Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tip voor iedereen die vaak boete heeft in de bieb!

Maak even een (gratis!) account aan op www.boekenliefde.nl, geef aan in welke bieb je lid bent, en je krijgt automatisch een mailtje als je boeken terug moeten! Drie dagen vantevoren en vanaf die dag dagelijks

Er is overigens veel meer te doen op die site, je kunt er ook allerlei tips over boeken uitwisselen bijvoorbeeld, leestips krijgen, bijhouden wat je gelezen hebt e.d. Je kunt reviews lezen en zelf schrijven, lijstjes maken van wat je van plan bent te lezen. Erg leuk!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goeie tip!

Wat een briljante tip Mickey! Hier worden de boeken nogal eens te laat ingeleverd. De bieb sponsoren is op zich geen slecht doel, maar het loopt de spuigaten uit.
Ik ga ons allemaal aanmelden, lijkt me ideaal die herinnering per mail.

groetjes van Purk

Jesse_1

Jesse_1

20-10-2010 om 22:17

Hebben wij zo'n moderne bieb?

Ik krijg al een hele tijd herinneringen per mail, van onze bieb zelf dus.
Ik vind het ideaal. Ook het online verlengen van boeken of je 'historie' inkijken.
Jesse

Hier ook

onze eigen bib heeft een heel online systeem: boeken, dvd's, cd's en luisterboeken reserven, verlengen, flapteksten lezen, zien hoeveel exemplaren er zijn en je krijgt inderdaad ook een waarschuwing via email dat de tijd bijna verstreken is. Als het boek er niet is, komt het over van een andere bieb.

Bovendien kunnen wij ook onze 'voorkeurlijst' ingeven zodat je ter plekke zien wat je nog niet had gelezen. Heel handig.

Achterdochtig als ik ben

vraag ik mij dan wel af hoe veilig het is om mijn lenersnummer en pincode te geven aan boekenliefde.nl, wat ze hier verder nog meer mee doen en hoe groot de kans op misbruik is.

Verder lijkt het me wel een leuke site.

Chris

Rosase

Rosase

21-10-2010 om 12:24

Chrish

Ja, dat is wel zo ja.

Ik was eerst heel erg enthousiast, want ik durf bijna niet meer in de bieb ter verschijnen, dat wordt me gewoon te duur. Maar je hebt wel een punt, pincodes afgeven is nooit zo handig....

Simpele oplossing?

Zodra ik nieuwe boeken heb gehaald, zet ik altijd een reminder in mijn agenda. En die blèrt netjes drie dagen van tevoren dat ik moet gaan terugbrengen cq verlengen - hoef ik niemand mijn gegevens te geven.

Puck

Puck

21-10-2010 om 12:47

Ook agenda

Ik zet het hier ook gewoon in de OO-agenda. Die heeft er zelfs stickertjes voor. En aangezien ik dat handboek dagelijks meerdere keren inkijk vergeet ik de datum niet, maar ligt het meer aan mijn laksheid dat wij biebboets krijgen

Xerxes

Xerxes

21-10-2010 om 14:46

Sunbird ^%&@

Wat een ellendepakket is dat. Stand alone zal het wel werken maar als je gaat syncen wordt het (bij mij) een drama.

Google calendar in combinatie met een android telefoon, dat werkt redelijk. Agenda van mezelf en m'n partner naast elkaar. Synct allebei ook met de iPad, dus die fungeert hier als gezinsagenda.

Niet dat ik er ooit een bieb-termijn in heb gezet...

reina

reina

21-10-2010 om 15:58

Herinneringsmail

Ik krijg ook keurig een herinneringsmail tegen de tijd dat mijn boeken terug moeten en dan kan ik ze nog online verlengen ook!

Massi Nissa

Massi Nissa

21-10-2010 om 16:16

Maar maar maar

Als je zo'n terugbrengdatum toch ergens moet invoeren, waarom dan niet gewoon een krabbel op de papieren keukenkalender? Of loop ik weer een eeuw achter zoals gewoonlijk?
Groetjes
Massi

Xerxes

Xerxes

21-10-2010 om 18:25

Mobiel

Ik merk dat ik niet veel aan een agenda heb als ik hem niet altijd bij me heb. Dus ik wil graag dat alle kalenders (pc, web, smartphone, ipad) met elkaar praten. Dat lukt op zich aardig, behalve met sunbird en thunderbird lightning.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-10-2010 om 09:31

Pelle

Aha, dat verklaart veel. Wij gaan keurig een keer in de drie weken (als ik al mijn boeken uit heb).
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.