Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vera

vera

09-02-2009 om 10:15

Theekransdilemma

Dit probleem lijkt me niet belangrijk genoeg om bij relatieproblemen te zetten, dus dan maar hier ....

Ik heb een paar spaanstalige vriendinnen en omdat ik het leuk vind om Spaans te spreken heb ik georganiseerd dat we de eerste zaterdag van de maand uitgaan om wat samen te gaan drinken.

Op zich is het altijd zeer gezellig geweest, vaak neemt mensen iemand mee en het is een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten. Helaas heeft een vriendin een vrouw meegenomen die ik van vroeger ken, die ik totaal niet mag. Ik irriteer me enorm aan haar. Een van de voornaamste reden is dat ze allerlei domme vooroordelen heeft o.a. vindt ze joden afschuwelijke mensen en Nederlanders deugen ook niet. Over mij zegt ze altijd dat ik een "rare Nederlandse" ben, omdat ik aardig ben.

Ik heb er ooit een hele discussie met haar over gehad, maar ze gaat er gewoon mee door. Zaterdag zag ik haar weer en ze maakte weer een paar domme opmerkingen, maar ik voelde mij zo kwaad worden, dat ik niet eens iets terug wou zeggen. Er zitten ook allerlei andere mensen erbij, dus dan heb ik niet zoveel zin in een confrontatie. Als ik me zo kwaad voel, vind ik het moeilijk een grapje te bedenken om er op een luchtige manier op te reageren. Ik wil haar gewoon vermijden.

Vraag is nu wat ik moet doen? Niet uitnodigen helpt niet: ze kent verschillende mensen van de groep die haar op de hoogte houden wanneer de bijeenkomst er weer is, ze weet ook dat het op een vaste avond en plaats is. Haar opbellen en zeggen dat ze niet welkom is, vind ik te bot. Laatste optie zou zijn dat ik niet meer ga.

Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

09-02-2009 om 11:09

Vriendin

Zou je die vriendin die die vrouw meeneemt niet in vertrouwen kunnen nemen? Heeft zij niet in de gaten hoe ze over jou denkt (Rare nederlandse) Vriendin zit er toch ook bij, krijgt die vrouw dan geen commentaar van de anderen?

vera

vera

09-02-2009 om 11:48

Ik heb de vriendin in vertrouwen genomen

Ze zei dat ze "de raciste" voortaan niet zou uitnodigen. Was gisteren echter bij andere vriendin op bezoek die ook mee ging gisteren. Zij vond dat het vrijwel onvermijdelijk was dat "de raciste" weer zou komen: ze kent meerdere mensen die gekomen waren. Ik zou dan iedereen moeten inlichten, een paar ken ik echter niet zo goed. We hebben echter afgesproken dat we dit elke zaterdag zouden doen in een vaste kroeg.

Niemand zegt verder ooit wat tegen haar. Het zijn Spaanse en Zuid-Amerikaanse dames en die zijn niet zo direct.

Brianna F

Brianna F

09-02-2009 om 19:04

Lastig

Ik denk dat ik haar totaal zou negeren, als ze niet normaal kan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.