Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uitstelgedrag

Twee - of is het al drie- weken geleden ontving ik de reminder van de tandarts. Heb nog steeds niet gebeld en ga het straks lekker doen als hij met vakantie is, dan heb ik nog een paar weken uitstel. Heb gewoon geen zin.

Wat voor dingen schuiven jullie al dan niet eindeloos voor je uit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moontje

Moontje

30-06-2012 om 13:12

Fotoalbum maken

Ik heb hier een mapje met foto's op mijn computer verzameld om een album van te maken voor mijn zoon, ergens in 2004 was dat. Album is 2 weken geleden eindelijk gemaakt, heb het dus 8 jaar voor me uit geschoven. Nu wordt het tijd om de rest van de achterstand in te halen, zal me hopelijk niet weer 8 jaar kosten

Guinevere

Guinevere

30-06-2012 om 14:06

Behangen

Het behangen van de slaapkamer. Eén kant is al klaar trouwens. Maar ja, geen zin, de tuin lokt meer. Ach, het is pas 8 weken half af.

bibi63

bibi63

30-06-2012 om 15:02

Hebben jullie even.....

- foto's inplakken en digitaal fotoboek meken
- klerenkasten uitmesten, uitzoeken, opruimen
- koelkast schoonmaken
- andere kasten/lades opruimen
- administratie opruimen
- badkamer grote beurt geven
- schuur opruimen
enz enz enz
Gr. Bibi

dc

dc

30-06-2012 om 15:40

Fotoalbum

Staat volgens mij erg voorop in vele lijstjes

Verder heb ik net na 2 maanden eindelijk een bolt geinstalleerd op de tuindeur. Grasmaaien stel ik ook steeds uit en strijken (ik doe echt alleen het hoognodige).

Pien

Pien

30-06-2012 om 17:28

Uitstrijkje

Tja dat heeft ook 4 maanden geduurd voordat die afspraak er stond, maar woensdag ga ik , YEAH!

dc

dc

30-06-2012 om 18:23

Pien

Mijn huisartsenpost pakte het erg handig aan. Die stuurden me een brief, email en sms met datum voor mijn uitstrijkje, met de vraag of ik even kon bellen om de afspraak te verzetten als de tijd en dag niet uitkwam!

Ik ben maar gewoon gegaan

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2012 om 00:26

Ach

Ik ben een en al uitsteller.

Ehmm

- Brievenkist met 30 jaar aan brieven en uitmesten en veel ervan verbranden (maar ik ga dan lezen en dan word ik een nostalgisch depri wrak)
- speelgoed vd kinderen wegdoen
- 2e mammografie laten maken ivm knobbeltje
- dagboekje ve kinderen bijschrijven
- controle voor mijn kind regelen die allang geweest had moeten zijn (schaam me diep)

Oh en oma weer eens een kaart sturen. Ze is mijn laatste en oud.

Pff

app-sent

O ja....

...ik wil ook al zo lang, zo veel, zo graag......maar het komt er maar niet van...pfff!
- De waskamer eens flink opruimen
- Mijn boekenkast eens uitmesten
- Mijn kledingkast eens uitdunnen...maar: ik kan niets weggooien

verder zou ik ook zo graag:
- Minder stapeltjes op de eettafel kweken
- Het keukenblad de hele dag vrij willen hebben van....weet ik veel wat allemaal
- het tafeltje in de keuken kunnen zien
En zo nog een paar dingen meer......zucht......

Tirza G.

Tirza G.

01-07-2012 om 16:28

De opmerking: in de laatste 10 minuten vóór het bezoek komt doe ik meer aan mijn huishouden dan in de week ervoor - is ook geheel op mijn van toepassing.

Tirza

Gerdina

Gerdina

01-07-2012 om 21:41

Haha tirza

Hier ook. Soms denk ik dat ik vaker bezoek moet uitnodigen...

koentje

koentje

02-07-2012 om 11:08

En ik ben het stomst

want ik vergeet declaraties in te sturen waardoor ze na bepaalde tijd niet meer te declareren zijn....trut!

Procrastinatiekoningin

* Mijn (niet meer zo) nieuwe openslaande tuindeuren staan na bijna vijf jaar nog steeds alleen in de grondverf.

* Ik had een opdracht om vier schilderijen te maken voor een school, vanwege hun jubileum. De eerste drie waren na een jaar af, de vierde is half af. Inmiddels zijn we al weer een jubileum verder. En dat stomme schilderij staart me steeds vanuit een hoek van de kamer aan.

* Na drie dagen surveilleren bij Staatsexamens had ik de declaraties meteen moeten invullen en opsturen en het niet zolang voor me uit moeten schuiven tot de termijn verstreken was. Jammer van die 300 euro.

* Vorig jaar om deze tijd ging ik mijn bakfiets oppoetsen om hem op Marktplaats te zetten. Hij staat er nog steeds, inmiddels weer aan een nieuwe poetsbeurt toe.

* Met foto's inplakken loop ik bijna 9 jaar achter. Met foto's laten afdrukken slechts 3 jaar.

Maar... mijn kledingkasten, keukenkasten en administratie zijn helemaal bij. Er ligt geen te klein of versleten kledingstuk te winkeldochteren, er is hier geen speelgoed meer waar de kinderen te groot voor zijn geworden, ik heb geen potjes die over de datum zijn, geen onbetaalde rekeningen en geen handleidingen van apparaten die ik inmiddels niet meer heb.

skik

Petr@

Petr@

02-07-2012 om 20:55

Pfff...

Ik dacht dat ik uniek was met mijn uitstelgedrag, ben erg blij met dit draadje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-07-2012 om 00:02

Aargh, iedere dag bijna

als ik lunchtrommeltjes moet maken voor de volgende dag (eerlijk afgesproken dat dat mijn taak is), stel ik dat vaak uit. Ik heb er zo'n hekel aan. Ben er eigenlijk de hele avond mee bezig om ermee te beginnen, ben er dus in mijn hoofd veel langer mee bezig dan nodig is.... Zo stom!
Aagje

dc

dc

03-07-2012 om 08:37

Aagje

Dan zou ik eens kijken of je deze taak kan ruilen voor iets anders.

Ik heb echt zo'n hekel aan brood klaarmaken, terwijl mijn man z'n hand er niet voor omdraait.

Daar zeg je zowat aagje

Veel van die klussen die je niet meteen uitvoert, blijven wel in je hoofd zitten. Ik kan rustig een uur op de bank zitten en met verhoogde hartslag en opkomende hoofdpijn bedenkend wat ik allemaal nog moet doen.

Verder zijn er veel (vooral de wat grotere) klussen die gewoon de hele tijd tegenzitten. Dan wil je die wel gaan aanpakken, maar ontbreekt er iets. De juiste schroef bijvoorbeeld. En de ijzerwinkel is net dicht. Of je bent het wachtwoord kwijt waarmee je de reparatie voor het mobieltje voor de garantie moet aanvragen. En dan verdwijnt door alle andere bezigheden en verplichtingen even van de bovenste regionen van je mentale to-do list en blijft het zomaar weer weken liggen.

skik

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2012 om 09:50

Lijstjes

Ik maak geen lijstjes meer, ik word daar zo depressief van Het is natuurlijk fijn om iets weg te strepen maar er komen steeds meer klusjes bij.

Dat ik nu aan de computer zit is ook uitstelgedrag dus ik moet mezelf zo even weer aan het werk zetten

dc

dc

03-07-2012 om 21:45

Wat ik af en toe doe

Is een ochtend (of dag) inlassen voor uitstelklusjes. Dan ga ik eindelijk eens dat plankje ophangen, of dat tafeltje verven, maar dan mag ik van mezelf geen standaard dingen doen als wasgoed of keuken schoonmaken. En dan geniet ik eigenlijk gewoon!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-07-2012 om 22:54

Ha, mijn man doet t echt wel regelmatig, of we doen het samen omdat hij weet dat ik er n hekel aan heb. Maar ja, hij kookt ook al dus ik vind dat ik ook een deel van de avondtaken moet doen....
Aagje

Valkyre

Valkyre

04-07-2012 om 08:58

Oh, bijna alles!

- We wonen hier nu drie jaar, en in het hele huis hangen pas twee schilderijen/foto's aan de muur
- de hele zolder moet nog geschilderd worden
- mijn studie komt maar niet af (al jaren, sinds geboorte van Spruitje, op slakkentempo)
- grasmaaien, zucht. En de heg snoeien!
- mooie plantjes gezaaid maar niet aan het verspenen/verpotten/in de tuin planten toegekomen
- op kamer van Spruitje (5) staat nog steeds een commode
- mijn werkkamer moet uitgemest. Ligt al een jaar vol met kostuums, schminck, papieren, stapeltjes boeken, en lampen die nog opgehangen moeten worden
- er ligt bijna altijd wel een stapel schone was te wachten om gevouwen te worden. Meestal plukken we gewoon schone kleren uit die berg.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Wel een opluchting te horen dat ik niet de enige ben...

Valkyre

Eén puntje wordt binnenkort vanzelf opgelost toch? Over zes maanden staat die commode niet meer op Spruitjes kamer maar bij Kappertje. Ik zou hem tot die tijd ook gewoon lekker bij Spruitje laten staan. Om nou nog de moeite te doen voor die paar maanden...

skik

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

04-07-2012 om 14:28 Topicstarter

Gemotiveerd door jullie

heb ik vanochtend de tandarts gebeld. Ik kan nog net terecht voordat zijn vakantie begint

Gale toch!

Woon je dicht bij mij? Voor 25 % van de opbrengst doe ik graag jouw declaraties!
Meiske toch, wat zonde van het geld.
Maar ik heb ook zo mijn uitstelgedrag...
Ik ben mijn ouders nog een fotoboek schuldig voor hun verjaardag van vorig jaar...
Opruimen...
Financien is wel redelijk bij.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.