Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NaShA

NaShA

26-02-2011 om 17:13

Vanaf welke leeftijd in welk elftal? (voetbal)

Zoon 2 zit sinds kort op voetbal. De F-pupillen hebben een vaste sponsor en dus hoeft daar geen tenue voor gekocht te worden. Tot welke leeftijd zit je bij de F-jes, weet iemand dat? Ik kan het op de site van de vereniging niet vinden...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

26-02-2011 om 19:35

Thnx pelle!

Dat werkt simpel
Dat van dat tenue, dat is een probleem...vroegah speelde de club in een zwart shirt met rode V. Toen zijn ze een fiks aantal jaar modern gaan doen a la milaan enzo met rood/zwarte streep shirts. Nu gaan ze volgend seizoen weer terug naar het mooie zwarte shirt met rode V. Ik kan dus geen tenue overnemen dan, omdat iedereen een nieuwe moet...
Maar als hij nog een jaar bij de F-jes blijft, dan kan ik volgend jaar misschien wel een tenue overnemen....

Jesse_1

Jesse_1

26-02-2011 om 19:46

Aanvulling

Dit schooljaar zitten zowel de 2002 als de 2003 kindjes in de F, beetje afhankelijk van de club of de 2004kindjes volgend jaar ook gelijk al competitie gaan spelen.
Maar ik begrijp dat jouw zoon uit 2002 is, dus die gaat dan volgend jaar naar de E-pupillen.
Hier is het blijkbaar heel luxe, want volgens mij zijn voor de hele voetbalcarrière shirts geregeld (en broekjes, kousen, keeperstenue en keepershandschoenen). Al worden er wel meerdere jaren met shirts e.d. gedaan.
Jesse

NaShA

NaShA

26-02-2011 om 20:03

Jesse

nee, mijn zoon is uit 2003, dus ik hoop dat hij nog 1 jaar bij de F-jes blijft dan, en moet hij dan het jaar erna naar de E-tjes heb ik misschien mazzel dat ik kan overnemen (tenzij hij in een team met sponsor komt, dan hoeft het namelijk niet...)

Monet

Monet

27-02-2011 om 05:43

Pelle en leasen

Pelle, jij zegt: Ik erger me rot dat er vaak helemaal niet zo'n klimaat is op een voetbalclub.
Hoeveel voetbalclubs ken jij zo goed dat jij dit zo kunt stellen?

Hier is het al jaren de gewoonte dat kleding verstrekt wordt door de club, je betaald hiervoor een kleine toeslag op de contributie.
Voordat het op deze manier ging kocht je gewoon een set kleding, en dat kan best een beetje op de groei, dat maakt niets uit, dus ze deden er gerust meerdere seizoenen mee.

Monet

Monet

27-02-2011 om 09:42

Pelle

Allemachtig, ik had een heel verhaal getikt, maar op zoveel algemeenheid moet ik toch helemaal niet willen reageren. Waar gaat het over!
Ik heb mijn reaktie dus weer gewist, klaar met deze draad.

Monet

Monet

27-02-2011 om 13:32

Tja (ot)

vertel me waar ik laat blijken dat ik het over altijd heb? Ik knip/plak jouw eigen tekst waarin je het over vaak hebt, waarom zou ik het dan over altijd hebben?
Lange tenen werken dit soort miscommunicatie in de hand Pelle, net zoals Berber al zei.

NaShA

NaShA

27-02-2011 om 14:35

Rustig meiden

Ik zei al, zolang hij bij de F-jes zit is er geen probleem, die wordt namelijk geheel door 1 hele grote vliegtuigfabrikant gesponsord. En ja, ik zou het ook wel prettig vinden als er een soort van MP binnen verenigingen was. Gaat hij naar de E-tjes, dan hangt het dus af van het elftal, heeft die een sponsor hoef ik dus ook niks te doen.
Bijkomend probleem is natuurlijk die wisseling in hoe het shirt er uit ziet. Ik kan dus niet een 2e hands van dit seizoen kopen, omdat het shirt er volgend seizoen anders uitziet. Maar als hij nog een seizoen bij de F-jes blijft misschien wel. Dan is er wellicht iemand uitgegroeid....

soepstengel

soepstengel

27-02-2011 om 16:17

Hier krijgen alle leden

een shirt voor de wedstrijd, die worden dan na de wedstrijd door iemand gewassen. De broek en sokken meoten ze wel zelf betalen( behalve de selectiereams die krijgen een heel tenue aan vd club)
Ik vind het super want het is een hele grote voetbalclub en zo hoeven we zelf neit steeds een ander shirt te kopen.

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2011 om 21:52

Soepstengel

"Ik vind het super want het is een hele grote voetbalclub"
Wat maakt het uit dat het een grote voetbalclub is? Ik zou juist zeggen dat het makkelijker is als grote voetbalclub om de shirts te verstrekken (met sponsoring). Zoon hier speelt bij een 'grote' club (dus niet alleen groot, maar ook hoog spelend) en het is ook een soort visitekaartje van de club denk ik.
De selectieteams hebben vaak ook (gesponsorde) trainingspakken en tassen trouwens. Alle leiders krijgen ook een speciaal windjack van de club om in te coachen (mede voor herkenbaarheid). (Echt goed geregeld, al merk je wel dat voor de lagere elftallen het soms lastiger is om dingen voor elkaar te krijgen.)
Jesse

NaShA

NaShA

28-02-2011 om 22:40

Wat is een grote club?

Wanneer spreek je van een grote club? Zoon zit er net op en zit in F6. Dat is het laatste geformeerde elftal. In de topjaren waren er heel wat meer elftallen. Wat er is gebeurd weet ik niet, maar de club is niet zo groot meer als vroeger. Ik snap wel dat een vereniging niet aan iedereen een tenue kan verstrekken. Een grote sponsor voor alle F-jes is denk ik al heel wat tegenwoordig.
Ik heb op zich ook geen probleem met het kopen van een tenue, maar ik weet ook hoe snel kinderen er weer uitgroeien...

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2011 om 23:24

Tsja groot...

Ze hebben 12 elftallen (9-tallen) F-jes, en ik geloof 14 teams bij de E-tjes. En ook echt véél mini's, dit jaar nog veel meer dan vorige jaren. Club ernaast gelegen heeft 5 F-teams.
Vergeleken bij het dorpselftal bij mijn zus met maar liefst 3 teams bij de F-jes, maar geen E-teams of B-teams vind ik het wel groot
Jesse

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

01-03-2011 om 12:42

"de club" dat ben je zelf

Pelle: "Ik vind dat als je als club het verplicht stelt om zelf tenues te kopen dat je dan ook best wel wat meer werk mag verzetten om ze te kunnen ruilen, maar blijkbaar willen ze dat niet omdat ze ook de plaatselijke sportwinkel willen sponsoren die die shirts levert ☺ Via marktplaats is nogal onhandig terwijl je van alles kunt verzinnen om het de mensen makkelijker te maken. Het is altijd OF sponsoren hier OF niks en dat vind ik zo onnodig"
En wie is in jouw ogen "de club" dan? Het bestuur, dat vaak al 20 tot 30 uur per week vrijwillig besteedt aan die club naast werk en gezin? Tuurlijk joh die kunnen prima nog wat extra werk verzetten om het ruilen te regelen. "De club" dat zijn de leden of de ouders daarvan en die zijn allemaal evenveel verantwoordelijk voor het beleid. Als je dat anders wilt zien, geef je dat aan op een algemene ledenvergadering ofzo. Helaas komt daar het gros van de ouders niet. En als je het echt wilt, bied je aan om het zelf te gaan organiseren. Het is oh zo makkelijk om maar vanaf je bank te roepen dat "de club" het anders moet doen, waarmee dan meestal bedoeld wordt dat die mensen die toch al zoveel uren vrijwillig besteden er nog maar even wat bij moeten doen. Zal je eerlijk zeggen dat het organiseren van het aan elkaar door verkopen van kleding ook bij ons heel laag op de prioriteitenlijst staat. Toen mijn dochter een paar jaar geleden wilde gaan voetballen had ik er een hard hoofd in dat dat lang zou duren, dus vond het zonde alles nieuw te kopen. Heb dus een moeder aangesproken, wiens zoon ging stoppen en in een keer een volledig tenue, inclusief trainingspak overgenomen voor een zacht prijsje. Als ouders ben je toch mans genoeg om dat zelf te regelen? Dat hoeft "de club" toch niet nog een keer voor je te doen.

NaShA

NaShA

05-03-2011 om 18:11

Vroeger

was er wel zoiets, maar volgens mij nu niet meer. En inderdaad, het winkeltje in de kantine verkoopt de kleding. En het merk is ook een sponsor van de club, dus die zullen een onderlinge marktplaats niet echt op prijs stellen...Maar ik denk dat zoon nog wel een jaar bij de Fjes zit als ik het zo bekijk...

marit

marit

07-03-2011 om 11:02

Leeftijden F-jes

Je gaat in augustus naar de E als je in 2002 geboren bent.
Succes,
Mirjam

NaShA

NaShA

07-03-2011 om 20:38

Dan mag hij

nog een jaartje bij de F-jes, geen probleem, kan hij het een beetje goed leren allemaal
Hoewel het me niet tegenvalt hoe goed hij al probeert samen te spelen en overzicht probeert te houden. En met de juiste aanwijzingen vanaf de zij-lijn komt het helemaal goed! Afgelopen weekend had hij een oefenwedstrijd en heeft hij zelfs gescoord!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.