Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Katrien

Katrien

25-09-2011 om 21:34

Trots op mezelf

Ik ben vandaag begonnen met tennislessen. Ik had me twee maanden geleden ingeschreven, maar de laatste dagen begon ik zo erg te twijfelen of ik wel zou gaan. Want ik ben 40, compleet uit conditie, sleep tientallen kilo's extra mee en heb in geen 20 jaar een tennisraket vastgehad.

Toch doorgezet. En daar stond ik. Veruit de oudste van de groep, de anderen waren allemaal fitte, slanke jongedames (ik schat allemaal jonger dan 30) met keurige tennisoutfits, zo'n grote tas waar meerdere rakets in kunnen, dure tennisschoenen en allemaal tennisten ze al jaren.

Ik stond er in de enige sportbroek die ik in huis had en die ik vanmorgen nog moest herstellen want er zaten gaten in. Met een geleende tennisraket van 20 jaar oud. Goedkope tennisschoenen. Een t-shirt dat eigenlijk iets te strak zat, maar het was het enige dat niet in de was zat.

En toen begonnen we. In de zon. Eerst rondjes lopen om op te warmen. En dat terwijl ik in geen jaren meer dan 10 m gelopen heb. Maar het lukte. Daarna het tennissen zelf. Ik heb ooit les gevolgd. Maar dat was in de tijd dat tennisrakets nog van hout waren gemaakt. Lang geleden dus. Ik sloeg dan ook meer naast dan tegen de bal en heb een keer of drie de tennisbal tegen het hoofd van de tennisleraar gemept.

Ik zag er niet uit na dat uur; het zweet droop van me af, knalrood hoofd, haar dat naar alle kanten stak. Maar ik heb volgehouden en ben best wel trots op mezelf.

Volgende week ga ik terug.

Katrien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat goed!

Je hebt alle reden op trots op jezelf te zijn! Wat een heerlijk gevoel is dat toch!

liefs lisa

Katrien!

goedzo! Weet je, uiteindelijk kom je een eind met goed materiaal, maar het gaat om de spirit en vooral de LOL die je bij het sporten hebt. En lol dat heb je gehad volgens mij, daar kan geen kek tennisrokje tegenop.

groetjes van Purk

Annet

Annet

25-09-2011 om 22:57

Trots is het enige goede woord

Petje af.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2011 om 23:16

En terecht!

Heel dapper dat je dit hebt gedaan. Daar kan ik nog wat van leren
Ik ben vorig jaar naar een proefles van Zumba gegaan. Ik wilde dat al een tijdje en heb toen de stoute schoenen aangedaan. Na de proefles heb ik me aangemeld, maar heb later toch weer afgezegd. Ik vond het héél erg leuk, maar massaal dezelfde bewegingen maken is niet iets voor mij. Ik heb ook een keer meegedaan met een oefenrondje van line-dance en daar raakte ik ook al hopeloos uit de maat
Vandaag had ik het met mijn dochter toch weer over fitness. We willen allebei, maar nu nog over die drempel heen.

Katrien

Katrien

26-09-2011 om 07:03

Spierpijn

Ik voel het wel, vanmorgen, aan mijn spieren. Maar niet zo erg als ik had gedacht. Vooral mijn rechterarm, schouder en mijn kuiten doen pijn.

Ik ben echt blij dat ik gisteren heb doorgezet en niet heb afgebeld zoals ik eerst van plan was.

Deze week maar eens investeren in wat extra t-shirts en sportbroek.

Ah ja, de tennisleraar is, typisch, jong en knap. Da's ook een stimulans om te blijven gaan, natuurlijk

Katrien

Katrien

"Ah ja, de tennisleraar is, typisch, jong en knap. Da\'s ook een stimulans om te blijven gaan, natuurlijk "

Moet je hem niet steeds ballen naar zijn kop slaan natuurlijk ;0)!

Maar je bent goed bezig!

skik

Super!

Hoi Katrien,

Ik kreeg helemaal een big smile op mijn gezicht door het lezen van jou stukje. Heerlijk beeldend geschreven, top dat je bent gegaan, ga zo door!!!

Groet, Pinkelot

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 14:14

Toppie!

ga zo verder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.