Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tijd voor een nieuw feuilleton - schrijf in

Het wordt weer eens tijd voor zo'n intrigerend, verrassend, authentiek OO-feuilleton, vinden jullie ook? Op vakantie heb ik een leuk idee voor een begin gekregen, weer iets heel anders dan de voorgaande keren. Wie schrijft er mee, wie schrijft er mee... Ik wil op dinsdag na Pinksteren gaan aftrappen, ivm bezigheden sluit de inschrijving op vrijdagochtend om 12:00u.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-05-2010 om 22:15

Sus-anne

JE kunt ook in het archief de oude verhalen lezen, dan weet je precies wat het inhoudt en kun je nu gewoon meedoen........ Kom op....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-05-2010 om 22:19

Sus-anne

Maak je geen zorgen hoor, het gaat niet om een heel hoofdstuk zoals in een boek!
Het gaat gewoon om een 'aflevering' van het verhaal. Vorige keren verschilde de lengte per dag enorm. De een schrijft een paar korte alinea's, de produceert een epistel van 3000 woorden. En alles wat daar tussen zit. En er zitten duidelijk ervaren schrijvers tussen, en duidelijk mensen die dit niet vaak doen. En iedereen is even welkom, van iedere aflevering wordt genoten en iedereen krijgt schouderklopjes en complimentjes.
Doe gewoon mee joh, het is gewoon hartstikke leuk!

Genista

Genista

20-05-2010 om 22:25 Topicstarter

Precies!

Gewoon één aflevering per persoon en die wordt zo lang als hij wordt. Jouw feestje, jij beslist. Zolang het maar aansluit op de vorige Echt Jons, je zult zien hoe leuk het is. Van de vaste meeschrijvers mis ik onze Imre nog... Kun je echt niet, Imre?

Ik ben om

oke,ik ga het gewoon proberen.
op di wo en za zo gaat het wel lukken,hoe en wanneer hoor ik als ik aan de beurt ben?

Puck

Puck

21-05-2010 om 08:19

Go go sus-anne

Gaaaafff... dat je het toch aandurft. Je hebt op voorhand al 1 fan: ik heb alle feuiletons gelezen en heb nog niet één keer gehad dat ik het niet leuk vond. Ik vind het zo knap dat jullie allemaal weer een heel eigen draai aan het verhaal geven en een hele aflevering weten te vullen. Bij mij zou het ophouden met een one-liner ofzo.

Genista

Genista

21-05-2010 om 09:20 Topicstarter

En toen waren het er al elf

De volgende mensen heb ik genoteerd staan:
1 Genista
2 Starry Night
3 Massi Nissa (di vr zo)
4 Tirza G.
5 Reina (vr za zo ma)
6 ijsvogeltje (di vr za zo)
7 Kaatje Heksenvet (liefst tamelijk aan het eind en niet in weekend 28/29/30)
8 Pennelicker
9 Boromir (liefst ergens aan het eind)
10 Sus-anne (di wo en za zo)
11 Jons (niet wo en vr)
Nog meer liefhebbers?

Sorry jons

Tuurlijk mag ik alleen voor mezelf spreken!

Maar met een beetje geluk word het vanzelf een verslaving.
Nooit het idee gehad als je iets aan het lezen bebt: waarom doen ze nou dat en dat niet? Nou, hierin kan het! En het ervaringsniveau is ooit te lezen, maar dat maakt het alleen extra leuk.

Ok, ik doe ook mee

na lang aarzelen: ik doe ook mee. Liefst op een dinsdag, anders op vrijdag of zaterdag. Pffff... vind het wel een beetje spannend (zoals mijn kinderen dat zouden noemen - lees: hartstikke eng!)

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2010 om 09:48

Vergeten

Vergeten jullie niet om Geerke ook uit te nodigen?

Genista

Genista

21-05-2010 om 10:07 Topicstarter

Iedereen is uitgenodigd!

Ik zou het bereleuk vinden als Geerke weer meedoet, maar dat zou ik van nog veel meer schrijvers uit vorige edities vinden... Margje van Dijk, Sarcas, ChrisH, Geerke, Holiday, om er maar even snel een paar te noemen en nog meer te vergeten. Voel je allemaal welkom!

Sancy

Sancy

21-05-2010 om 10:41

Oeps

Mensen zouden haast denken dat Genista mijn bescheiden bijdrages niet meer wil?
Maar nee, het komt me nu gewoonweg niet uit, te druk met mijn studie, waarvoor ik de komende weken enorm veel moet schrijven, zoals ik genista al had bericht.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2010 om 11:07

Genista

Dat weet ik, maar ik meen me te herinneren dat Geerke ooit eens mopperde en te laat inschreef omdat ze niet in off-topic leest en daarom de oproep gemist had. Vandaar.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-05-2010 om 11:09

Genista

Dat is al een mooi lijstje! Bij mijn dagen staat een foutje. Ik zie ook de dinsdag staan, dat moet de donderdag zijn.

Genista

Genista

21-05-2010 om 11:23 Topicstarter

Tijgeroog en ijsvogeltje

Jamaar, jamaar, ik kan toch niet al mijn favorieten persoonlijk gaan mailen...? Er stond al een oproep in Gezèllug en die heb ik vanochtend weer een duwtje gegeven. Ik hoop dat alle belangstellenden lezen. Anders volgende keer prijs
IJsvogeltje, in mijn voorlopige planning sta je op een vrijdag. Ook goed?
Vanmiddag zet ik het hele tijdschema neer.

Imre

Imre

21-05-2010 om 12:39

Hijg hijg

Door omstandigheden even van het forum geweest maar schrijven wil ik wel, kan dat nog?

Imre

Genista

Genista

21-05-2010 om 13:09 Topicstarter

De volgorde van de 13 schrijvers in totaal

Voor iedere meeschrijver weer een diepe buiging, omdat jullie het ondanks zenuwen en tijdgebrek toch weer aandurven! In totaal zijn we met z'n dertienen en we gaan in deze volgorde schrijven:
di 25 mei Genista
wo 26 mei Pennelicker
do 27 mei Jons
vr 28 mei IJsvogeltje
za 29 mei Sus-anne
zo 30 mei Massi Nissa
ma 31 mei Reina
di 1 juni Caroro
wo 2 juni Imre
do 3 juni Starry Night
vr 4 juni Tirza G.
za 5 juni Boromir
zo 6 juni Kaatje Heksenvet
Succes allemaal!

Archief

ik ben op zoek geweest in het archief naar de vorige feuilleton ,maar ik kan niets vinden?
in welke rubiek stond de vorige?( zo kan ik kijken hoe het een beetje werkt,en me vast geestelijk voorbereiden

Genista

Genista

21-05-2010 om 13:45 Topicstarter

Sus-anne

Trek je er een paar uurtjes voor uit?
De feuilletons lopen in de rubriek Gezèllug, omdat er dan meteen een commentaardraad onder mag. Gewoon zoeken op "feuilleton" in Gezèllug en het aantal dagen niet invullen. Dan kom je vanzelf editie 1 tegen die speelde op Spitsbergen (en bedoeld was een Bouquet-verhaal te worden), editie 2 die vol met OO-woorden en -dingetjes zat met hoofdrolspeelster Stropop en editie 3, die als rode draad recepten had en oorspronkelijk bedoeld was als horrorverhaal. En als je dan nog tijd hebt, kun je ook het jeugdfeuilleton nog vinden

Genista

Bedankt,ik denk dat ik me het hele weekend maar in de tuin instaleller met mijn laptopik zal me niet vervelen.

gaan we overigens deze keer ook starten in gezellig?

Boromir en genista

Boromir, het zij je vergeven je vergat jezelf waarschijnlijk een beetje in je enthousiasme, nietwaar?

Genista, ik ga erg mijn best doen, wat zijn de inlevertijden? en moet de tekst eerst nog door een 'redactie' heen, of plaatsen we rechtstreeks op het forum? Hoe lang hebben we dus om een stukje te fabriceren?

oeh... spannend!
Jons

Gelezen

ik heb een deel van de oude afleveringen gelezen.
en ik krijg last van koudwatervrees
zo goed kan ik niet schrijven hoor.
Maar ik laat me niet kennen,ik hoef mijn brood er niet mee te verdienen,ik word niet van OO verwijdert als mijn hoofdstuk niet goed is,en ik kan hier misschien nog heel veel van leren.en bovendien,als ik er maar plezier in heb,en dat gaat vast wel lukken.
Dus kom maar op

Poeh............

Fijn dat ik dát weet Pelle,ik voel me al een stuk beter Dank je wel!

Eh.........pelle?

wat is eigenlijk de reden dat jij niet mee doet?

Nasha 1st

Nasha 1st

21-05-2010 om 22:54

Ja pelle?

ik heb de vorige keer ook meegedaan....waar blijf jij nou?

Genista

Genista

24-05-2010 om 20:20 Topicstarter

Antwoorden op prangende vragen

Zo, daar ben ik eventjes
Sus-anne: ja, we starten weer in Gezèllug, omdat er dan weer een commentaardraad onder mag. Dat is in het verleden heel gezèllug gebleken (had je ze al gevonden?)
Jons: Inlevertijd is in principe vrij. Sommigen hebben wat meer tijd en/of inspiratie dan anderen, dus sommigen posten 's middags al, anderen 's avonds. Het is op zich wel aardig ten opzichte van de volgende als je in elk geval probeert vóór de normale bedtijd te posten, zodat de volgende nog de hele nacht heeft om erover na te denken.
Als jij graag wilt dat een stukje nog langs een redacteur gaat, dan geef je gewoon een gil, dan werpt zich iemand op als redacteur en heb je misschien een wat geruster gevoel. Wil je rechtstreeks publiceren, mag ook. Je hebt dus in principe 1 dag de tijd om je hoofdstuk in elkaar te timmeren. En nogmaals: er is geen minimum lengte! Het wordt gewoon zo lang als het wordt. We zijn vrijwel allemaal gewone hobbyschrijvers. En je plaatst je kunststuk dus ook gewoon zelf, in de daarvoor bestemde draad die ik morgen open in Gezèllug.
Groetjes en welterusten allemaal, Genista (ook weer met wat zenuwen omdat aflevering 1 wel in mijn hoofd zit, maar nog niet helemaal in de computer staat en zou hij wel leuk genoeg zijn, zou hij wel genoeg aanknopingspunten bieden enz enz... )

Tineke

Tineke

24-05-2010 om 20:41

Succes genista

Veel inspiratie toegewenst!
En maak je vooral geen zorgen, want in het ergste geval, wat ik me niet kan voorstellen, is het bagger (durft toch niemand te zeggen), en dan bakt de daaropvolgende schrijver er wel weer iets van. Hoe dan ook, het komt ongetwijfeld goed...maar ik reken op een prachtige opening!

Zit hier echt vet te balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Ik lees dit nu pas!!!
Ik was op vakantie en daarna heb ik het héél erg druk gehad met de voorbereiding van het schoolkamp groep 8. Nu pas weer tijd gevonden op OOL op te gaan en wat zie ik........ ik ben te laat. Baal er echt van, had graag weer meegedaan.....
Maar goed, aankomende week ben ik dus op schoolkamp en moet dan in het weekend alles bijlezen, dus misschien was het toch al niet zo handig....
Volgende keer doe ik dan maar weer mee he, en deze keer ben ik dan meelezer/meegenieter.

Genista

Genista

25-05-2010 om 09:14 Topicstarter

Geerke, ben je er nog?

Als je NU een seintje geeft, kan ik je er misschien nog wel tussen frommelen.

Vera*

Vera*

25-05-2010 om 10:46

Genista

Als ik het goed lees is ze nu op schoolkamp en kan ze komend weekend pas weer bijlezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.