Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Beike

Beike

28-06-2010 om 14:18

Tombola advies gevraagd

Eerdaags weer een gezellige clubmatch en ik verzorg de tombola.
Wat is redelijk?
Ik heb ongeveer 150 prijzen, 50 prijzen zijn ca 50 eurocent waard, 50 prijzen ongeveer een euro en 50 prijzen van meer dan een euro.
4 nieten op 1 prijs voor 50 eurocent?
4 nieten op 1 prijs voor 1 euro?
iets er tussen in?
De bedoeling is om winst te maken voor de club maar er moet ook verkocht worden. Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beike

Beike

28-06-2010 om 16:10

Hoeveel zou je geven?

Als ik 1 euro vraag dan verkoop ik misschien niet genoeg lootjes. Of zouden mensen dat wel makkelijk betalen.
Ik wil gewoon zo veel mogelijk winst maken.

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2010 om 19:40

vraag 1: wat is een tombola?
vraag 2; wat zijn nieten?

Beike

Beike

28-06-2010 om 19:49

Geen onderwerp

1.Tombola;
Vaak gaat het niet om geldbedragen, maar om prijzen in natura. De spanning bevindt zich in het feit dat alle waardevolle en minder waardevolle prijzen naast of door elkaar staan uitgestald. Hoe meer loten er worden gekocht, hoe meer kans er is op een prijs. De prijzen worden meestal gratis ter beschikking gesteld door bedrijven of leden van de club.
De loterijnummers kunnen vooraf aan de prijzen zijn toegekend, zodat van tevoren bekend is welk nummer correspondeert met welke prijs. De prijs kan dan direct na het kopen van het lot worden geïncasseerd.

2.de Nieten
Een niet is een lot waar niets op is gevallen. De staatsloterij heeft heel veel nieten.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-06-2010 om 20:17

Polly

Tombola: loterij. Meestal zie je dan zo'n hele rij met enveloppen hangen en mag je er een pakken. Als het nummer in de envelop overeenkomt met een nummer op een prijs op tafel mag je die prijs meenemen. (meestal zijn de enveloppen zonder bijbehorende prijs leeg, dat scheelt een hoop werk)
Nieten: De lege enveloppen

Ook rijtjes maken waarbij je altijd prijs hebt.

Bij ons op gym hebben ze ook altijd een tombola. Ik bemoei me niet met die tombola, maar verkoop wel altijd de loten. Bij ons zijn ze 1 euro. Voor 10 euro koop je een rijtje en heb je áltijd prijs. De kleine prijsjes )onder de 50 cent) worden lukraak verdeeld en de echte grote ook. In die rijtjes zit altijd ook een prijs van rond de 2,50. En misschien dus nog een klein of grote prijs.Maar die kunnen ook wel in de losse lootjes zitten. Die rijtjes lopen altijd erg goed....mensen hebben blijkbaar best wel wat over voor de verenging en zien ook graag een prijs erbij...
Ikzelf heb trouwens al 2 jaar op rij mijn eigen prijs teruggewonnen...dat vindt ik nogal knap van onszelf...en wij kopen ook alleen maar 1 rijtje. Volgend jaar lever ik dus voor het derde jaar op rij dezelfde prijs in.
groeten albana

Beike

Beike

29-06-2010 om 12:29

Rijtjes

Worden die rijtjes apart te koop aangeboden? Want ik kan mij voorstellen dat als je eerst een paar losse enveloppen verkoopt en daarna 10 stuks dat het schema dan niet meer klopt.

Het is wel knap om twee jaar op rij je eigen prijs te winnen ha ha!

Groeten Beike

Chippie

Chippie

29-06-2010 om 16:08

Tja

Heb je de prijzen voor niks gekregen?

Ik zou eerder gaan voor lootjes van 50 ct. Ik vind het dan wat logischer om er wat meer te kopen. Van zo'n Grote Club Actie koop ik altijd maar 1 lot. Van de paaseierenactie koop ik bij alle buurkinderen (stuk of 6) 4 of 10 lootjes van een kwartje. Zal wel een psychologisch verschil zijn. het is ook leuker om alle lootjes kwijt te zijn dan de helft voor het dubbele bedrag verkocht te hebben.

Ja!

De helft maken wij altijd in rijtjes,de andere helft losse.De verkopers gaan rond met aan aantal lossen en een aantal rijtjes en schreeuwen rond..."altijd prijs bij een rijtje loten.." ofzoiets...Of 'losse loten voor maar 1 euro.." Rijtjes op= nieuwe rijtjes halen bij de leiding (die bij de uitgiftetafel staat) losse op idem.
Rijtjes op, dan is het ook op. Lossen op,dan kun je de rijtjes vrij eenvoudig aanspreken en ervoor gebruiken.
Je kan ook om het lekker te laten lopen ervoor kiezen een rijtje te verkopen voor de prijs van 9 loten (en je krijgt er 10),dus 1 lot gratis.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.