Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tip: filter afmelden betaalde sms abonnementen

Vandaag er achter gekomen dat je je mobiele nummer kunt opgeven bij www.smsdienstenfilter.nl . Dan word je nummer geblokkeerd voor betaalde abonnement diensten. Vooral handig voor het 06 nummer van je kind maar zoals ik vandaag merkte misschien ook handig voor volwassenen. Mijn vader had zich per ongeluk ergens aangemeld en dacht de afgelopen weken alleen maar dat ie irritante service sms'jes kreeg van zijn provider. Vandaag de dienst gelukkig stop kunnen zetten en zijn nummer laten blokkeren voor dit soort diensten.

www.smsdienstenfilter.nl

Het is helemaal gratis. Net zoiets als het belmeniet register tegen call center telefoontjes. Wilde jullie de tip niet onthouden.

Van de site:
Welkom op www.smsdienstenfilter.nl, een initiatief van de Stichting SMS-Gedragscode. De Stichting SMS-gedragscode wordt gesteund door alle aanbieders van mobiele telefonie, SMS Dienstaanbieders en content providers. Deze website biedt je de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer te blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten. Je kan ook het mobiele nummer van je minderjarige kind blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten.
Hoe werkt het filter?

Het filter werkt uiterlijk drie dagen nadat je het filter hebt ingeschakeld. Vanaf dat moment krijg je geen enkele SMS-abonnementsdienst meer. Als je bepaalde diensten wel wil ontvangen en andere niet, raden we je daarom af om van het filter gebruik te maken. De blokkade geldt voor onbepaalde tijd. Als je op een bepaald moment toch weer gebruik wil maken van SMS-abonnementsdiensten, voer dan je nummer opnieuw in hiernaast en volg dezelfde stappen die hieronder zijn beschreven. Het filter blokkeert overigens geen eenmalige SMS-diensten, dus daar kan je nog wel gewoon gebruik van blijven maken.
Hoeveel kost het filter?

Voor het sturen van de SMS naar 1555 betaal je het normale tarief voor het versturen van een SMS. Nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd en je keuze hebt bevestigd, krijg je een bevestiging per SMS. Dat kost € 0,25 om de kosten te dekken. Verder is het gebruik van het filter gratis.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 20:15

Ooit gedaan

Het hoorde een keer dat er 's nachts sms'jes binnenkwamen. Daardoor gealarmeerd keek ik toch eens wat kritischer naar de rekening van het abonnement en zag dat er maandelijks meer verbruikt was dan realistisch was. Achter elkaar steeds hetzelfde nummer en 's nachts. Voor die tijd verdacht ik mijn dochter er toch een beetje van meer te sms'en met mijn telefoon dan de bedoeling was, maar had er verder niet echt aandacht aan besteed. Ik heb toen als de wiedeweerga dat filter erop gezet en het was gelijk afgelopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.