Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Top 2000

Genieten jullie ook zo van de Top 2000? Ik ben altijd weer zo gelukkig als deze begint. Heb zelf een favoriete top ingestuurd en werd net door mijn vriend gebeld dat mijn naam, woonplaats en reden van aanvraag genoemd werden. Het ging om Waltzing Mathilda van Rod Stewart(is onlangs op verzoek van de overledene keihard gedraaid in het crematorium: kippenvel!).
Gisteren ook al aan de tv gekluisterd gezeten voor de 25th Anniversary Rock and Roll Hall of Fame! Simon & Garfunkel, Ozzy Osbourne, Metallica. Duetten van Bruce Springsteen en U2 en Bruce Springsteen en John Fogerty! Mijn dag kan niet meer stuk.
Ik merk steeds meer de invloed van muziek op zijn leven, zowel passief als actief. Heerlijk!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2009 om 22:15

Fan

Ja hoor, zoals ieder jaar genieten we er weer van.
En de 25th Anniversary Rock and Roll Hall of Fame was helemaal geweldig. Wat had ik dáár graag bij willen zijn! Ik stel me ook voor dat het voor de deelnemers zelf als één groot feest gevoeld moet hebben.
Wat me weer opviel is dat de buitenkant wel oud wordt maar de 'geest' jong lijkt te blijven bij de meesten.

Ja hoor

hier ook fans van top 2000

gr Pham

Serious request

Jarenlang heb ik naar de top 2000 geluisterd. Maar sinds een paar jaar begint het me te vervelen. De top 10 is redelijk voorspelbaar (goh, alweer Queen op 1) en de rest verrast ook niet echt. Wel leuk om sommige liedjes terug te horen.
Hier luisteren we (dochter luistert ook) nu voor het 2e jaar naar Serious Request. Daar is ook een top 2200, als ik het goed heb. De lijst is onvoorspelbaarder en de muziek is leuker en progressiever, vinden dochter en ik.

Bastet

Bastet

28-12-2009 om 10:02

Bintje

bedankt voor de tip!!!!
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2009 om 11:49

Moe

Mede op verzoek van de kinderen stond Serious Request de hele dag aan op TV en ik ben er nu wel klaar mee, met die grote radio-evenementen. Jammerdebammer voor de top2000, maar daar was ik na vorig jaar sowieso ook al een eind klaar mee, zo vreselijk voorspelbaar. Er wordt niks in veranderd, je kunt alleen dezelfde 2000 platen maar een beetje heen en weer schuiven. Hoe vaak zijn we hier al niet bezig geweest om de Kerstbal er in te krijgen? Alleen al het feit dat je de moeite neemt zouden ze moeten belonen.

Tirza

Voor mij hoort de top 2000 er echt bij, zo de laatste dagen voor het nieuwe jaar.
Tuurlijke zelfde platen zo ongeveer als vorig jaar, maar kom op, er zit een jaar tussen! Je hoort toch heel veel platen die je normaal echt niet op de radio hoort.

Fraz

Fraz

28-12-2009 om 13:24

Hé kastanjet

Ik heb hem niet altijd op staan maar heel toevallig had ik dat nummer wel gehoord en ook dus dat iemand dat had aangevraagd ivm begrafenis (van je vader als ik mij goed kan herinneren)

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2009 om 20:58

Op tv

vind ik het geweldig, vooral met die bloemlezingen van Leo....heerlijk wat hij allemaal uitspit!!

Dat snap ik nou echt niet

Wie gaat er nu televisiekijken als je top 2000 luistert? We luisteren wel, zij het niet meer zo uitbundig als voorgaande jaren, maar ik blijf het een leuk evenement vinden. Maar als ik van de muziek op de radio geniet, ga ik toch niet op tv kijken naar iets-a-gogo dat niet in fase loopt met het echte werk?

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2009 om 22:16

Ja!

dat had ik zeker niet willen missen!

Lidwientje, vader van wie...?

Grinnik, ik merk het al... Kan beter gewoon naar de radio blijven luisteren en hooguit het journaal met de teletekstondertiteling kijken. Al is het maar vanwege de nostalgie en de herinnering aan de eerste editie. Vanmorgen natuurlijk toch weer de wekker gezet en onbehoorlijk vroeg opgestaan om naar een bepaald nummer te gaan luisteren - ik had me nog zó voorgenomen dat het niet hoefde omdat tenslotte alles op youtube te vinden is enz. Maar 't was wel leuk, onder een dekentje op de bank, met 1 kaarsje aan.

Graag gedaan! en waylon

Geaag gedaan, Bastet. De top Serious Request is wat moderner, zeg maar. Dochter (12) verheugr zich op morgenavond, dan wordt iets van Muse gedraaid wat zij had aangevraagd. Gaar reactie staat bovenaan op de site, ze hoopt dat ze genoemd wordt.
Ik heb gisteravond de Top 2000 a gogo gezien. Wordt dat zo'n eind vantevoren opgenomen? Waylon heeft vorige week donderdag zijn haar voor 7000 euro laten afscheren voor de Serious Request. Maar bij de top 2000 gad hij al zijn haar nog.
Ik vond het wel leuk, top 2000 a gogo, maar ook daarvoor geldt: ik ken het trucje nou wel en kijk alleen voor de beelden en de "documentaire". Ik heb laatst een stuk vam de nacht van de popmuziek gezien, met Leo Blokhuis en Rick de Leeuw (Trockener Kecks). Daar werden ook bijzondere beelden getoond en eigenlijk vond ik dat wel heel leuk, zo zonder Matthijs. Een stuk rustiger maar wel Leo Blokhuis.

Kastanjet

Als je Waltzing Matilda in de versie van Rod Steward mooi vindt, moet je eens luisteren naar Tom Tarubert's Blues (Waltzing Matilda) van Tom Waits. Die is echt heel rauw. Rod Steward heeft dit nummer van Tom Waits gecoverd.

Typefout

Het moet zijn Tom TRAubert's Blues.

Top 2000 onderweg

Ik vind het wel leuk dat we bij het rijden naar de verschillende verweggelegen kerstadressen de top 2000 konden luisteren in de auto. Heel veel nummers vind ik onbeschrijflijk saai (De Kááást), maar er komen toch ook veel nummers voorbij die ik al lang niet meer had gehoord en die normaal gesproken niet worden geprogrammeerd op de radio.

Chris

Katja

Katja

29-12-2009 om 12:01

Wij quizzen altijd met de top..

.. 2000. Degene die het eerst nr en artiest noemt heeft een punt. Ik win altijd haha

Katja

Fraz

Fraz

29-12-2009 om 23:45

Kastanjet

het is ook een erg mooi nummer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.