel heb ik niet gevoeld bij deze mensen...

Maar uiteraard wens ik ze alle geluk en vooral heel wat meer geluk dan hun moeder/schoonmoeder, ik blijf Diana's verhaal uiterst tragisch vinden...

Anna

Nou beuk

die jurken lijken geen centimeter op elkaar.

Hoho manda

don't shoot the messenger!
Ik geef ut alleen maar even door...

tonny

tonny

02-05-2011 om 17:04

'same style'

staat er onder de foto's. Ze zijn niet hetzelfde. Ik vind die van Pippa mooier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.