Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mariekeh

Mariekeh

28-12-2009 om 12:08

Tips gevraagd winkelen en eten in amsterdam

Morgen ga ik winkelen in Amsterdam. Ik heb er 20 jaar gewoond, maar ben er ook alweer 9 jar weg en niet meer op de hoogte van wat waar en hoe?
Ik woon in een provinciestad, dus alle ketens hebben we hir ook (H&M, Sacha etc), ik wil dus op zoek naar wat meer aparte hippe en "stadse" winkels. Uiteraard ga ik naar de 9 straatjes, maar wie heeft er meer tips. Vroeger zat er een grote Italiaanse outlet op het einde van de Rozengracht, is die er nog?
En waar kunnen we aan het eind van de dag tegen een redelijke prijs een hapje eten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-12-2009 om 12:25

Tegenvraag

wat is/zijn de 9 straatjes?

In de straat achter de bloemenmarkt zitten veel leuke restaurants (nog steeds ja) en het caraibische restaurant is altijd erg lekker. Naam weet ik niet uit mijn hoofd, ze zitten tegenover een homobar.

Rosa's cantina?

Dat zit achter de bloemenmarkt. En hier kan je vanalles vinden over de 9 straatjes: http://www.de9straatjes.nl/
Italiaanse outlet op de Rozengracht weet ik niet, maar wél natuurlijk KitschKitchen! Er zitten trouwens allerlei leuke winkeltjes op de Rozengracht. En ook de Haarlemmerdijk/straat is fijn om over te lopen. Groet Suus

liora

liora

28-12-2009 om 19:39

Redelijk

Hoi MArieke,

Wat vind je een redelijke prijs?

Ik zou inderdaad lekker in de Jordaan winkelen, gebied van Rozengracht tot aan Palmgracht en alles wat ertussen zit. Erg leuk en origineel. Negen straatjes ook heel leuk.

AMK je bedoelt de Reguliersdwarsstraat.

Liora

Mariekeh

Negen Straatje zijn enig maar ook daar kom je tot je schrik al wat ketens tegen. Haarlemmerdijk/straat is super. Handig om mee te eindigen als je met de trein gaat want vlakbij CS. En dan kun je gelijk eten bij cafe Kobalt. Lekker eten, niet duur. Zit op Singel nr2 (op het hoekje)

De Utrechtsestraat vind ik erg leuk. De Kinkerstraat wordt ook steeds leuker en heb je gelijk een leuke volkswijk te pakken met een markt.

Rosa's Cantina is een vreetschuur. Daar komt de gemiddelde Amsterdammer echt liever niet. Bleh!

Op Iens kun je veel restaurants vinden natuurlijk. Wil je in het centrum eten of in een ander stadsdeel?

Groet Swaen

Oh ja

Die outlet zit er nog steeds, Meggazinno (geloof ik, kom er nooit). Als je daar eindigt kun je lekker eten bij Manzano. Zit aan de overkant.

En mariekeh?

Wat is het geworden? Waar ben je allemaal geweest?

amk

amk

30-12-2009 om 21:07

9-straatjes

ik heb geglibberd vandaag. Ben eerst naar de Hermitage gegaan (wat een feest. Was vooral blij dat ik vroeg was gezien de rij toen ik er weer uit kwam)
Daarna naar de 9 straatjes gewandeld. Geen idee meer waar ze waren natuurlijk. maar uiteindelijk toch gevonden. Heb gelukkig een goed richtingsgevoel.

Erg leuke winkeltjes maar ik heb mijn koopzin weten te bedwingen.

Daarna had ik het toch behoorlijk koud en ben maar naar huis gegaan.

Als het mooier weer is ga ik de andere tips nog eens opzoeken. En dan weer heerlijk in mijn eentje want mijn vriendinnen kunnen dit niet aan. (Type Kalverstraat-is-al-heel-bijzonder-en-loopt-iedereen-er-zo-gek-bij? Terwijl mij dan niets vreemds opvalt)

liora

liora

30-12-2009 om 23:21

Amk

Hee AMK,

Had niet in de gaten dat jij hierheen kwam, hadden we even gezellig een kopje koffie kunnen drinken! Volgende keer?

Liora

Mariekeh

Mariekeh

31-12-2009 om 00:19

Dagje shoppen a'dam

We hadden willen parkeren bij de P&R bij Zeeburg, maar die was vol, dus zijn we begonnen met Koffie bij een vriendin in de Watergraafsmeer. Vervolgens met de tram naar de stad en na een boodschap bij Vlieger op de Amstel, al enorm geslaagd bij Sissy Boy
De 9 straatjes zijn zo gehyped dat je geen kroeg meer inkomt, dus eerst koffie op de Elandsgracht en daarna veel geld uitgegeven in een winkel in 2e hands designkleding. Tot mijn grote verdriet paste ik niet in het prachtige pak van Stella McCartney (arch!!! slechts 80 euries), maar wel een schitterende jurk gevonden en een mooi vest erop. Mijn lief vond daar ergens een heel sexy fluwelen colbert en we hebben ook nog flink wat geld achtergelaten bij Exota (zonder iets voor de kinderen te kopen)en toen Lady Day en Zipper (favorieten uit mijn puberjaren) maar overgeslagen. Daarna bier met bitterballen en nacho's bij Spanjer en Twist, de Jordaan door en terug over de Haarlemmerstraat. En koud dat het inmiddels was!!!! Nog even het antiquariaat van de Slegte bezocht, maar te moe om nog iets interessant te vinden. Uiteindelijk is het van uit eten gaan niet meer gekomen en hebben we tapas gekocht en die thuis (in de provincie opgegeten. Heerlijk dagje gehad. Amsterdam is fantastisch om te shoppen (wat een keus, wat een verscheidenheid!!!) en heerlijk mensen kijken, maar wat is het er druk! Geef mij mijn suffe provinciestad maar, daar ben ik thuis

amk

amk

31-12-2009 om 09:54

Liora

en ik zat nog te twijfelen of ik een afspraak zou maken.
Dom, dom, dom, volgende keer dan maar idd. Al kom ik niet zo vaak in a'dam. Hoewel binnenkort moet ik toch afspreken met de vriendin van mijn vader (wordt wel eens tijd na meer als een jaar). Kan ik me bij jou wat moed in drinken haha.

liora

liora

31-12-2009 om 11:35

Ja gezellig!

Doen!!

amk

amk

31-12-2009 om 11:39

Liora (ot)

liora stuur me even een mail op het meeting adres, dan mail ik je van mijn eigen adres terug, spreekt makkelijker af.

Leuk!

Je wist in ieder geval de juiste winkels nog! En het was de afgelopen week echt idioot druk in de stad. Zelf ik als ras Amsterdammer trok het maar slecht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.