Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

27-07-2012 om 10:06

Vals

Afgelopen maandag had ik aquarobicsles. Omdat er in de vakantieperiode maar 2 lessen per week zijn was het enorm druk. Aan het begin van de les moet je altijd je dumbells of andere middelen uit grote bakken pakken, dat gaat meestal heel gemoedelijk. Maandag stond er echter een (oudere) dame enorm te duwen om te proberen zo snel mogelijk haar dumbells te pakken, dus ik zei dat ze gewoon even moest wachten en niet zo moest duwen. Waarop ze antwoordde dat ze de gele wilde hebben, en daarvan was er nog maar een setje. Mijn eerste ingeving was om te zeggen dat dat een goed idee was en dan de gele te pakken. Hoezo vals? Uiteindelijk heb ik toch maar gewoon witte gepakt, maar zo leert zo'n mens het natuurlijk nooit.
Waar komt toch dat opdringerige gedrag vandaan dat sommige mensen hebben? En maken jullie wel eens zoiets mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trein bus draaideur

meer mensen zijn vooral op zichzelf gericht..Nu ik het laatst zei en nu weer schrijf, voel ik me een oude taart, maar ik ervaar dat echt zo.

Wil je de trein uit, wordt je er bijna weer ingeperst omdat de instappers massaal de deuropening indringen, sta je als eerste bij de bushalte, komt de bus eraan, hupperdepup, ellebogen en voordringen (en dan het liefst de mensen die dan ook nog uitbundig op zoek moeten naar een kaartje of geld..
Draaideur bij het ziekenhuis: grote draaideur waar ik met de scoot doorheen moet hoe vaak ik bijna niet de deur uit kan omdat de mensen die erin willen de hele ´opening´ bezet houden..

Hmm..en laatst waren we met een familieweekend weg, ik verbaas me dan over het ongegeneerde ´ik ik ik ik ik en dan een hele poos niks, dan noggus ik en dan, misschien, de ander..

Liggen er een beperkte hoeveelheid etenwaren waarvan je kunt vermoeden dat het niet de bedoeling is dat je een halve op gaat eten, omdat er 6 zijn voor 28 man, toch wordt dat doodgemoedereerd gedaan. Geen overleg of dat ´mag´...

Of bij het eten graaien in de broodjesmand, die bijna leeg is, zonder te vragen wie nog wat wil...ik zal wel ouderwets opgevoed zijn, maar daar stel ik toch wel erg prijs op..een stukje fatsoen..!

ergeraar

ergeraar

27-07-2012 om 17:14

Ook

ik erger me aan een hoop aso gedrag van mensen, 2 voorbeelden van laatste week:

- hele hoop goede spullen aan kennis gegeven, wilde het graag gebruiken, dag later heeft zij het verkocht!

- in de trein ga ik graag in de stiltecoupe zitten, de (oudere) dames trekken zich daar niets van aan en kwebbelen de hele reis, bellen mobiel en eten zeer luidruchtig...

toto1

toto1

27-07-2012 om 19:09

Op mijn werk

Voor mijn werk loop ik met een grote kar door het gebouw. Laatst stond ik voor de lift te wachten. Deuren gaan open, 2 'dames' schieten voor mij langs, en duiken de lift in, om vervolgens op het "deuren dicht" knopje te drukken. Ik kon niet na laten ze na te roepen "Ja hoor, ik sta hier op de tram te wachten" Ggggrrr!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2012 om 00:05

Blijkbaar ligt het in de aard van sommige mensen

om zich hebzuchtig te gedragen. De beste plek, voorrang, sommige voordeeltjes, de meeste ruimte, etc..
Ik denk dat we ons er allemaal wel eens schuldig aan maken, maar sommigen zijn er wel erg vervelend en onbeschoft in. Op plaatsen waar het erg graaierig en dringerig wordt, trek ik mij al snel terug uit de drukte. Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar ik wil daar gewoon niet bijhoren. Dus bij het pakken van die dumbells zou ik eerst zo'n 5 kansen voorbij laten gaan en een beetje hebben afgewacht tot er meer ruimte zou komen.

kersenboom

kersenboom

28-07-2012 om 20:07

Ouderen zijn zeker net zo erg ja

Laatst nog bij de Albert Heijn. Loop ik een pad in en zie dat een oudere behoorlijk lijvige dame (schat zeker een jaar of 75) met haar man uitgebreid een product staat te bekijken en daarbij zowat het complete gangpad blokkeert. Niemand kon er meer langs.

Ik vroeg netjes: "Pardon, mag ik er even langs?" Kennelijk was ik niet de enige die dat gevraagd had want mevrouw reageerde vervolgens zeer geïrriteerd en beet me toe: " Pfff, kan hier niet eens rustig op mijn gemak even lezen zeg!".

Ik zei: "Ja hoor, dat kunt u best, zolang u maar niet het complete pad blokkeerd!"

Ze trok me toch een een zuur gezicht!

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2012 om 23:14

Als ik een goeie dag wil hebben, ga ik superaardig doen. Tegen iedereen in winkels en in het verkeer, opzij stappen, inhouden, voor laten gaan - toe maar. Glimlachen naar alle draken van kinderen - ik ben aardig. Maar men men men, wat kunnen mensen toch horkerig zijn. Plaatsen met veel drukte mijd ik sowieso.

Tirza

Monique D*

Monique D*

02-08-2012 om 15:42

Koopjesjagers... niets voor mij

"Op plaatsen waar het erg graaierig en dringerig wordt, trek ik mij al snel terug uit de drukte."
Dat is voor mij ook de reden dat je mij nooit zal zien in een winkel die reclame maakt dat ze op een bepaalde dag voor een heel zacht prijsje schitterende producten verkoopt... gevolg: lange rijen vóór de openingstijd, dan de massa die zich wringt door de winkeldeuropening... en dan rennen naar de schappen met de beste koopjes.. nee, dan laat ik dat maar aan mijn neus voorbij gaan.

Monique D*

Monique D*

02-08-2012 om 15:52

De trein

Er was een treinstoring. Wij stonden met zijn allen op perron 3 A. Ineens zagen wij op het spoor aan de overkant onze trein binnenkomen. Op dat moment werd er omgeroepen dat er op het andere spoor de trein naar Amsterdam binnenkomt...(veel te laat dus).. wij renden met zijn allen de trap af naar beneden en vervolgens weer naar boven naar het andere spoor...bij de trein aangekomen klonk het fluitje van de conducteur al, maar de beste man stond nog buiten. Wij renden naar de nog openstaande deur en ik stond achter een man die zijn fiets en zichzelf naar binnen probeerde te stouwen. Plots ging de deur dicht en de man hield met kracht de deur open. Ik en nog een andere vrouw die naast mij stond wurmden ons naar binnen. Eenmaal binnengekomen in de stampvolle trein kreeg ik een scheldkannonade van de vrouw naar mijn hoofd... niet normaal meer! Zij was van mening dat ik haar duwde en zij duwde mij, want wij wilden allebei door de deur die dicht wilde gaan naar binnen. En het is ons allebei gelukt om toch binnen te komen, maar ik was volgens haar toch die scheldpartij waard..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.