Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

CC

CC

25-06-2009 om 23:49

Tjeetje michael jackson


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

07-07-2009 om 23:38

Ik mag toch aannemen

dat zijn familie en de kinderen zelf ook wel weten hoe hij over publiciteit omtrent hen dacht? De familie vond het blijkbaar niet nodig om dat te respecteren.

Tirza

Jet Burg

Jet Burg

07-07-2009 om 23:58

Zijn kinderen

zijn al vaker gezien zonder sluier/masker, met hun vader erbij. Met google kom je er wel een aantal tegen.
Misschien vond hij het de laatste tijd zelf niet meer zo nodig of hebben de kinderen er zelf om gevraagd, of wie weet stond er wel iets over in zijn testament...?

Dirkje

Dirkje

08-07-2009 om 12:31

Ben geloof ik een van de weinigen

die het niet alleen ontroerend vond, maar er na verloop van tijd ook erg ongemakkelijk van werd. Ik heb het niet helemaal gezien, kwam er in bij de toespraak van Brooke Shields. Toen ik het nog mooi. Het moment dat 'We are the world' gezongen werd vond ik ontroerend, dat was een mooi en waardig einde van de ceremonie geweest.
Alles daarna was wat mij betreft too much of everything. De familie op het podium vond ik juist helemaal fout. Het ging niet om hen. Paris was idd dapper, maar had er in mijn ogen tegen beschermd moeten worden dat ze voor het oog van ontelbare mensen brak. Ik had diep medelijden met haar, had het gevoel dat ze op basis van verwachting ook wel moest. Ik werd er naar van. Nee, het was emotietv die in mijn ogen veel te ver ging.
Groet,
Dirkje

Dirkje

Ik vond dat ook. Ik dacht ook echt dat "we are the world" het eind was en dat had het ook moeten zijn. Bovendien vond ik het geheel niet alleen ontroerend, maar soms ook wat gênant. Termen als "the best xxxx that God has ever placed on this earth" zijn wat mij betreft misplaatst, zelfs als het over een muzikaal bezien zo belangrijk persoon als Michael Jackson gaat. Maar goed, voor mij was hij dan ook weliswaar een belangrijk en goed artiest, maar niet "the King op Pop".
Neemt niet weg dat de herdenking op zich wel mooi was. De speech die mij het meest zal bijblijven, is die van Brooke Shields. Zonder die enorme superlatieven, gewoon oprecht tekenend wat hij voor haar betekend heeft. Dat vond ik het ontroerendst van al.

Dirkje

Dirkje

08-07-2009 om 13:23

Ja,

de superlativen vond ik ook te veel. Het was net of er een heilige overleden was. Daar houd ik niet zo van bij uitvaarten. Een mensenleven is niet alleen maar goed en mooi en dat van Micheal Jackson was dat ook niet. Hij zelf ook niet alleen maar goed en mooi.
Een legende was hij zeker en hij heeft veel betekenis met zijn muziek voor heel veel mensen. Dat moet allemaal benoemd en gewaardeerd worden. In die zin vind ik een heel groots afscheid zoals hij gehad heeft echt helemaal op z'n plaats. Maar ook daarin moet op de een of andere manier maar gehouden worden en die was er hier helemaal uit naar mijn gevoel.
Groet,
Dirkje

Dirkje

Dirkje

08-07-2009 om 13:26

Euh

In de haast een paar foutjes:
"Hij zelf ook niet alleen maar goed en mooi." moet zijn: "Hij zelf was ook niet alleen maar goed en mooi. "
En:
"Maar ook daarin moet op de een of andere manier maar gehouden worden" moet zijn: "Maar ook daarin moet op de een of andere manier maat gehouden worden"
Groet,
Dirkje

Ulla

Ulla

08-07-2009 om 13:26

Zonnebrillen

Naarmate de uitzending vorderde begon ik me wel steeds meer te ergeren aan al die zonnebrillen...

Dirkje

Ik vermoed dat wij met dezelfde gevoelens hebben zitten kijken. Gelukkig had zat mijn oudste nog naast me, met 637 vragen. Dat relativeert, moet ik zeggen

Nasha 1st

Nasha 1st

08-07-2009 om 13:46

Genista...

opmerking van mijn ADHD-er.....Wat lomp eigenlijk, al die liedjes, Michael hoort het toch zelf niet meer? ... Tja....

Wat ik apart vind

om mee te maken is dat onze kinderen er ook zo mee bezig zijn; en dat ik samen met hen you tube filmpjes zit te kijken, uit de tijd dat ik tiener was. ooit heb ik 1 LP gekocht, Off the wall, en als je die dan opeens met je eigen kinderen luistert of ziet, heel apart om mee te maken. Ze begrijpen echt niet hoe het kan dat hij zo van kleur is veranderd: 'is dat echt dezelfde man mama?' Ook samen een gedeelte gekeken van de afscheidsdienst.
Nu een vraag: er staat me clip bij, dat Michael, of iemand/iets anders, verandert in een tijger of een poema. Weten jullie van welk liedje dit is, ik zit al de halve middag te surfen, maar dat schiet niet op. Alvast bedankt voor het meedenken!

Hortencia

Nasha 1st

Nasha 1st

08-07-2009 om 16:59

Billie jean is dat

volgens mij

Julia64

Julia64

08-07-2009 om 18:21

Die zonnebrillen...

... was dat niet een soort eerbetoon aan Michael (die ook vaak een zonnebril op had)? Net als dat ene glinsterende handschoentje wat alle broers aanhadden? Dat vond ik wel weer ontroerend, trouwens...

Monique D*

Monique D*

08-07-2009 om 21:30

Dat maakt hij toch niet meer mee?

"Wat lomp eigenlijk, al die liedjes, Michael hoort het toch zelf niet meer? ... Tja.... "
Toen ik bij de tandarts zat hoorde ik op de radio dat een krater op de maan naar Michael Jackson wordt vernoemd. Een andere patient in de wachtkamer reageerde met: "Daar weet hij toch helemaal niets meer van?"
Tja, als je toch zo geëerd moet worden na je dood... dan heb je daar ook helemaal niets aan.
Jammer dat hij overleden is, hij had de laatste geplande concerten in Londen nog mee moeten maken. Maar dat had niet zo mogen zijn... zijn lichaam en geest waren blijkbaar op en dan die overdosis er nog bij. Dit doet mij aan Elvis Presley denken.

Monique D*

Monique D*

08-07-2009 om 21:43

Mijn eerste concert..

..was van The Jacksons in Carré in Amsterdam. Ik vergeet dat nooit. Ik was een jaar of 14/15 en ben samen met een paar buurmeisjes daar naar toe gegaan. En daar zaten wij in de nok van een uitverkocht Carré te genieten van 5 poppetjes in glitterpakjes die al dansend prachtige liedjes ten gehore brachten.. al die liedjes ken ik nog. Mijn schoolagenda, was, naast die foto's van John Travolta, volgeplakt met foto's van the Jacksons.
Wie heeft gisteren nog TV NH gezien waarin twee Haarlemse broers een gouden plaat van Michael Jackson wilden verloten? Als ik zoiets in mijn bezit had dan had ik het liefst zelf gehouden als herinnering. Op een goede pickup kan het nog uitstekend draaien!

mirreke

mirreke

08-07-2009 om 23:14

Indrukwekkend

Ik vond het erg indrukwekkend en bijna on-Amerikaans sober, als ik eerlijk ben. Voor onze nuchtere Hollandse begrippen misschien wat overdone, maar dit zijn nou eenmaal geen Hollanders, en ook geen doorsnee Amerikanen.
En die speeches vond ik over het algemeen juist erg goed, deze man was namelijk echt een filantroop van buitengewone proporties en heeft denk ik meer betekend voor het slechten van de barrière blank/zwart dan wij ons hier in ons piepkleine uithoekje van de wereld kunnen voorstellen. Ik denk dat veel mensen toch een beetje geïndoctrineerd zijn door de negatieve berichtgeving, zoals het altijd maar hebben over Wacko Jacko en zo. Alsof hij helemaal kierewiet was...
Grappig genoeg vond ik die speech van Brooke Shields juist erg geacteerd, goede actrice, ze kan erg goed verdrietig spelen. De emotie was misschien wel echt, maar ze weet verdomd goed hoe ze overkomt op beeld. Van veel anderen kreeg ik echt de indruk dat dat hen nu niets kon schelen.
Veel goede sprekers ook, kom daar maar eens om hier. Allemaal eh, eeeh, euuh geluiden hoor je dan.
En ik vond het juist fantastisch dat de kinderen erbij waren, kom zeg, het is toch hun vader, dan sta je daar!
En nou wacht ik op het herdenkingsconcert, wat ongetwijfeld zal komen.
Ooit (nog steeds) was ik fan van Queen, of eigenlijk van Freddy, en ik vond dat concert om hem te vieren fantastisch! Ik ga er helemaal van uit dat zoiets nu ook op touw wordt gezet.

Mirreke

Nu moet ik wel zeggen dat ik een "voordeel" heb: ik ken al die mensen niet die gesproken hebben. En met classificaties als "nuchter Hollands" of "erg Amerikaans" of juist "on-Amerikaans" ben je me ook kwijt. Ik heb gewoon naar die herdenking zitten kijken uit nieuwsgierigheid en ik vond hem indrukwekkend en mooi, maar in bepaald opzichten overdone.
Michael Jackson was zeer beslist niet de eerste de beste artiest, hij was werkelijk wel een grootheid. Toch vond ik bepaalde speeches (niet allemaal!) gewoon vervelend. De zinsnede die ik al eerder aanhaalde, "the best xxxx that God has ever placed on this earth" heb ik een paar keer voorbij horen komen (vul voor xxxx even entertainer, grandmother en nog wat in). Het eerste wat ik dacht is: die kent mijn moeder blijkbaar niet, want dat is the best grandmother enz. Ja, Michael Jackson was een goed entertainer, maar je haalt zelf Freddy Mercury al aan: die doet wat mij betreft niet bepaald onder voor MJ.
Ja, Michael Jackson heeft veel voor de wereld gedaan, voor de emancipatie van de zwarten. Toch waren bepaalde passages gewoon los van alles en gingen wat mij betreft nergens meer over. Wat mij veel en veel meer zei dan al die overtreffende trappen, was bijvoorbeeld ook het verhaal van de vrouw van Martin Luther King III, over haar moeder.
Het voelt hier (ons gezin) toch echt niet als "piepklein uithoekje van de wereld". We hebben hier ook goede sprekers (vanavond nog gehoord bij gelegenheid hier) zonder euh's, en imho ook geen indoctrinatie. En dat ik vond dat het na "Heal the world" eigenlijk wel klaar was, had vooral met de volgorde te maken; op dat moment was de sfeer gewoon dat het klaar was. Ik was gewoon stomverbaasd dat er toen nog zoveel mensen kwamen praten.

mirreke

mirreke

09-07-2009 om 08:59

Centrum versus uithoek

Nee, voor mijzelf is mijn stek natuurlijk ook het centrum van de wereld
Maar Nederland is toch echt heel klein hoor.

Sja

Mijn huis is nog kleiner dan Nederland, maar je wereld kun je zelf wel veel groter maken. En tussen het centrum en een uithoek zit dus nog een enorrum gebied. Sorry, het wordt nogal off topic, maar ik vond de generalisaties (niet alleen bij jou) gewoon niet terecht. Enfin, dat punt heb ik nu wel gemaakt

Tirza G.

Tirza G.

09-07-2009 om 17:15

Ik had af en toe het gevoel van

waren ze bij z'n leven allemaal maar zo aardig en meelevend geweest. Daar was-tie misschien nog wel wat van opgeknapt.

Tirza

Handschoen

De ontwerpster van de beroemde handschoen van MJ heeft bekend gemaakt dat hij met deze handschoen begraven zal worden.
Vraag ik mij toch af wat iemand beweegt om met deze info naar de pers te gaan. Moet iedereen alles weten?

Toen tijdens de herdenking die microfoonstandaard in de spotlight gezet werd, dacht ik nog even en nu springt ie tevoorschijn. ( maar dat is natuurlijk wel een beetje sick)

Avalon

Monique D*

Monique D*

09-07-2009 om 21:11

Tirza, als je dood bent is alles ok!

Tirza:
"waren ze bij z\'n leven allemaal maar zo aardig en meelevend geweest. Daar was-tie misschien nog wel wat van opgeknapt."
Tja, over de doden niets dan goeds!
In een nieuwsuitzending wilden fans van Michael Jackson de pers niet te woord staan. Dit omdat ze allerlei negatieve zaken over de zanger publiceerden en nu wordt alles in een goed daglicht gezet. Dat vinden zij hypocriet.

tonny

tonny

09-07-2009 om 23:03

Abrahams

de columnist op de achterpagina van NRC schreef wat Tirza ook verzucht.
'waren ze bij z'n leven allemaal maar zo aardig en meelevend geweest. Daar was-tie misschien nog wel wat van opgeknapt."
Helaas, helaas gaat dat vaker zo bij begrafenissen... Het valt niet altijd mee ieder mens op waarde te schatten in de hectiek van het gewone leven dat altijd door lijkt (!!) te gaan.

tonny

Claudia B

Claudia B

10-07-2009 om 15:31

Avalon

Dat hebben wij nou ook gedacht tijdens de herdenking!! "straks gaat die kist gewoon open en springt ie eruit" Zou inderdaad wel erg geweest zijn maar toch bleef die gedachten wel spelen.

amk

amk

10-07-2009 om 16:03

Ik wacht nog steeds idd

op de mededeling dat die kist leeg was en hij nog gewoon leeft.
Lijkt me een superstunt om uit de publiciteit te geraken, alleen hoe lang houdt je dat vol?

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2009 om 20:52

Nouououou

Elvis al 30 jaar!

Tirza

Jakiro

Jakiro

11-07-2009 om 11:36

Hier

Manlief verwacht ook dat tijdens één of andere herdenkingsdienst MJ het podium opspringt:
"Thriller !!!
Yeah, this is thrillernight"

Jakiro

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 11:59

En jawel hoor, daar is tie

De eerste conspiracy-theorie. MJ is vermoord, volgens zijn zus LaToya. Inderdaad ja. Door zichzelf

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2009 om 13:16

Door de dokter zeker?

Daar waren meteen al insinuaties over tenminste.

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 15:56

Neeeeeeeee

Door enge mannen in wiens macht hij was gekomen. Dood is hij meer waard dan levend, aldus LaToya. Gek. Zou je toch als eerste de erfgenamen (en dus de familie?) gaan verdenken.

Tirza

Ebay

ik vroeg mij vandaag al af wanneer we op ebay op het lijk kunnen bieden, misschien is het slim om de kist dan apart ook nog erop te zetten, dat levert denk ik meer op.

en dan te bedenken dat er vorig jaar geen hond interesse had in wat troepjes (handschoenen en meer van dat Michael spul, neuslijm...).

Ik dacht nog toen ik het zag op tv (veiling in Las vegas), wat nou als die knakker dood gaat, dan ben ik rijk... maar nee, ik had ook geen zin in zo'n lovertjes handschoen en lijmneus.

Hij ligt dus nog niet onder de grond, ok, ik verwacht dat "Neverland BV" dan toch nog wel interesse zal tonen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.