Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

The royal wedding

En wat vonden jullie ervan? Ik vond het zo schattig dat die prins William bij de balkon-kus-scene gewoon stond te blozen!

Dorry


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

02-05-2011 om 19:45

De trouwerij was stijfjes...

Blijkbaar was het wel een geweldig, swingend feest waarvoor maar 300 gasten waren uitgenodigd!
Precies wat ik dus dacht. het officiele gedeelte is een ´moetje´ maar daar waar ze eigen inbreng mochten inbrengen deden ze het op hun eigen manier.

Hibiscus

Hibiscus

02-05-2011 om 23:09

Koorjongetjes

Ik ken een flink aantal koorjongetjes en ik kan jullie vertellen dat ze het bijna allemaal geweldig vinden. Ik ken ook een aantal van de jongens die vrijdag gezongen hebben.

Het zijn gewone jongens, met veelal gewone interesses. Ze worden (meestal) niet gedwongen door hun ouders, het is vaak eigen keuze. Ouders brengen hen natuurlijk wel in aanraking met het fenomeen. Als je het zelf niet wilt, hou je het niet vol. Het is iedere week uren lang repeteren, en iedere zondag van 9 - 5 in de kerk zijn om te repeteren/zingen.

De jongens die vrijdag zongen zitten allemaal op een kostschool. Ze krijgen in ruil voor hun taken in de kerk gratis scholing, kost en inwoning. Scheelt toch al snel minimaal 20.000 euro per jaar. Wij willen onze zoon niet op kostschool hebben, hij moet er zelf ook niet aan denken. Maar die jongens lijken het allemaal erg fijn te vinden.

Het heeft onze zoon een enorm gevoel van eigenwaarde en trots gegeven, het heeft hem veranderd en zekerder over zichzelf gemaakt. Hij heeft een club vrienden met een gedeelde passie en hij zou het vreselijk vinden als hij ermee zou moeten stoppen. Maar ja, nog een paar jaar en dan komt dat moment vanzelf. Ze blijven niet altijd zo mooi hoog zingen nietwaar
Onze zoon vindt trouwens de kerkelijke koormuziek prachtig. We luisteren best regelmatig naar moderne muziek, ik zet het equivalent van 3FM op maar hij wil er niets van weten.

Ook leuk, hij krijgt wekelijks een vergoeding cash, van de Queen. En je ontmoet nog eens iemand. Voor ons is het ook leuk, wij mogen over 2 weken weer naar St. James's palace en dat is toch altijd wel heel bijzonder.

Maar nogmaals, als onze zoon niet meer zou willen, zou hij van ons niet hoeven. Het betekent voor ons namelijk dat we iedere zondag gebonden zijn, behalve de vakanties. En dat is best een grote investering.

Hibiscus
die uiteraard genoten heeft van de hele Royal Wedding en alle zondagskranten gisteren en vandaag uitgebreid heeft gelezen!

fladder

fladder

02-05-2011 om 23:59

Hibiscus

Wat leuk om te lezen!
Dat vele oefenen... Ik heb als puber in de muziek gezeten. Daar draaiden we soms uren (dagen) waarvan ik achteraf denk: pfff... Maar het was 200% mijn eigen wil, en ik bewonder mijn ouders er nóg om, want het had een enorme invloed op het gezinsleven en vergde (achteraf gezien) behoorlijk wat aanpassingen. Zelfs de vakanties werden er op aangepast! Het was eigenlijk een way of life geworden voor ons allemaal.
Pas toen ik ging werken en die tijd niet meer kon opbrengen, ben ik er met frisse tegenzin mee gestopt.

Hibiscus,

Leuk, een reactie van een insider. Veel van die voormalige koorjongetjes gaan later wel weer bij een koor zingen. Ik bennog steeds verbaasd hoeveel jongeren ( ook meisjes) er bij klassieke koren zingen, zo ook bij ons koor.

tonny

tonny

03-05-2011 om 08:37

Wat leuk hibiscus

om jullie ervaringsverhaal te lezen. Dat helpt om er anders tegenaan te kijken!

Hibiscus

Hibiscus

03-05-2011 om 14:27

Reactie zoon

Ik vertelde zoon vanmorgen dat er mensen zijn die het sneu voor koorjongens (choristers) vinden dat ze die muziek moeten zingen. Hij keek me niet begrijpend aan. "Maar mama, het is juist zo leuk. De muziek is zo mooi en ik mag iedere zondag de hele dag met mijn vrienden zijn. En we kunnen stiekem spelletjes spelen tijdens de preek."

(Ze hebben een soort paper/scissors/rock spel wat ze kunnen spelen zonder dat iemand het ziet)

Nee, hij begreep er echt niets van. Ik denk dat het voor de jongens (en hun ouders...) die vrijdag mochten zingen een van hun mooiste dagen tot nu toe was.

Hij vindt daarentegen jongens die iedere zondag voetbal of rugby moeten spelen erg zielig Dat is wel het enige wat ik echt lastig vind. Naast het zingen, piano spelen en studeren voor het toelatingsexamen voor de middelbare school blijft er vrij weinig tijd over voor sport. Dat moeten we dus echt zelf doen op zaterdag ochtend. Gelukkig doet de school hier veel en kan hij nu iedere vrijdagmiddag atletieken.

En inderdaad Fladder, onze vakanties passen we aan zijn zangschema aan. En als hij een feestje op zondag heeft, kan hij er niet heen, dat is wel eens jammer. Gelukkig houden zijn beste vriendjes er rekening mee en houden ze hun feestje op zaterdag. Maar dat zal ook gelden voor kinderen die een sport op topniveau beoefenen. Ik neem aan dat die ook niet zomaar een wedstrijd kunnen afzeggen voor een feestje.

Hibiscus

Hibiscus

Hibiscus

03-05-2011 om 15:28

Oh ja

Ik ben zelf ook gek op al die Engelse Hymns en Anthems. 'Jerusalem' was al een favoriet toen ik een meisje was en het 'I was glad' heeft voor ons persoonlijk (en voor zoon) heel bijzondere en mooie herinneringen. Zoon heeft het dus niet van een vreemde...

En nu blijkt dat de jurk gemaakt is op een plek waar ik 3 keer per week kom. Had ik maar beter opgelet, had ik nog wat kunnen zien!

Hibiscus

Tijgeroog

Tijgeroog

05-05-2011 om 18:05

De hoed - nog een keer

http://tinyurl.com/6akbbn9

Ik lig krom, rodebeuk

Inderdaad, de grote vraag is: is er wel íemand die er mooier wordt van zo'n hoed, of presteert deze hoedenmaker het om iedereen er maf uit te laten zien?

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2011 om 15:28

Kunst

Tja, als je naar mode kunt kijken als een kunstvorm zitten er werkelijk toch mooie dingen bij, en erg goed vakwerk bovendien! Die vlinders vind ik prachtig.

Linzel

Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld die vlinders, vind ik prachtig op een sokkel - maar níet als hoed. Die hoed van nicht Beatrice kan wellicht best dienst doen als iets totaal anders (al weet ik er even geen bestemming voor), maar niet als hoed. Gewoon, omdat die bouwsels geen recht doen aan het gezicht van de degene die ze draagt. En waar gaat het dan uiteindelijk om, denk ik, als je zoiets gewaagds als hoed draagt? Dat je er leuk uitziet. Maar goed, ik vond het "badmutsmodel" dat onze Máxima droeg tijdens de dodenherdenking ook niet mooi staan. Wellicht staat het een ander wel, dat kan ik moeilijk inschatten. En daar kwam ook mijn eerdere opmerking over foute kleur vandaan: die kleur vind ik bij Beatrice gewoon echt niet mooi staan.
Smaken verschillen hevig, dat zie je maar weer. Misschien waren Beatrice en zus er wel op uit om de meestbesproken personages van die dag te worden En ik verschil blijkbaar ook hevig met Fio in smaak - Fio, wat jij juist als "onderscheidend" ervoer en "niet-prinsessig" aan die strikkenjurk van Mabel, dat vond ik juist überprinsessig en ... nou ja, eerlijk gezegd ontiegelijk trutterig. Maar ik ben wel met je eens dat die jurk erg goed in elkaar gezet was. Vakmanschap was het.

Fiorucci

Fiorucci

07-05-2011 om 13:29

Genista

Juist door die overdaad aan strikken, verlopend van klein naar groot was het een jurk met een knipoog. Het moet strikkerig, dan zal het ook strikkerig, snap je wat ik bedoel?

Fio

Ik snap wel wat jij bedoelt, maar die jurk kwam bij mij niet zo over. Snap je?

Tink

Tink

07-05-2011 om 23:35

Strikken en hoeden

Die strikkenjurk heb ik ook altijd beschouwd met een dikke knipoog. Ik zou zelf nooit zoiets kiezen maar ik vond het wel een grappig statement. Bovendien zag de bruid er door het model van de jurk toch echt heel bruiderig uit. En niet als een paasei, zoals Beatrice met haar hoed
Ik heb in een deuk gelegen met die hoedjessite. Vooral die hand, ik had meteen associaties met 'Thing' (de journalist trouwens ook, aan het onderschrift van de foto te zien ). Wat beoog je nou als je zoiets op je kop zet? De meest besproken persoon van de dag worden? Daar vind ik de gelegenheid dan slecht voor gekozen, want op zo'n dag als 29 april hoort dat het bruidspaar te zijn en niet een van de gasten... Zo'n gek hoofddeksel bewaar je dan beter voor een gelegenheid als Ascot.
Overigens, na het zien van de foto van Beatrice en haar zus vind ik Beatrice er in elk geval nog modieuzer bijlopen dan zus Eugenie. Wat had die een enorm slecht zittend pakje aan... Dat van B was mijn smaak en kleur niet (oudroze past maar bij weinig mensen denk ik), maar was in elk geval wel goed gemaakt en paste haar perfect.

Tink

Tink

07-05-2011 om 23:43

En tijgeroog

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! Die foto met de Playstation, en die met dat bozige bruidsmeisje vond ik het leukst.

Ik zag in de krant trouwens een lollige foto van die balkonscene. Iedereen keurig glimlachend op een rijtje en daartussen dan dat chagrijnig kijkende kindje

Tijgeroog

Tijgeroog

08-05-2011 om 21:10

Tink (ot)

We moeten nog een keer afspreken bij de Efteling. Er zou nog iemand meegaan geloof ik...

Hibiscus

Hibiscus

09-05-2011 om 11:29

Aaargh

ik hoorde gisteren dat die jongetjes vooraan flink betaald hebben gekregen voor hun diensten. heel flink. £ 7500 per kind! Ik weet niet of de Westminster jongetjes dat ook kregen, maar de Chapel Royal jongens, in die rare pakjes die vooraan stonden, dus wel.

redelijk belachelijk, ik heb niet echt het idee dat die jongetjes dat geld zo hard nodig hebben... Ik denk dat een tientje ook leuk was geweest. Maar het beste was gewoon helemaal niets. Echt onzin.

Over die hoeden, B en E gaan blijkbaar bij de volgende Royal Wedding in juli weer voor dezelfde hoedenontwerper. Ben benieuwd met wat voor wanstaltigs hij nu aankomt. De andere dames zagen er ook belachtelijk mee uit, maar die zijn in iedere geval nog wat beter om aan te zien. Maar die twee dames zijn echt the laughing-stock van het land momenteel. De satirische programma's zijn er nog over bezig...

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 13:02

Weer een wedding?

Komt er weer een royal wedding ,vertel?

Zara phillips gaat trouwen op 30 juli

..en in Monaco is er een prinselijk huwelijk op 2 juli.
Call me crazy

Mijn vader had de speciale issue van Time Magazine, moet zeggen dat het in druk nog mooier is dan op het scherm. Dan zie je pas dat tegenwoordig bijna alles via het scherm je huis binnenkomt.

Oh en die jongetjes: dat zijn de internationale rechten voor TV en DVD/CD. Ik vind het wel terecht, laat ze maar lekker een spaarpotje krijgen. Ze hebben mooi gezongen toch?

Hibiscus

Hibiscus

09-05-2011 om 13:24

Zara phillips

dochter van Anne, kleindochter van Lizzie, gaat trouwen

http://www.bbc.co.uk/news/uk-12688849

Niet zo spannend natuurlijk, maar de hoeden zullen wel weer uit de kast getrokken worden!

Hibiscus

Hibiscus

Hibiscus

09-05-2011 om 13:26

Rodebeuk

Ik denk dat het met de spaarpotjes van de meeste jongetje wel goed zit.

Joh, ik ben gewoon jaloers, dat had mijn kind moeten zijn. Het scheelde gewoon bijna niks

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 13:42

Oh ok

Dus niet als ik in Londen ben, dan is het goed..

Fio

wees gerust, ze trouwen in Schotland!

Hibiscus

Hibiscus

09-05-2011 om 15:21

Nee

maar over deze dames wel...

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1384440/Earl-Spencers-girls-Dianas-nieces-VERY-racy-streak.html

E en B zijn gewoon te saai denk ik. Van hun moeder hoor je ook helemaal niets meer hier.

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2011 om 18:25

Rodebeuk

Mooi zo, kan ik tenminste rustig Londen verkennen..

Was deze al voorbij gekomen?

Een vriendin mailde me dit plaatje:
http://scaredmom.files.wordpress.com/2011/05/image0013.jpg
Ik vond hem wel grappig

Inderdaad

Nerina, die had ik ook toegestuurd gekregen via een vriendin. Het is inderdaad leuk! Het schijnt wel dat het ingekleurd is in de juiste kleuren maar who cares? Vooral de boze stiefzusters zijn treffend.

Issie

Issie

20-05-2011 om 16:37

Ja die jurk….

daar zat inderdaad heel wat werk in…moeilijk iers kantkloswerk of iets dergelijks….helemaal met de hand gedaan. Zal er van dichtbij helemaal prachtig hebben uitgezien, alleen kon je dat van een afstand niet goed zien. De jurk vond ik op zich erg mooi; naar mijn gevoel had het nog mooier geweest als het in een A-lijn had uitgewaaierd….en het had iets meer kunnen zijn (de borstpartij erg cementerig inderdaad); ook de tiara die heel braafjes was (maar ala, het is natuurlijk het kroonprinselijk paar niet…). De sluier vond ik erg plat op haar hoofd drukken…misschien was het mooier geweest om de sluier aan de onderkant van de tiara te laten 'beginnen'.

Ik vond de trouwjurk van prinses Letizia van Spanje helemaal TOP! maar die trouwde dan ook de kroonprins natuurlijk ha,ha,ha.

Ben overigens heel benieuwd naar de volgende trouwerij van Albert en Charlene in Monaco hoor....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.